Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mats Gilbert er en venstreradikal ekstremistisk idiot som er langt flinkere i legekunnskap enn journalistikk. Denne mannen har null troverdighet angående denne konflikten når han åpner kjeften. Hans syn er ensidig og hans tidligere uttalelser bekrefter dette. Jeg synes det er skammelig at NRK og andre bruker han som "journalist". De kunne like gjerne brukt en Hamas-talsmann.

 

Er vel ikke han som er journalisten, men han ble intervjuet av en journalist fra BBC. Når det gjelder hans profesjonalitet så mener jeg selvfølgelig som lege.

 

Det er måten han rapporterte på i BBC sin sending som virkelig får meg til å se på situasjonen med andre øyne. Her er en lenke til intervjuet med ham. Virker umenneskelig for meg å ikke støtte sivile i Gaza i denne horrible situasjonen. > <http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7812286.stm>

Lenke til kommentar
Tja, kall det gjerne slemme/snille bomber. Jeg definerer ikke snille/slemme bomber utifra hvem som sender dem, slik du gjør, men utifra hvem de er rettet mot. Er de med overlegg rettet mot sivile er det slemme bomber. :shrug:

Så det er ok for deg å drepe 100 sivile for å få has på en person?

Lenke til kommentar
Mats Gilbert er en venstreradikal ekstremistisk idiot som er langt flinkere i legekunnskap enn journalistikk. Denne mannen har null troverdighet angående denne konflikten når han åpner kjeften. Hans syn er ensidig og hans tidligere uttalelser bekrefter dette. Jeg synes det er skammelig at NRK og andre bruker han som "journalist". De kunne like gjerne brukt en Hamas-talsmann.

 

Er vel ikke han som er journalisten, men han ble intervjuet av en journalist fra BBC. Når det gjelder hans profesjonalitet så mener jeg selvfølgelig som lege.

 

Det er måten han rapporterte på i BBC sin sending som virkelig får meg til å se på situasjonen med andre øyne. Her er en lenke til intervjuet med ham. Virker umenneskelig for meg å ikke støtte sivile i Gaza i denne horrible situasjonen. > <http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/7812286.stm>

 

 

At han er en dyktig lege tviler jeg ikke på, men hans troverdighet som reporter er lik null. Denne mannen har luftet sine syn flere ganger og de er meget klare. Denne mannen som forsvarte terrorangrepene 9/11 2001. Denne mannen som avskyr Leger uten Grenser, fordi de ikke tar et politisk standpunkt. Det som faktisk gjør at Leger uten Grenser kan utføre sitt fantastiske arbeid i mange land.

Endret av langtongting
Lenke til kommentar
Så det er ok for deg å drepe 100 sivile for å få has på en person?

Det er aldri "ok" å drepe sivile og hvertfall ikke dersom målet er dem direkte, men som sagt flere ganger :sivile liv går dessverre tapt i enhver krig, det er ikke til å unngå. Israel har endog tatt livet av sine egne soldater i denne krigen.

Lenke til kommentar
At han er en dyktig lege tviler jeg ikke på, men hans troverdighet som reporter er lik null. Denne mannen har luftet sine syn flere ganger og de er meget klare. Denne mannen som forsvarte terrorangrepene 9/11 2001. Denne mannen som avskyr Leger uten Grenser, fordi de ikke tar et politisk standpunkt. Det som faktisk gjør at Leger uten Grenser kan utføre sitt fantastiske arbeid i mange land.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Gilbert støttet heller ikke terror noe mer enn at han mente angrep mot USA kunne legitimeres. Det er tilogmed jeg enig i. Som Malcolm X sa, noenganger kommer hønsene hjem til hønsegården. Poenget mitt var at du selektivt siterer og uthever ting som støtter ditt synspunkt, uten å bry deg filla om hva som står rett etter komma. Det er ikke konstruktivt for en god debatt, det eneste det hjelper for er at du får sagt meningen din om og om og om og om igjen.

Lenke til kommentar
Mads Gilbert støtter Terror. Det har han innrømt, Uansett kontekst.

 

Sa han ikke "i denne konteksten"?

 

Jeg vet ikke om du støtter Terror, men du virker enig med utspillet til Gilbert.

Å støtte utspillet hans er synonymt med å støtte terror? Skal ikke legge ord i munnen på deg, men i så fall har du lav terskel på å ilegge mennesker terrorsympatier.

Lenke til kommentar
At han er en dyktig lege tviler jeg ikke på, men hans troverdighet som reporter er lik null. Denne mannen har luftet sine syn flere ganger og de er meget klare. Denne mannen som forsvarte terrorangrepene 9/11 2001. Denne mannen som avskyr Leger uten Grenser, fordi de ikke tar et politisk standpunkt. Det som faktisk gjør at Leger uten Grenser kan utføre sitt fantastiske arbeid i mange land.

 

At mannen har politiske motvier er hevet over enhver tvil, men på meg, virker det ikke som han farer med løgn når han forteller om drepte barn, kvinner og situasjonen generelt i Gaza.

Lenke til kommentar
Så det er ok for deg å drepe 100 sivile for å få has på en person?

sivile liv går dessverre tapt i enhver krig, det er ikke til å unngå.

Kommer jo ann på hvor mye vekt man legger i å unngå det..

 

Det kommer nok også veldig ann på hvor mye vekt fienden legger i å utsette sine egne. Når det skal nevnes så har det vært mye snakk "luftrykk som har blåst bort underkropper". Det første som slår meg er den mineleggingen som Hamas har drevet med.

Lenke til kommentar
At mannen har politiske motvier er hevet over enhver tvil, men på meg, virker det ikke som han farer med løgn når han forteller om drepte barn, kvinner og situasjonen generelt i Gaza.

 

Og nettopp dette er jo stridens kjerne, her. Noen klarer ikke å se Mads Gilberts politiske syn, som kan være litt skrudd til tider, separat fra hans arbeid som lege. Vi skal være glad vi har en lege der nede som kan rapportere. Det at det er Mads Gilbert er egentlig bare fint, for da vet vi hvilke briller vi skal ta på oss når vi leser det han skriver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...