Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Disse "arveløse" ungene er indoktrinerte- "religøse narkomaner".

Fjern tilførsel av det, så vil fred komme.

 

"One definition of madness is

Doing the same thing over and over

For ever and ever

Expecting a different result"

 

Det er noe med det å se på noen som kaver og kaver, mens det bare gjør at de synker dypere. Og det slår dem ikke på noe tidspunkt, at hvis kavingen bare gjør at de synker, så kanskje de må prøve noe annet.

Lenke til kommentar
Disse "arveløse" ungene er indoktrinerte- "religøse narkomaner".

Fjern tilførsel av det, så vil fred komme.

 

"One definition of madness is

Doing the same thing over and over

For ever and ever

Expecting a different result"

Også for schizofren. Folk som er vrangforestilt over hva som er rett og galt. Alt i guds navn?

 

Det er noe med det å se på noen som kaver og kaver, mens det bare gjør at de synker dypere. Og det slår dem ikke på noe tidspunkt, at hvis kavingen bare gjør at de synker, så kanskje de må prøve noe annet.

Israel har prøvd.

Det hjelper ikke å snakke fornuft med de, som du skriver, som er: G-A-L

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Disse "arveløse" ungene er indoktrinerte- "religiøse narkomaner".

Fjern tilførsel av det, så vil fred komme.

En våpenhvile vil bare være midlertidig inntil man løser konfliktene om territorium og på en ordentlig måte kompenserer de som er fratatt gård og grunn. Her må det internasjonale samfunnet på banen og rydde opp i de feil de har begått.

Lenke til kommentar
Disse "arveløse" ungene er indoktrinerte- "religiøse narkomaner".

Fjern tilførsel av det, så vil fred komme.

En våpenhvile vil bare være midlertidig inntil man løser konfliktene om territorium og på en ordentlig måte kompenserer de som er fratatt gård og grunn. Her må det internasjonale samfunnet på banen og rydde opp i de feil de har begått.

Som Simon Peres sa:

"We cant apologize for their mistakes"

Palestinere må akseptere deres egne feil.

 

...Men... denne tråden handler om Gilbert, så det kommer litt skjevt ut... ;)

Lenke til kommentar
Et mer relevant problem er:

En person sin far ble kastet ut av sitt hjem. Sønnen er arveløs, fordi barna til utkasteren bor i huset til faren hans og skyter alle som prøver å ta det tilbake med makt, og de nekter å forhandle.

 

Hvordan løser vi det problemet?

Usannsynlig.

Israel går ikke inn til Gaza for å rive ned hus uten grunn.

Så lenge fedrene sender sine sønner/døtrer til døden, må Israel ta forhåndsregler.

 

Det er så synd at dere ligger byrden på et land som er forsvarsløs mot ekstremister.

Det første skrittet er å ikke anerkjenner disse ekstremister.

 

Jeg snakker om opprettelsen av staten Israel når jeg snakker om mennesker som ble kastet ut av hjemmet sitt, for øvrig.

Gaza er bare en liten brøkdel, så eksempelet mitt var litt dårlig.

Når de kjemper for å vinne tilbake Gaza kjemper de for å få tilbake et rom i huset sitt, en brøkdel av arven fra deres fedre.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar
Jeg snakker om opprettelsen av staten Israel når jeg snakker om mennesker som ble kastet ut av hjemmet sitt, for øvrig.

Jeg forsto den, og jeg quotere Simon Peres igjen: "We can apologize for their mistakes"

Dette sa Peres ikontekst med "fordrivelse" av palestinere: "Hvis palestinere godtok løsningen i 1948, vil ikke dette har skjedd."

 

De må godta konsekvensen(e) for sine handlinger.

 

Jeg er ganske enig med hans syn i dette punktet.

De har prøvd seg, og de tapte.

Den beste løsningen nå, er, å ser fremover: Vold er en dårlig løsning, man tirre ikke en Tiger.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Usannsynlig.

Israel går ikke inn til Gaza for å rive ned hus uten grunn.

Så lenge fedrene sender sine sønner/døtrer til døden, må Israel ta forhåndsregler.

Du har ingen forutsetninger for å generalisere bort problemet slik du gjør.

 

Det er så synd at dere ligger byrden på et land som er forsvarsløs mot ekstremister.

Det første skrittet er å ikke anerkjenner disse ekstremister.

Det sa man om PLO også.

 

Disse "arveløse" ungene er indoktrinerte- "religiøse narkomaner".

Fjern tilførsel av det, så vil fred komme.

Igjen, det har du ikke grunnlag for å si. Det er langt mer i denne konflikten enn bare religion. Det har dog blitt mer religiøst de siste ti-femten årene, men alt handler ikke om religion.

 

Når det kommer til flyktningene fra '48 blir de gjerne sett ned på. De flyktet i stedet for å sloss, menn, kvinner og barn.

Lenke til kommentar
Det mangler egentlig bare nazist og pedofil fór du er igjennom spekteret av personangrep.

Du glemte "rasist". Jeg bruker bare beskrivelser som er passende. Det er de som fronter den vesntreekstreme ideologi som alltid begynner å bable om Hitler, nazisme, osv.

 

Regner med at du har kilder til å backe opp disse påstandene? Samtidig savner jeg enda noen form for dokumentasjon for at Gilbert har faret med løgn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...