kybstud Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Han mener at terroraksjonen i den konteksten (omstendigheten) det var, var greit og han støttet det. Fordi han mener at slik det var da ga verdenssamfunnet USA legitim rett til å bombe Irak. Og i den konteksten (omstendighetene) støttet han angrepet. Men vil slutte å flisespikke mer nå. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Han sier at hvis USA har en legitim rett, altså USAs militæroperasjoner blir godkjent av FN eller lignende instanser, til å angripe fattige land og dermed drepe fattige, uskyldige og forsvarsløse sivile Problemet er bare at USA ikke går inn for å angripe og drepe sivile. Dermed blir det noe helt annet enn å faktisk gjøre det. Forøvrig så mener jeg det er flisespikking å diskutere uttalelser som falt for mange år siden i "kampens hete" så og si. Det sier veldig mye om hva slags avskyelig, dobbeltmoralsk person han er, som kan finne på å si hva som helst for å pushe den fascistiske agendaen sin. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det sier veldig mye om hva slags avskyelig, dobbeltmoralsk person han er, som kan finne på å si hva som helst for å pushe den fascistiske agendaen sin. dzjiiz, man skulle tro han hadde drept mora di Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Neida, men han er en løgnaktig kommunist som blir behandlet som en helt av naive mennesker. Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ná har du klart á omtale Gilberts som alt av det fólgende: anti-israeler avskyelig avskyelig bløffer dikter dobbeltmoralsk drittsekk eneste mål i livet å produsere kommunistisk søppelpropaganda ensidig fantasifull fascistisk fjols hjernevasket kommunist kommunistsvin løgnaktig propagandamaker propagandarør rotte (!) uærlig USA-hater venstreadikal Det mangler egentlig bare nazist og pedofil fór du er igjennom spekteret av personangrep. Det er tydeligvis flere enn Gilbert som er villige til á si hva som helst for á fronte sin ideologi. Gilbert skal angripes - rent pá person - med all styrke som finnes. Bare synd at personer som omtaler andre som rotte, fjols og drittsekk tenderer til á ha svake argumenter til á begynne med. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Det mangler en "voldsforherliger" og "menneskeeter" også. For en tid siden snakket jeg med en politimann som en gang ble meldt til SEFO som "menneskeeter". Pricks svartmaling virker omentrent like rasjonell. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 21. januar 2009 Del Skrevet 21. januar 2009 Ná har du klart á omtale Gilberts som alt av det fólgende: <snip> I slike diskusjoner er som regel antallet negative adjektiver omvendt proposjonalt med antallet gode argumenter. Godt å se noen tok seg jobben med å bekrefte dette. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Jeg har også hørt at Gilbert lokker barn inn i sitt hus lagd av godteri... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Og så spiser han dem før han ofrer en høne til Das Kapital. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 rotte (!)Det er vel den eneste av karakteristikkene som det ikke er dekning for og som ikke har relevans til hva han drev med i Gaza. Jeg har enda til gode å se noe annet enn løse påstander gjenntatt ut i det uendelige om at Gilbert har faret med løgn. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Endel innlegg er slettet ihht. god presseskikk. Rettsvern gjelder også for offentlige personer, dette er ikke stedet å spre rykter som går på personvernet løs. Reaksjon på moderering gjøres på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Var ikke kontekst - diskusjonen omhandlet i begynnelsen av diskusjonen? Er det FORTSATT noen som ikke forstår hva konteksten er? Man kan begynne å lure.. Jeg er ikke den skarpeste kniven i skuffen, og stemmer ikke venstre. Og selv JEG forstår hva Gilbert mente. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Ett innlegg med personkrakteristikk, og reaksjon på dette er fjernet. AtW Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Hmmm... har denne tråden blitt hitlet allerede? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 22. januar 2009 Del Skrevet 22. januar 2009 Det burde vel du vite, det var jo blant annet dine innlegg som ble slettet Lenke til kommentar
Kubin Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 CNN viser flere klipp fra episoden som visse pro-israelere påstår var "faket". http://edition.cnn.com/video/#/video/besto...a.boy.death.cnn Ser også at Gilbert prøver å instruere den palestinske assistenten i hvordan kompresjonen skal gjøres. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Er jeg den eneste som reagerer på bildet av Mads Gilbert i dagens Aftenposten? Står han og kysser ungen han behandler på pannen? Skal leger gjøre denslags? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nå har jeg ikke sett papiravisen (ligger bildet på nettutgaven noe sted?), men hvorfor ikke? Barn i en behandlingssituasjon trenger trygghet og omsorg, og et kyss på pannen er vel et tegn på nettopp at man viser omsorg...? Geir Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Nei, Geir. Det er et tegn på at Mads Gilbert prøvesmaker barnet før han spiser det opp. Og ofrer en and til Das Kapital. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 23. januar 2009 Del Skrevet 23. januar 2009 Hmmm... Beklager at jeg reagerer Simon, men jeg anser fleip og flåseri som en av mange måter å sabotere en diskusjon på. Selv "dumme" spørsmål fortjener saklige svar. Og kan man ikke svare saklig, så kan man heller la være. Det kan selvsagt hende at dere alle er så leie av denne tråden at dere heller provosere frem en stengning. Nå er ikke jeg moderator lenger, men dette synes jeg er en dårlig måte å få siste ordet på. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå