Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser virkelig opp til Mads Gilbert og Erik Fosse!

 

Mangen ser opp til Hitler og Stalin. De har også gjort mye "bra" for folket.

The history will tell..

Vaio, sammenligner du Gilbert/Fosse's innsats med Adolf Hitler og Josef Stalin?

Endret av Mekkus
Lenke til kommentar
Jeg ser virkelig opp til Mads Gilbert og Erik Fosse!

 

Mangen ser opp til Hitler og Stalin. De har også gjort mye "bra" for folket.

The history will tell..

Sammenligner du virkelig to leger som dro ned til ett krigsherjet område for å redde liv (akkurat det kan du ikke nekte for), med to brutale diktatorer som står til ansvar for over 80 millioner drepte? Wow, jeg mistet plutselig all respekt for deg!

Lenke til kommentar
Mangen ser opp til Hitler og Stalin. De har også gjort mye "bra" for folket.

The history will tell..

Det er sikkert noen som ser opp til deg også, galninger finner man over alt. Det betyr ikke at Gilbert og Fosse bør likestilles med Koba, Adolf og deg.

 

Han sa vel heller at det går ann å ta feil av folk..

Da kunne han vel heller vist til Arne Myrdal eller Tore Tvedt? :)

 

Det er et rimelig stort sprang mellom Gilbert og Fosse og Stalin og Hitler, selv om de faktisk hadde myrdet folk der nede ville det vært et stort sprang.

 

Da har i alle fall Gilbert og Fosse tilbakevist kritikken.

Hehe, hadde noen faktisk trodd at de skulle si noe annet, uansett hva som er sannheten eller ikke. :)

Det sier seg nok selv. Det samme kan sies om IDFs uttalelser om diverse ting, reelt sett om alles uttalelser om alt.

 

:)

 

Da har i alle fall Gilbert og Fosse tilbakevist kritikken.

Ja! La kjeltringene dømme seg selv! :thumbup:

Og ut fra den logikken kan vi anklage IDF for å lyve i det uendelige, og bare vise til at de selvfølgelig vil renvaske seg selv når de nekter for det?

 

Nei, min venn, det er ikke nok.

 

Det har ikke blitt fremført FNUGG av bevis om disse to legene, men like fullt er det en kult av ekstremister i denne tråden som desperat prøver å svartvaske dem.

 

Vaio, om ikke annet, kan du vennligst frastå fra å grunnløst omtale to personer som "pakk", "skurker", "løgnere", "rotter" og andre tåpeligheter? Det begynner å gjøre vondt å le nå.

 

:)

Lenke til kommentar
Sammenligner du virkelig to leger som dro ned til ett krigsherjet område for å redde liv (akkurat det kan du ikke nekte for), med to brutale diktatorer som står til ansvar for over 80 millioner drepte? Wow, jeg mistet plutselig all respekt for deg!

Stalin er en skurk? Det spørs hvordan "du" ser på det, og ikke hos Gilbert sine øyner, iallfall. :rofl:

Staling løftet mangen ut av elendigheten og satt like mangen tilbake.

 

jeg sier bare: "time will tell.."

 

...snip...

Simon, det er så syn du ikke klarer å holde til saken og må gå løs på meg..

Det er synd..

Lenke til kommentar
Sammenligner du virkelig to leger som dro ned til ett krigsherjet område for å redde liv (akkurat det kan du ikke nekte for), med to brutale diktatorer som står til ansvar for over 80 millioner drepte? Wow, jeg mistet plutselig all respekt for deg!

Stalin er en skurk? Det spørs hvordan "du" ser på det, og ikke hos Gilbert sine øyner, iallfall. :rofl:

Staling løftet mangen ut av elendigheten og satt like mangen tilbake.

Det at du antar at Gilbert har sansen for Stalin vise om intet annet at du ikke har peiling på norsk venstrebevegelse.

 

...snip...

Simon, det er så syn du ikke klarer å holde til saken og må gå løs på meg..

Det er synd..

Ukjent, det er svært synd du ikke klarer å holde deg til saken og må gå løs på Gilbert som person. Det er det eneste du har drevet med, ren svartvaskelse i en forkastelig kampanje, er noe jeg ikke kan akseptere.

 

Ser du meg holde en lignende kampanje mot Siv Jensen? Jeg og Jensen er svært uenige i mye, men det vil jeg faktisk ikke gjøre, det er for usaklig og det undergraver all debatt.

 

Faktisk, dersom jeg var tilbøyelig til å benytte den typen forkastelige metoder ville jeg gjerne sagt det samme om Gilbert, siden jeg faktisk står ganske langt unna hans politiske standpunkt, men i likhet med tilfellet Jensen lar jeg meg ikke falle ned på et slikt nivå.

 

Du kan gjerne tro at du når frem i offerrollen, men med tanke på den holdningen du har, og de simple bakvaskelsene du har spydd ut mot to personer som ikke har hatt annen agenda enn å hjelpe på alle de måtene de KAN hjelpe, det er nesten så man skulle tro du er sarkastisk.

Lenke til kommentar
Stalin er en skurk? Det spørs hvordan "du" ser på det, og ikke hos Gilbert sine øyner, iallfall. :rofl:

Staling løftet mangen ut av elendigheten og satt like mangen tilbake.

 

jeg sier bare: "time will tell.."

Nå må du virkelig gi deg. Jeg krever en kilde på at Gilbert ser opp til Stalin. Du har søren meg ikke peiling på hva du snakker om! Selv om en stemmer partiet Rødt, vil det ikke si at en ser opp til brutale diktatorer som Stalin!

 

Og ja, Stalin var en skurk til tusen. Han ledet en regime med flere millioner mennesker på samvittigheten. Gilbert har reddet mennesker. Det er noe du ikke kan nekte for, uansett hvor du står politisk!

Lenke til kommentar
Det at du antar at Gilbert har sansen for Stalin vise om intet annet at du ikke har peiling på norsk venstrebevegelse.

Hel ærlig så vet jeg ingenting hva som foregå der oppe i Nordlandet.

Vent! Jeg mente "på" Nordlandet, et liten closed minded sted. ;)

 

Ukjent, det er svært synd du ikke klarer å holde deg til saken og må gå løs på Gilbert som person. Det er det eneste du har drevet med, ren svartvaskelse i en forkastelig kampanje, er noe jeg ikke kan akseptere.

Det er mye du ikke kan akseptere, derfor gå du løs på debattanter istedet for Gilbert. Du vet, tråden handler om Gilbert. Ikke om Vaio, ikke om Simon, ikke om Anonymouse, ikke Rampage, men om Gilbert. ;)

 

Ser du meg holde en lignende kampanje mot Siv Jensen? Jeg og Jensen er svært uenige i mye, men det vil jeg faktisk ikke gjøre, det er for usaklig og det undergraver all debatt.

Da få du lage en tråd.

Faktisk, dersom jeg var tilbøyelig til å benytte den typen forkastelige metoder ville jeg gjerne sagt det samme om Gilbert, siden jeg faktisk står ganske langt unna hans politiske standpunkt, men i likhet med tilfellet Jensen lar jeg meg ikke falle ned på et slikt nivå.

Nei. Det er hardt å være realister.. What ever makes you happy. ;)

 

Du kan gjerne tro at du når frem i offerrollen, men med tanke på den holdningen du har, og de simple bakvaskelsene du har spydd ut mot to personer som ikke har hatt annen agenda enn å hjelpe på alle de måtene de KAN hjelpe, det er nesten så man skulle tro du er sarkastisk.

Plutselig har Gilbert reddet hele gaza? Hva med de som ble transportert til ISRAELSKE SYKEHUS? Har ikke Dr. Sharon fortjent en takk el. 2?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Stalin er en skurk? Det spørs hvordan "du" ser på det, og ikke hos Gilbert sine øyner, iallfall. :rofl:

Staling løftet mangen ut av elendigheten og satt like mangen tilbake.

 

jeg sier bare: "time will tell.."

Nå må du virkelig gi deg. Jeg krever en kilde på at Gilbert ser opp til Stalin. Du har søren meg ikke peiling på hva du snakker om! Selv om en stemmer partiet Rødt, vil det ikke si at en ser opp til brutale diktatorer som Stalin!

Ustedalen, kan likså godt gi opp, du vil ikke komme noen vei :thumbup:

 

Faktsik kan du ende med å bli irritert, og skrive noe motparten er veldig rask med å plukke opp, for så å komme med advarsler til deg om å ta ballen, ikke person, osv.

 

Let's move on :thumbup:

Lenke til kommentar
Det at du antar at Gilbert har sansen for Stalin vise om intet annet at du ikke har peiling på norsk venstrebevegelse.

Hel ærlig så vet jeg ingenting hva som foregå der oppe i Nordlandet.

Vent! Jeg mente "på" Nordlandet, et liten closed minded sted. ;)

Hvor meget alkohol har du drukket i kveld? Det er lite sammenheng i det du skriver.

 

Ukjent, det er svært synd du ikke klarer å holde deg til saken og må gå løs på Gilbert som person. Det er det eneste du har drevet med, ren svartvaskelse i en forkastelig kampanje, er noe jeg ikke kan akseptere.

Det er mye du ikke kan akseptere, derfor gå du løs på debattanter istedet for Gilbert. Du vet, tråden handler om Gilbert. Ikke om Vaio, ikke om Simon, ikke om Anonymouse, ikke Rampage, men om Gilbert. ;)

Det er korrekt, og jeg kan som sagt ikke akseptere at trådens seriøsitet ødelegges av ekstremister.

 

Ser du meg holde en lignende kampanje mot Siv Jensen? Jeg og Jensen er svært uenige i mye, men det vil jeg faktisk ikke gjøre, det er for usaklig og det undergraver all debatt.

Da få du lage en tråd.

Nei, det kan jeg ikke. Det er allerede en tråd der en diskuterer Gilbert, og da må man forutsette at den tråden åpner for rasjonell diskusjon, ikke bare kampanjer i den ene eller den andre retningen.

 

Faktisk, dersom jeg var tilbøyelig til å benytte den typen forkastelige metoder ville jeg gjerne sagt det samme om Gilbert, siden jeg faktisk står ganske langt unna hans politiske standpunkt, men i likhet med tilfellet Jensen lar jeg meg ikke falle ned på et slikt nivå.

Nei. Det er hardt å være realister.. What ever makes you happy. ;)

Idealist og idealist. Idealer må man ha, så lenge en ikke lar det komme i veien for realiteter.

 

Men selv realister kan vise grunnleggende folkeskikk.

 

Du kan gjerne tro at du når frem i offerrollen, men med tanke på den holdningen du har, og de simple bakvaskelsene du har spydd ut mot to personer som ikke har hatt annen agenda enn å hjelpe på alle de måtene de KAN hjelpe, det er nesten så man skulle tro du er sarkastisk.

Plutselig har Gilbert reddet hele gaza? Hva med de som ble transportert til ISRAELSKE SYKEHUS? Har ikke Dr. Sharon fortjent en takk el. 2?

Det har han ikke. At Israel behandler sine krigsfanger er en selvfølge, at to leger forlater sin trygge tilværelse i Norge for å dra inn i en krigssone er ikke en selvfølgelighet.

 

Men jada, de legene som behandler mennesker i Israel skal også ha takk. Og jeg tror nok ikke Gilbert vil skille mellom en palestiner og en jøde dersom han har ham på et operasjonsbord heller.

Lenke til kommentar
Det er korrekt, og jeg kan som sagt ikke akseptere at trådens seriøsitet ødelegges av ekstremister.

Og det er du som setter grensen? Som skrevet, det dine regler vi følger her på forumet... And only yours ;)

 

 

Nei, det kan jeg ikke. Det er allerede en tråd der en diskuterer Gilbert, og da må man forutsette at den tråden åpner for rasjonell diskusjon, ikke bare kampanjer i den ene eller den andre retningen.

Hvis jeg husker rett: var det deg som spredde "SMSen" hans på den andre tråden.

 

Oh, The Irony... ;)

Men selv realister kan vise grunnleggende folkeskikk.

Helt enig! :thumbup:

Lenke til kommentar
Det er korrekt, og jeg kan som sagt ikke akseptere at trådens seriøsitet ødelegges av ekstremister.

Og det er du som setter grensen? Som skrevet, det dine regler vi følger her på forumet... And only yours ;)

Jeg har som alle mennesker en oppfatning av rett og galt, rent moralsk, altså. Det er en sak. Men ren løgn og ufundamenterte antakelser, det aksepterer jeg ikke.

 

 

Nei, det kan jeg ikke. Det er allerede en tråd der en diskuterer Gilbert, og da må man forutsette at den tråden åpner for rasjonell diskusjon, ikke bare kampanjer i den ene eller den andre retningen.

Hvis jeg husker rett: var det deg som spredde "SMSen" hans på den andre tråden.

 

Oh, The Irony... ;)

Jeg mottok SMS-meldingen, og bestemte meg for å publisere den med bakgrunn i offentlig interesse. Hadde jeg fått en SMS fra Ehud Olmert hadde jeg publisert den også.

 

Men selv realister kan vise grunnleggende folkeskikk.

Helt enig! :thumbup:

Så hvorfor nekter du da? :)

Lenke til kommentar
Det er korrekt, og jeg kan som sagt ikke akseptere at trådens seriøsitet ødelegges av ekstremister.

Og det er du som setter grensen? Som skrevet, det dine regler vi følger her på forumet... And only yours ;)

Jeg har som alle mennesker en oppfatning av rett og galt, rent moralsk, altså. Det er en sak. Men ren løgn og ufundamenterte antakelser, det aksepterer jeg ikke.

Ok! Jugde Judy. :wee:

 

Nei, det kan jeg ikke. Det er allerede en tråd der en diskuterer Gilbert, og da må man forutsette at den tråden åpner for rasjonell diskusjon, ikke bare kampanjer i den ene eller den andre retningen.

Hvis jeg husker rett: var det deg som spredde "SMSen" hans på den andre tråden.

 

Oh, The Irony... ;)

Jeg mottok SMS-meldingen, og bestemte meg for å publisere den med bakgrunn i offentlig interesse. Hadde jeg fått en SMS fra Ehud Olmert hadde jeg publisert den også.

Så du drev med propaganda kampanje. :nei: tssss. huff Simon huff..

 

Men selv realister kan vise grunnleggende folkeskikk.

Helt enig! :thumbup:

Så hvorfor nekter du da? :)

Nekte jeg noen eller noe? :blink:

Lenke til kommentar
Ok! Jugde Judy. :wee:

Ah, endelig ser du fornuft! :)

 

Jeg mottok SMS-meldingen, og bestemte meg for å publisere den med bakgrunn i offentlig interesse. Hadde jeg fått en SMS fra Ehud Olmert hadde jeg publisert den også.

Så du drev med propaganda kampanje. :nei: tssss. huff Simon huff..

Jeg har ikke fått fremsatt en så latterlig påstand om min person siden en tåpelig debattant i Dagbladets kommentarfelt omtalte meg som terroristvenn. :)

 

Nekte jeg noen eller noe? :blink:

Ja, å følge normal folkeskikk. :)

Lenke til kommentar
Nå må du virkelig gi deg. Jeg krever en kilde på at Gilbert ser opp til Stalin. Du har søren meg ikke peiling på hva du snakker om! Selv om en stemmer partiet Rødt, vil det ikke si at en ser opp til brutale diktatorer som Stalin!

Om Gilbert ser opp til Stalin idag er det umulig å vite, siden han ikke sier noe om det. Men han var etter eget utsagn medlem av AKP på 70-tallet, så han var utvilsomt stalinist på den tiden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

AKP delte Maos syn om at Stalin var 70% god og 30% dårlig, men mente at de 30% ikke overskygget hans rolle som en av kommunismens frontfigurer.

 

Politikken til AKP var på mange måter vel så stalinistisk som maoistisk. Det skyldes at det norske samfunnet i struktur hadde mer tilfelles med det russiske enn med det kinesiske bondesamfunnet. AKP la derfor i likhet med andre vestlige marxist-leninister vekt på arbeiderklassens sentrale rolle.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Ting og folk forandrer seg. Selv om Gilbert var medlem av AKP-ML tviler jeg på at han ser opp til disse den dag i dag. Jeg har en onkel som var aktiv i AKP-ML og han kjører Mercedes og leser DN. Nuff said?

 

Gilbert har gjort en jævlig uselvisk og god jobb. Han risikerer eget liv for å reise ned til Gaza og bidra medisinsk i et område som ikke akkurat har overflod av et sivilt støtteapparat. Om han var tilhenger av Stalin eller Mussolini for den saks skyld er meg revnende likegyldig.

 

Å kun kritisere Gilbert og Fosse uten å trekke frem den humanitære innsatsen de har gjort vitner i min mening av en dyptgående mangel på medmenneskelighet. Jeg gir faen i hva de mente i 68. De siste ukene har de reddet liv, og det veier mer enn nok opp for det faktum at de måtte ha en politisk mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...