Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Vaio, troller du nå?

Vær forsiktig med å anklage motargumenter for trolling.

 

Forstår du ikke hvor latterlig naturlig det er å bruke de legene som kilder så lenge israel nekter skikkelig presse tilgang?

Jasså? Ingen brydde seg fett om Gilbert og Fosse før de sendte ut Propaganda meldingen sin.

Media elsker folk som spre propaganda, drama sells.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva vet du forøvrig om tidspunktet for meldingens sending sett mot når de sårede kom inn? Vet du om Gilbert hadde vakt, om han sendte den et par timer etterpå, om han hadde pause, om han ventet på at de skulle komme inn, eller er du bare synsk?

Nei jeg er ikke synsk, men jeg bruker synet. :wee:

 

Hvorfor omgås de deg, da? :)

Omgå hvem?

 

Det er jeg så absolutt, men jeg er ingen demagog, og det minner mer om en kampanje enn noe annet.

Tja.. hvis diskusjon.no er den eneste plassen du har, å "sosialisere" i.. Så kan jeg godt forstå.

 

Det er ikke noe bedre enn å bedrive høyst spekulative antagelser om Siv Jensen eller Jens Stoltenberg.

Hvordan kom Siv og Jens inn? :blink:

Du antar uten å vite, og du vrir de antagelsene til det verst tenkelige for Gilbert og Fosse.

Og du akseptere blindt på alt.

Det kalles ikke debatt, det kalles en kampanje.

Og hva vinner jeg på denne "kampanjen"? Kameraet ditt? :dribble:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Er det virkelig noen som tar en gammel AKPer seriøst?

 

Det var da et usannsynlig umodent innlegg. Når Mads Gilbert like over nyttår rapporterte i en SMS rene faktaopplysninger om antall døde etc, så jeg ingen grunn til å tvile på det. Selv om jeg godt vet hvem han er. Jeg vet også at han, i tillegg til å være politisk aktiv, er professor i medisin og har deltatt som lege i krigsområder i en årrekke. Det gjør han, etter min oppfatning, godt kvalifisert til å rapportere at det er mange døde og sårede i Gaza. De dagene som har gått etter dette har vel vist at han ikke tok for hardt i. Tvert i mot. I Norge støtter ikke engang Kristelig Folkeparti Israels linje i krigen. Alle partier unntatt FrP tar klart avstand fra Israels linje. Hva FrP gjør, er ikke så mye å bry seg om. De gjør mye rart for å fiske stemmer.

Lenke til kommentar
Dersom du vil unngå slike anklager kan du jo bare heve nivået på debatten!

Skriver du.. :closedeyes:

Kanskje du bør følge litt mer med, gutt..

Hva mener du med det? At man hever nivået på debatten ved å anta og linke til andre kilder som antar, og så fremstille det som uomtvistelige fakta?

 

Nei jeg er ikke synsk, men jeg bruker synet. :wee:

Jeg er nærsynt, men tydeligvis ikke like nærsynt som deg.

 

Omgå hvem?

Dine kloke venner.

 

Tja.. hvis diskusjon.no er den eneste plassen du har, å "sosialisere" i.. Så kan jeg godt forstå.

Jeg ser ikke helt hvordan det har noen relevanse, men nei, det er ikke det eneste stedet.

 

Hvordan kom Siv og Jens inn? :blink:

For å få et perspektiv. Dersom jeg ANTAR at Siv Jensen egentlig mener at arabere alle er en gjeng med utysker, er det noe jeg bør holde for meg selv.

 

Og du akseptere blindt på alt.

Nei, det gjør jeg ikke. Jeg faller ikke for retorikken, jeg ser på de fakta som fremstilles, og det er ingen grunn til å anta på noen som helst måte at det er noe usannt i de fakta som fremstilles.

 

Og hva vinner jeg på denne "kampanjen"? Kameraet ditt? :dribble:

Du vinner absolutt ingenting, bare å senke debattens seriøsitetsnivå. Og du taper, ved å undergrave din egen pålitelighet.

 

Vil du ha kameraene mine og optikken min får du kjøpe det.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Ser man rundt på pro-israelske nettsider og nyhetskanaler ala FOXnews, skjønner man at det er satt i gang en svertekampanje mot Mads Gilbert.

 

Årsaken er åpenbar; de frykter og misliker Gilbert for hans politiske ståsted + at han som "hvit europeer" + legestatus, gjør at han fremstår som troverdig når han uttaler seg til media (i og med at Israel nekter å slippe inn journalister, så er Gilbert ett av veldig få hvite fjes man har sett på skjermen, inne fra Gaza)

 

Pro-Israel krefter forsøker å deskreditere ham med tåpelige anklager om at han f.eks. bruker "all tid på sms og tv-intervjuer"

Lenke til kommentar

Fra dangens papirutgave av fædrelandsvennen:

 

Kynisk propaganda fra norske leger

 

Mads Gilbert og andre har kveld etter kveld kommet med skrekkhistorier fra sykehuset i Gaza som er i ferd med å slippe opp for alt av nødvendig utstyr, medesiner, drivstoff til elektriskeaggregater m.m. Årsaken er slik Gilbert fremstiller det, en total blokade fra Israel som ikke vil slippe inn noen form for nødhjelp. For første gang (onsdag 7. januar) innrømmet han at det nå var blitt sendt inn noe utstyr.

 

Sannheten er at Israel har sendt inn 405 trailere med mat og medesiner siden kampene begynte. Flere av disse har Hamas stanset like over grensen. Bare på tirsdag 6. januar ble det sent inn 80 trailere over grensen med forsyninger. På gunn av samme angivelige blokade dør mange på sykehuset i Gaza. At folk dør fordi de ikke får hjelp tidsnok er klart helt tragisk. Men det faktiske forholdet at svært mange skadede palestinaarabere sendes daglig over grensen for behandling på israelske sykehus. Dette kommer ikke fram.

 

Lege Elisabeth Dramsdahl som for tiden oppholder seg i Sderot, der hun tar seg av skadede sivile som rammes av rakettregnet fra Hamas, er opprørt over at norske leger får komme med slike usensurerte halvsannheter og løgnpropaganda, som hun kaller det. Slik det blir fremstilt er det kun for å sverte Israel mest mulig.

 

I 2001 forsvarte Mads Gilbert angrepet på World Trade Center i USA. Også med bakgrunn i dette må en kunne stille spørsmål om hvorfor så ensidig og kynisk fremstilling av årsaker til forholdene i Gaza blir mottatt av internasjonale medier som absolutte sannheter, avslutter Dramsdahl med.

Lenke til kommentar
Du vinner absolutt ingenting, bare å senke debattens seriøsitetsnivå. Og du taper, ved å undergrave din egen pålitelighet.

Kampanje, som propaganda, er ment for et større publikum. Jajaja.. så kan du alltid vri det til et "seriøsitetsnivå", det er jo dine regler vi spiller med..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Fra dangens papirutgave av fædrelandsvennen:

 

Kynisk propaganda fra norske leger

 

Mads Gilbert og andre har kveld etter kveld kommet med skrekkhistorier fra sykehuset i Gaza som er i ferd med å slippe opp for alt av nødvendig utstyr, medesiner, drivstoff til elektriskeaggregater m.m. Årsaken er slik Gilbert fremstiller det, en total blokade fra Israel som ikke vil slippe inn noen form for nødhjelp. For første gang (onsdag 7. januar) innrømmet han at det nå var blitt sendt inn noe utstyr.

 

Sannheten er at Israel har sendt inn 405 trailere med mat og medesiner siden kampene begynte. Flere av disse har Hamas stanset like over grensen. Bare på tirsdag 6. januar ble det sent inn 80 trailere over grensen med forsyninger. På gunn av samme angivelige blokade dør mange på sykehuset i Gaza. At folk dør fordi de ikke får hjelp tidsnok er klart helt tragisk. Men det faktiske forholdet at svært mange skadede palestinaarabere sendes daglig over grensen for behandling på israelske sykehus. Dette kommer ikke fram.

 

Lege Elisabeth Dramsdahl som for tiden oppholder seg i Sderot, der hun tar seg av skadede sivile som rammes av rakettregnet fra Hamas, er opprørt over at norske leger får komme med slike usensurerte halvsannheter og løgnpropaganda, som hun kaller det. Slik det blir fremstilt er det kun for å sverte Israel mest mulig.

 

I 2001 forsvarte Mads Gilbert angrepet på World Trade Center i USA. Også med bakgrunn i dette må en kunne stille spørsmål om hvorfor så ensidig og kynisk fremstilling av årsaker til forholdene i Gaza blir mottatt av internasjonale medier som absolutte sannheter, avslutter Dramsdahl med.

Dette setter et punktum for alle mine anklagelser.

 

Gilbert er en SKAM. Han har drevet aktivt med propaganda! En drittsekk lege.

 

mmm, bibelbelteavis

Dagbladet og VG er?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Sannheten er at Israel har sendt inn 405 trailere med mat og medesiner siden kampene begynte.

Det er selvsagt alfor lite. Vær klar over at 4-500 trailere er det normale antallet trailere på en vanlig dag, før krigen startet for et par uker siden.

 

Går nemlig med en del import og vognlass brensel, medisiner, mat, osv. for å forskyne en befolkning på 1,5 millioner mennesker..

Lenke til kommentar

Mads Gilbert er en skam og en drittsekk?

 

Si det til de ofrene for miner og klasebomber han har jobbet for å hjelpe. Si det til de menneskene han har reddet på Gaza, si det til de han har reddet i mange krigssoner.

 

Du bedriver en kampanje for å sverte en person som faktisk gjør noe, og om det er noe som er skammelig, er det det.

Lenke til kommentar
Mads Gilbert er en skam og en drittsekk?

Som "en" person, er han det.

 

Si det til de ofrene for miner og klasebomber han har jobbet for å hjelpe.

What? Er det eksklusiv Gilbert og Fossa? Hva med de som ligger på Israelske sykehus?

Du bedriver en kampanje for å sverte en person som faktisk gjør noe, og om det er noe som er skammelig, er det det.

Han driver med propaganda og snakke med pressen, istedet for å operere

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...