Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det måtte bare komme. Inkl. Den hippokratisk ed.

 

fjompen Gilbert kan god være en "flink" doktor, men ikke en ærlig doktor.

 

 

Problems might arise, Annas said, "if he has wounded and sick patients and has been taking time away to do interviews and people are dying."

 

"Vi snakker med pressen hele tiden, istedet for å operere."
Endret av Vaio
Lenke til kommentar
fjompen Gilbert kan god være en "flink" doktor, men ikke en ærlig doktor.

 

Enten så får man slippe inn journalistene, ellers så får man ta til takke med det som verdenspressen finner som en nødløsning.

 

"An Israeli official told me they were delighted at a BBC TV correspondent broadcasting from Ashkelon in a flak jacket, reinforcing the impression that the Israeli city is a war zone when there is more chance of being hit by a car than a rocket."

 

http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/1...ign-journalists

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789
fjompen Gilbert kan god være en "flink" doktor, men ikke en ærlig doktor.

 

Enten så får man slippe inn journalistene, ellers så får man ta til takke med det som verdenspressen finner som en nødløsning.

 

"An Israeli official told me they were delighted at a BBC TV correspondent broadcasting from Ashkelon in a flak jacket, reinforcing the impression that the Israeli city is a war zone when there is more chance of being hit by a car than a rocket."

 

http://www.guardian.co.uk/world/2009/jan/1...ign-journalists

 

Ja, det er det fakrisk i Gaza og :)

I motsetning til Palestinerane siktar faktisk Isreil på måla sine, mens terrororginasjoen hamas brukar folk(palestinera) til skjold og prøver å treffe sivilbefolkninga i Isreil med rakettar.

Lenke til kommentar

Nå er det jo litt vanskelig å vite hva Hamas sikter på når man rasjonelt ikke kan sikte spesielt presist med en Qassam.

 

Problems might arise, Annas said, "if he has wounded and sick patients and has been taking time away to do interviews and people are dying."

 

"Vi snakker med pressen hele tiden, istedet for å operere."

Og politifolk kan ikke snakke med folk, det eneste de har lov til å gjøre er å arrestere folk.

 

Eller ikke.

 

De jobber så vidt man kan se hele tiden, og tar kontakt med gamlelandet og pressen i eventuelle pauser.

 

Mener du at de ikke skal ha pauser? Vil du regulere hva de gjør i pausene sine? Skal de få lov til å lese litt i et ukeblad, eller er det også feil?

Lenke til kommentar
Nå er det jo litt vanskelig å vite hva Hamas sikter på når man rasjonelt ikke kan sikte spesielt presist med en Qassam.

Og det var et argumente? Tilbake til tenkeboksen Simon.

 

 

 

Mener du at de ikke skal ha pauser? Vil du regulere hva de gjør i pausene sine? Skal de få lov til å lese litt i et ukeblad, eller er det også feil?

Å skrive en melding midt i en "Hades?" Ja nå kommer 80 hardtskadet pasienter inn.. men jeg har tid til sms.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

I en krisesituasjon kan man hjelpe så mye man vil men så lenge det ikke varsles om hjelp så er det til liten nytte.

Han annså det vel slik at mange kunne spares om verden blei varslet om det som skjedde en den/de som gikk tapt den tiden SMSen blei skrevet.

Sier ikke at hverken Gilbert eller noen andre gjør det som er rett her men jeg bare ser for meg tankegangen bakom.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke sånn at Gilbert og Fosse er de eneste legene på sykehuset da, de har mulighet til å ta pauser og snakke med pressen. At de gjør det synes jeg er bra og viktig. At LGF og Fox News ikke synes noe om det er nå så, men jeg tror ikke det er etikken og moralen i det de reagerer på, det er vel heller det at Gilbert og Fosse rapporterer fra helvete så alle får vite hva den israelske krigsmaskinen ødelegger.

Lenke til kommentar
Har du enda sort-hvitt-TV? ;)

Dessverre, er det du som ser litt for mye på TV.

jeg kan godt forstå at Nordlandet ikke tilbyr mye fritidssysler, men ikke ta alt fra TV ;)

Det er mye annet å gjøre i Nordland, Nordlandet har jeg ikke hørt om.

 

Du ser ting slik at det er enten eller. Enten må man operere, eller så må man sende SMSer. I ditt virkelighetsbilde er det umulig å gjøre begge deler.

 

Men vi skal ikke glemme at Israel har skapt problemet sitt selv. De nektet journalister inngang til Gaza, og da har man bare to kilder i Gaza, namely Hamas og to norske leger.

Lenke til kommentar
Du ser ting slik at det er enten eller. Enten må man operere, eller så må man sende SMSer. I ditt virkelighetsbilde er det umulig å gjøre begge deler.

I mitt og alle som opererer. Ja dessverre. Alle som jobber på et sykehus.

 

 

Men vi skal ikke glemme at Israel har skapt problemet sitt selv. De nektet journalister inngang til Gaza, og da har man bare to kilder i Gaza, namely Hamas og to norske leger.

Riktig, derfor driver de ikke noe annet enn å spre propaganda Riktig! Simon! Flink du er!

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Vel, Vaio. Jeg går ut fra at du selv aldri gjør noe som helst annet enn å operere og behandle når du eventuelt er på jobb, men det er en gang slik at folk kan operere i fire-fem timer, så ta en pause og sende en SMS, eller snakke med media da. Men i dine øyne er det altså slik at man enten sender SMS og prater med media HELE tiden, eller så opererer man og behandler man HELE tiden. Man spiser ikke, man drikker ikke, man tar seg ikke en røyk og man tenker ikke.

 

Hva slags mennesker er det egentlig du omgås? De høres stressende ut.

 

Og vennligst avslutt denne kampanjen din, det er ingen som har litt vett i skallen som faktisk tror på at Gilbert og Fosse bare har vært der nede for å spre propaganda, hvor dum går det egentlig an å være?

Lenke til kommentar
Vel, Vaio. Jeg går ut fra at du selv aldri gjør noe som helst annet enn å operere og behandle når du eventuelt er på jobb, men det er en gang slik at folk kan operere i fire-fem timer, så ta en pause og sende en SMS, eller snakke med media da. Men i dine øyne er det altså slik at man enten sender SMS og prater med media HELE tiden, eller så opererer man og behandler man HELE tiden. Man spiser ikke, man drikker ikke, man tar seg ikke en røyk og man tenker ikke.

Nei, med min logikk, så var det et jævla dårlig tidspunkt å sende SMS. Ingen lege i Norge vil sende SMSer nå 80 skadder kommer inn til Traumastuen(e). Kanskje i Nordlandet.

 

Hva slags mennesker er det egentlig du omgås? De høres stressende ut.

De som har en hjerne. ;)

 

Og vennligst avslutt denne kampanjen din, det er ingen som har litt vett i skallen som faktisk tror på at Gilbert og Fosse bare har vært der nede for å spre propaganda, hvor dum går det egentlig an å være?

Kampanjen. Jeg trodde det var et fritt-diskuterende-forum? :closedeyes:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Nei med min logikk, så var det et jævla dårlig tidspunkt å sende SMS. Ingen lege i Norge vil sende SMSer nå 80 skadder kommer inn til Traumastuen(e). Kanskje i Nordlandet.

Nordland. Hva vet du forøvrig om tidspunktet for meldingens sending sett mot når de sårede kom inn? Vet du om Gilbert hadde vakt, om han sendte den et par timer etterpå, om han hadde pause, om han ventet på at de skulle komme inn, eller er du bare synsk?

 

De som har en hjerne. ;)

Hvorfor omgås de deg, da? :)

 

Kampanjen. Jeg trodde det var et fritt-diskuterende-forum? :closedeyes:

Det er jeg så absolutt, men jeg er ingen demagog, og det minner mer om en kampanje enn noe annet.

 

Det er ikke noe bedre enn å bedrive høyst spekulative antagelser om Siv Jensen eller Jens Stoltenberg.

 

Du antar uten å vite, og du vrir de antagelsene til det verst tenkelige for Gilbert og Fosse.

 

Det kalles ikke debatt, det kalles en kampanje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...