Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3124

Det er ikke alt vi trenger å hente tilbake til dette landet Geir.. :) Han hopper jo på første fly.. så førstemann inn, sistemann ut!! Gaza er jo uten mobildekning sies det.. så det blir vel stille i fra den kanten etterhvert skulle jeg tro.. :)

Lenke til kommentar
Norwegian doctor Mads Gilbert, a radical Marxist who openly supports Hamas and the 9/11 hijackers, is seen once again in this CNN video about the death of a “freelance cameraman’s” brother in Gaza — and the footage in the hospital room was very likely staged for propaganda effect.

http://littlegreenfootballs.com/article/32.../comments/#ctop

 

Nå har ikke jeg noen kompetanse på området, men hele scene ser jo ut som en dårlig episode av Hotel Cæsar. Det faktum at kameramannen jobber for Hamas gjør jo ikke videon mer troverdig...

Lenke til kommentar
Norwegian doctor Mads Gilbert, a radical Marxist who openly supports Hamas and the 9/11 hijackers, is seen once again in this CNN video about the death of a “freelance cameraman’s” brother in Gaza — and the footage in the hospital room was very likely staged for propaganda effect.

http://littlegreenfootballs.com/article/32.../comments/#ctop

 

Nå har ikke jeg noen kompetanse på området, men hele scene ser jo ut som en dårlig episode av Hotel Cæsar. Det faktum at kameramannen jobber for Hamas gjør jo ikke videon mer troverdig...

 

Ja, jeg tror virkelig ikke at folk dør nede i Gaza, og at Gilbert bare tuller med at han er en doktor.

Og SELVSAGT tar han seg tid til å spre litt propaganda ved å late som om en 12 år gammel gutt "liksom" er drept, innemellom alle andre han "later" for å redde.

 

Ærlig talt! :hrm:

Lenke til kommentar
Norwegian doctor Mads Gilbert, a radical Marxist who openly supports Hamas and the 9/11 hijackers, is seen once again in this CNN video about the death of a “freelance cameraman’s” brother in Gaza — and the footage in the hospital room was very likely staged for propaganda effect.

http://littlegreenfootballs.com/article/32.../comments/#ctop

 

Nå har ikke jeg noen kompetanse på området, men hele scene ser jo ut som en dårlig episode av Hotel Cæsar. Det faktum at kameramannen jobber for Hamas gjør jo ikke videon mer troverdig...

 

Ja, jeg tror virkelig ikke at folk dør nede i Gaza, og at Gilbert bare tuller med at han er en doktor.

Og SELVSAGT tar han seg tid til å spre litt propaganda ved å late som om en 12 år gammel gutt "liksom" er drept, innemellom alle andre han "later" for å redde.

 

Ærlig talt! :hrm:

 

Huh? Du gikk ikke engang inn på linken jeg posten, gjorde du?

Lenke til kommentar
Huh? Du gikk ikke engang inn på linken jeg posten, gjorde du?

Jo, jeg gjorde det. En annen "lege" påstår at Gilbert og teamet hans ikke gjør noe for å redde denne ungen, og at de gjør alt feil.

 

Idiotisk sagt!

Jeg er ikke enig med Gilbert sin politiske ståsted, men en kan virkelig ikke se bort i fra at han har gjort en fantastisk bra jobb nede i Gaza.

Lenke til kommentar
Huh? Du gikk ikke engang inn på linken jeg posten, gjorde du?

Jo, jeg gjorde det. En annen "lege" påstår at Gilbert og teamet hans ikke gjør noe for å redde denne ungen, og at de gjør alt feil.

 

Idiotisk sagt!

Jeg er ikke enig med Gilbert sin politiske ståsted, men en kan virkelig ikke se bort i fra at han har gjort en fantastisk bra jobb nede i Gaza.

 

Hvor har jeg sagt at Gilbert er en dårlig lege, hvor har jeg sagt at han gjør en dårlig jobb?

 

Og nei, det er ingen som påstår at ''Gilbert og teamet hans ikke gjør noe for å redde denne ungen, og at de gjør alt feil. '' Du leste tydeligvis ikke linken jeg postet særlig godt.

Lenke til kommentar
Jeg antar du ser det som en udelt positiv sak?

 

Simon.. helt korrekt!! :)

Så du mener at det var negativt å redde de livene de faktisk reddet?

 

Norwegian doctor Mads Gilbert, a radical Marxist who openly supports Hamas and the 9/11 hijackers, is seen once again in this CNN video about the death of a “freelance cameraman’s” brother in Gaza — and the footage in the hospital room was very likely staged for propaganda effect.

http://littlegreenfootballs.com/article/32.../comments/#ctop

 

Nå har ikke jeg noen kompetanse på området, men hele scene ser jo ut som en dårlig episode av Hotel Cæsar. Det faktum at kameramannen jobber for Hamas gjør jo ikke videon mer troverdig...

Vel, jeg er ikke spesielt kompetent på video, men jeg tør kalle meg svært kompetent på den tekniske siden av stillbildefoto, og nettopp det at kvaliteten er slik den er sokner ikke for at den er produsert som propaganda. Da ville man kanskje bruke litt bedre utstyr.

 

Uansett, jeg ser ingen grunn til å betvile at videoen er sannferdig. Det er ikke kommet et eneste rasjonelt argument for at den skal være det, med unntak av Hamas-delen, og det er i seg selv ikke konklusivt bevis.

 

Hva LGF mener om dette interesserer meg lite.

Lenke til kommentar
Jeg antar du ser det som en udelt positiv sak?

 

Simon.. helt korrekt!! :)

Så du mener at det var negativt å redde de livene de faktisk reddet?

 

Norwegian doctor Mads Gilbert, a radical Marxist who openly supports Hamas and the 9/11 hijackers, is seen once again in this CNN video about the death of a “freelance cameraman’s” brother in Gaza — and the footage in the hospital room was very likely staged for propaganda effect.

http://littlegreenfootballs.com/article/32.../comments/#ctop

 

Nå har ikke jeg noen kompetanse på området, men hele scene ser jo ut som en dårlig episode av Hotel Cæsar. Det faktum at kameramannen jobber for Hamas gjør jo ikke videon mer troverdig...

Vel, jeg er ikke spesielt kompetent på video, men jeg tør kalle meg svært kompetent på den tekniske siden av stillbildefoto, og nettopp det at kvaliteten er slik den er sokner ikke for at den er produsert som propaganda. Da ville man kanskje bruke litt bedre utstyr.

 

 

Tja, hadde man brukt profesjonelt utstyr, hadde jo videonen sett meget lite troverdig ut, sammenlignet mot de ekte videone. Uannsett, kan man bedømme kvaliteten utifra en liten, streamet video?

 

Uansett, jeg ser ingen grunn til å betvile at videoen er sannferdig. Det er ikke kommet et eneste rasjonelt argument for at den skal være det, med unntak av Hamas-delen, og det er i seg selv ikke konklusivt bevis.

 

Kan jo nevne noen indiser:

- Kroppspråket til Gilbert ser meget kunstig ut, helt annerledes enn det vi vanligvis har sett.

- Hele settingen er forskjellig fra det vi har sett til nå, mye roligere, mye kunstigere.

- Hvorfor spiller den palestinske legen ''piano'' på guttens bryst? Hvorfor må Gilbert vise guttens hjertebank på skjermen?, alle leger eller sykepleiere vet vel hvordan den fungerer, mannen kan umulig være hverken en lege eller sykepleier.

- At tredjeparts lege mener at scenen er falsk sier vel litt (hvorfor skulle LGF sette sitt rykte på spill uten å være 100% sikker?)

- For ikke å glemme at CNN har trukket videoen fra siden sin, og kameramannen jobber/jobbet for Hamas.

Lenke til kommentar
Kan jo nevne noen indiser:

- Kroppspråket til Gilbert ser meget kunstig ut, helt annerledes enn det vi vanligvis har sett.

- Hele settingen er forskjellig fra det vi har sett til nå, mye roligere, mye kunstigere.

- Hvorfor spiller den palestinske legen ''piano'' på guttens bryst? Hvorfor må Gilbert vise guttens hjertebank på skjermen?, alle leger eller sykepleiere vet vel hvordan den fungerer, mannen kan umulig være hverken en lege eller sykepleier.

- At tredjeparts lege mener at scenen er falsk sier vel litt (hvorfor skulle LGF sette sitt rykte på spill uten å være 100% sikker?)

- For ikke å glemme at CNN har trukket videoen fra siden sin, og kameramannen jobber/jobbet for Hamas.

- Kroppsspråk kan fortelle oss mye, eller ingenting.

- Settinger er rolige og de er stressede, også på sykehus.

- Jeg vet ikke, men går ut fra at det har et formål. Det er jo tenkelig at guttens hjertebank på skjermen ble påpekt for broren.

- LGF mener videoen er falsk, men LGF er ikke troverdig på grunn av sin bias til en av partene.

- Hva jobber kameramannen som? Søppelmann ansatt av Hamas? Rengjører på sykehuset, ansatt av Hamas? En funksjonær på lavt nivå? Eller er han soldat?

 

En person med en identitet som har noe med Hamas å gjøre på Gazastripen, det sier ingenting verken for eller mot noe som helst, det er litt mange som har nettopp det der.

 

Men mitt hovedargument mot at videoen skal være falsk er at Gilberet i så fall må ha gått med en fordømt propagandafilm. Han har til nå luftet litt politiske synspunkter og noen tolkninger av fakta, men jeg håper du forstår at det er en svært lang tur fra å si noe til TV, og aktivt spille inn en propagandafilm.

 

For å være klar på hva jeg tror, har jeg ingen som helst tro på at det er sant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...