Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+891234
Dersom de ikke bemerket at det var videoer fra 2007 er det faktisk løgn.

 

Da kan vi like gjerne si at pallywood-fenomenet er rekonstruksjoner som søker å vise hvilke resultater Israels aksjoner fører til.

 

Ingen av delene henger i så fall på greip. Dersom de spesifiserte det, stiller det seg annerledes.

En lengre artikkel om saken, for øvrig linket til i den andre tråden: http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

"Defense officials told The Associated Press that booby-trapped bombs in the school had triggered secondary explosions that killed additional Palestinians there.

 

The army noted that Tuesday was not the first time Hamas had attacked Israel from within a school. The IDF released a video taken by an unmanned aerial vehicle in late 2007 showing terrorists firing mortars from right outside a school.

 

"Hamas has in the past fired at Israel and at troops from inside schools, [exploiting] civilians, as is proven by UAV footage," the army said."

 

IDF og vitner som har snakket med AP har en versjon, en FN-tjenestemann en annen. Videre vet vi fra før at denne typen handlinger er modus operandi for Hamas.

 

Men hey - man må gjerne fortsette å skumlese, himle med øynene og kalle folk tragiske løgnere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dersom de ikke bemerket at det var videoer fra 2007 er det faktisk løgn.

 

Da kan vi like gjerne si at pallywood-fenomenet er rekonstruksjoner som søker å vise hvilke resultater Israels aksjoner fører til.

 

Ingen av delene henger i så fall på greip. Dersom de spesifiserte det, stiller det seg annerledes.

En lengre artikkel om saken, for øvrig linket til i den andre tråden: http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

"Defense officials told The Associated Press that booby-trapped bombs in the school had triggered secondary explosions that killed additional Palestinians there.

 

The army noted that Tuesday was not the first time Hamas had attacked Israel from within a school. The IDF released a video taken by an unmanned aerial vehicle in late 2007 showing terrorists firing mortars from right outside a school.

 

"Hamas has in the past fired at Israel and at troops from inside schools, [exploiting] civilians, as is proven by UAV footage," the army said."

 

IDF og vitner som har snakket med AP har en versjon, en FN-tjenestemann en annen. Videre vet vi fra før at denne typen handlinger er modus operandi for Hamas.

 

Men hey - man må gjerne fortsette å skumlese, himle med øynene og kalle folk tragiske løgnere.

 

Hey - kanskje du skal lese noe mer noeytralt enn Jerusalem post? Kaller IDF tragiske loegnere og mordere, fordi de er nettopp det. Staar i mange aviser paa nett at videoen ikke har noe aa gjoere med vedroerende skole. Saa foer du beskylder meg paa sarkastisk vis for aa skumlese, sjekk litt andre kilder.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Hey - kanskje du skal lese noe mer noeytralt enn Jerusalem post? Kaller IDF tragiske loegnere og mordere, fordi de er nettopp det. Staar i mange aviser paa nett at videoen ikke har noe aa gjoere med vedroerende skole. Saa foer du beskylder meg paa sarkastisk vis for aa skumlese, sjekk litt andre kilder.

Du mener Jpost bevisst presenterer IDF feil ("2007") der det ville vært til IDFs fordel å bli sitert feil ("2009") og anklager avisen for å være unøytral? Makes sense. Disse jødene er så lure at hodet mitt nesten går i spinn. :roll:

 

Avslutningsvis: Den omtalte video, på IDFs nettsider, presentert som en video fra 2007:

http://idfspokesperson.com/2009/01/01/mort...za-29-oct-2007/

Lenke til kommentar
Hey - kanskje du skal lese noe mer noeytralt enn Jerusalem post? Kaller IDF tragiske loegnere og mordere, fordi de er nettopp det. Staar i mange aviser paa nett at videoen ikke har noe aa gjoere med vedroerende skole. Saa foer du beskylder meg paa sarkastisk vis for aa skumlese, sjekk litt andre kilder.

Du mener Jpost bevisst presenterer IDF feil ("2007") der det ville vært til IDFs fordel å bli sitert feil ("2009") og anklager avisen for å være unøytral? Makes sense. Disse jødene er så lure at hodet mitt nesten går i spinn. :roll:

 

Avslutningsvis: Den omtalte video, på IDFs nettsider, presentert som en video fra 2007:

http://idfspokesperson.com/2009/01/01/mort...za-29-oct-2007/

 

Ok. Jeg tok feil. Arrester meg. Det loenner seg tydeligvis aa vaere ekstra sikker paa sine kilder naar det er snakk om en konflikt som dette. Reelle bevis er alfa omega i en slik situasjon. Jeg vil gjerne at du finner bevis for at det ble lagret vaapen der.

At folk lyver for aa fremme sin sak er forstaaelig, men det gjoer bare vondt verre. Foroevrig oppfordrer jeg alle Israel-tilhengere aa gaa i korstog med Siv Jensen til spott og spe.

Lenke til kommentar
At Gilbert og Co benytter anledningen som Israel har skapt med sin mediablokade kan jeg ikke med min beste (eller verste) vilje laste dem for. Å laste folk for å bruke sin ytringsfrihet til å tegne det bildet de har av situasjonen er meningsløst, selv om man er uenig med dem.

Helt klart. Det er jo ikke annet enn forventet at slike folk benytter enhver anledning til å villede og lyve. Som forventet. Men det er viktig at man påpeker nettopp hva de driver på med.

 

Gilbert er venstreradikaler, han har en agenda, og det har han full rett til selv om han er lege. Det plager meg ikke, jeg er fullt istand til å tolke informasjon utfra ulike kilder som hver har et bias.

Veldig mange er ikke klar over hvem han egentlig er. Derfor er det viktig at dette kommer frem.

 

Jeg har tilgode å se noen indikasjon på at han har latt være å yte bistand til noen som trengte det, på grunn av sitt politiske ståsted.

Det han har gjort er å ikke jobbe som lege, men som propagandarør, som han selv har innrømmet:

 

"Vi snakker med pressen hele tiden, istedenfor å operere"

 

Dette kan være problematisk, da han liksom skal fungere som lege og får oppmerksomhet nettopp på grunn av det, men ender opp å bare produserer anti-vestlig propaganda.

Lenke til kommentar
Og du er en høyreradikal anti-palestiner, og det kan virke som om CAMERA kan falle i samme kategori.

Jeg vet ikke hva du mener med "høyreradikal", og jeg er på ingen måte "anti-palestiner". Det ville jo være latterlig å være motstander av et folk.

 

Og den israelske hæren. Men svært mange sivile også.

Som regel har det gått ut over de sivile.

 

Det er ikke anti-Israel å angripe Israel for det som tross alt er legitime agrumenter og ikke minst reelle forhold.

Hvis du faktisk leser tråden vil du se at menneskerettighetskommisjonen er kuppet av diktaturer og annet rusk som ensidig fokuserer på Israel.

 

Ensidig er det, men det blir faktisk noe annet. Dersom kommisjonen vedtar resolusjoner mot alle verdens land, gjerne Norge også, gjør det da slutningene deres mer troverdig og legitim? Jeg ser ikke hvordan, tross alt er det ikke andre konklusjoner.

Det er faktisk ikke noe annet. Når man totalt overser f.eks. Darfur, og det er 20 resolusjoner mot Israel for hver mot andre land, så skjønner man at hele greia er gjennområtten. Eller mener du at Israel er 20 ganger verre enn noe annet land i verden?

 

Kan du vise til en kilde for dette?

Hørt om Google?

 

http://littlegreenfootballs.com/article/32..._a_Weapons_Dump

 

Eller les linken sindres la ut.

 

Og selvsagt: http://littlegreenfootballs.com/article/32...ding_Terrorists

 

Uansett er det ingen tvil om at FN-skolen er brukt til terroraktiviteter.

 

Jeg har ikke kommet over kilder som ikke stammer fra verken Israel eller Hamas som bekrefter eller avkrefter dette.

Hvis ting begynner å eksplodere når man skyter på det, hva er det da?

 

Og passende nok utelater du siste del av setningen, "noe jeg gjerne skulle gjort, sier Fosse.".

 

Argumentet faller på steingrunn, primært fordi du utelater informasjon.

Nei, argumentet er tvers igjennom solid, siden det som teller er hva han faktisk gjør, ikke hva han påstår at han ville gjort. Som vi kan se er han en løgnaktig rotte, så at han prøver å rettferdiggjøre propagandamakeriet sitt med at "jeg vil jo egentlig operere" bør ses på som nok en løgn.

Endret av Pricks
Lenke til kommentar
Her har dere en link til Jerusalem Post (for de som ikke vil lese noe uten amerikanske flagg i banneren eller blir kvalm av navnet aljazeera)

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

Den uttalelsen betyr noedvendigvis ingenting siden FN er et terroristsyndikat :roll:

Eh, vi VET at skolen har blitt brukt til terroristaktiviteter.

 

Tror du virkelig FN-representanter vil INNRØMME at de huser terrorister?

 

Tragisk av IDF aa legge frem en video som bevis, som viste seg aa vaere fra 2007.

Det viser at FN enten uvitende eller med vitende og vilje huser terrorister.

 

Jeg vil gjerne at du finner bevis for at det ble lagret vaapen der.

Hvis det ble trigget en sekundær eksplosjon så sier det seg vel egentlig selv.

 

Hva skulle Israel ha å tjene på å plaffe ned barn på en FN-skole?

 

Og når IDF har truffet mål ved en feiltakelse tidligere så har de faktisk innrømmet det. Men når det skjer så kommer slike som deg frem med "haha, liksom du, de plaffet ned de sivile med vilje".

 

Uansett, de har tidligere innrømmet det når de har truffet noe ved en feilakelse, så hvorfor skulle de ikke gjøre det nå?

 

Eller mener du virkelig at de prøvde å drepe så mange sivile som mulig, selv om det er stadfestet at det kom skudd fra skoleområdet?

Lenke til kommentar
Helt klart. Det er jo ikke annet enn forventet at slike folk benytter enhver anledning til å villede og lyve. Som forventet. Men det er viktig at man påpeker nettopp hva de driver på med.

Om det er løgn kommer an på øynene som ser. Desverre er vi tvunget til å se alt gjennom øynene til Gilbert og Fosse for øyeblikket, og det er ikke deres feil, men Israels.

 

Veldig mange er ikke klar over hvem han egentlig er. Derfor er det viktig at dette kommer frem.

Ja, selvsagt, og jeg har da heller ingen problemer med at det stille spørsmålstegn ved hans nøytralitet, som ved alle andre kilder. Men som sagt, det er mangelen på andre kilder som gjør denne antatte bias til et problem.

 

Det han har gjort er å ikke jobbe som lege, men som propagandarør, som han selv har innrømmet:

"Vi snakker med pressen hele tiden, istedenfor å operere"

Nå er det ikke han som "innrømmer" det, det er Fosse. Ikke at det er så nøye. Men det beviser på ingen måte påstanden om at han har "latt være å yte bistand til noen som trengte det". Det kan godt være et uttrykk for at Fosse heller ville gjort medisinsk nytte for seg enn å snakke med pressen, men at hans palestinske kolleger mener de har kontroll over akkurat den biten og at han derfor kan "unnværes". Det er i så fall et uttrykk for at han reiste ned for å yte medisinsk bistand, ikke for å propagandere, og tvert om er misfornøyd med den rollen han er havnet i. Det fremgår forsåvidt av den delen av setningen du lar være å sitere: "Vi er de eneste europeerne som har vært her. Vi snakker med pressen hele tiden, istedenfor å operere, noe jeg gjerne skulle gjort". (Min utheving.) Det hadde han selvsagt ikke behøvd dersom media hadde hatt egne representanter på plass.

 

Dette kan være problematisk, da han liksom skal fungere som lege og får oppmerksomhet nettopp på grunn av det, men ender opp å bare produserer anti-vestlig propaganda.

Gilbert og Fosse får oppmerksomhet fordi de er den eneste kilden til informasjon. Det er det aller mest problematiske i denne saken.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Og du er en høyreradikal anti-palestiner, og det kan virke som om CAMERA kan falle i samme kategori.

Jeg vet ikke hva du mener med "høyreradikal", og jeg er på ingen måte "anti-palestiner". Det ville jo være latterlig å være motstander av et folk.

Jeg trekker det tilbake. Men det kan unektelig virke som du har en ganske sterk bias mot en av partene i konflikten.

 

Som regel har det gått ut over de sivile.

Før terrorismen i stor grad gjorde inntog i motstandskampen, og dermed gjorde det til annet enn motstandskamp, var det i stor grad snakk om gerilliakrig mot israelske militære styrker.

 

Hvis du faktisk leser tråden vil du se at menneskerettighetskommisjonen er kuppet av diktaturer og annet rusk som ensidig fokuserer på Israel.

Jeg har lest tråden.

 

Det er faktisk ikke noe annet. Når man totalt overser f.eks. Darfur, og det er 20 resolusjoner mot Israel for hver mot andre land, så skjønner man at hele greia er gjennområtten. Eller mener du at Israel er 20 ganger verre enn noe annet land i verden?

Nei, det mener jeg ikke. Jeg sa det var ensidig, men det gjør det ikke mindre sant. Det er forkastelig at det ikke er 20 resolusjoner i forhold til Darfur, 20 for Kina, 20 for Saudi-Arabia, 20 for Iran, men det gjør ikke de 20 som gjelder Israel mindre rasjonellt korrekte.

 

Kan du vise til en kilde for dette?

Hørt om Google?

 

http://littlegreenfootballs.com/article/32..._a_Weapons_Dump

 

Eller les linken sindres la ut.

 

Og selvsagt: http://littlegreenfootballs.com/article/32...ding_Terrorists

 

Uansett er det ingen tvil om at FN-skolen er brukt til terroraktiviteter.

Jeg har lest linken til Jpost. Den har jeg allerede kritisert, da kilden er en av partene i konflikten. De to linkene du ellers viser til som bevis for det du hevder baserer seg på indisier om at det har skjedd før, men intet annet. Det er mulig de også stoler på IDF, men ikke oppgir IDF som kilde.

 

Om det er tvil eller ei er irrelevant, det som er relevant er at vi ikke vet.

 

Hvis ting begynner å eksplodere når man skyter på det, hva er det da?

Dersom man bruker raketter mot huset mitt vil det nok eksplodere, og rent bortsett fra en tank propan i garasjen og noe gammelt fyrverkeri i et skap kan vi vel ikke akkurat si at jeg har minelagt det.

 

Og passende nok utelater du siste del av setningen, "noe jeg gjerne skulle gjort, sier Fosse.".

 

Argumentet faller på steingrunn, primært fordi du utelater informasjon.

Nei, argumentet er tvers igjennom solid, siden det som teller er hva han faktisk gjør, ikke hva han påstår at han ville gjort. Som vi kan se er han en løgnaktig rotte, så at han prøver å rettferdiggjøre propagandamakeriet sitt med at "jeg vil jo egentlig operere" bør ses på som nok en løgn.

Vi kan ikke se at han er en løgnaktig rotte. At du har ditt eget fastlåste syn er så sin sak, men det gjør ikke Fosse til en 'løgnaktig rotte'.

 

Han er lege for guds skyld, selvfølgelig vil han redde liv. Eller er det slik at venstreradikale leger bryr seg mindre om menneskeliv enn andre leger?

 

Uansett, argumentet ditt faller faktisk på steingrunn, nettopp fordi det går frem av Fosses utsagn at han gjerne vil operere i stedet. Jeg har ikke hørt ham si det, men jeg kan tenke meg litt irritasjon i stemmen hans da han sa det. At han er irritert kan jeg uansett tenke meg.

 

Men det vet jeg ikke, derfor kan jeg ikke konkludere med det. Bare fordi du kan tenke deg at Fosse lyver betyr ikke at vi kan konkludere i den retning.

 

Du har altså, uten bevis, omtalt Fosse som en 'løgnaktig rotte'.

 

Det hadde vel en lege med medlemsskap i FRP som reiste ned for å behandle israelske soldater for så å si at det er forferdelig å se bortsprengte lemmer også vært?

Lenke til kommentar

Vennligst begrens bruk av hånlige smileyer, det senker din kredibilitet som debattant og er unødvendig generelt.

Jeg lurer på hva som får folk til å omtale Gilbert som alt fra løgnaktig rotte til kødd. Hva med å henvise til hendelsene dere kritiserer ham for og argumentere for hva han gjort/sagt galt på en saklig måte? Vi er da voksne mennesker? (de fleste av oss i hvertfall, men til tider blir jeg usikker)

 

Eller mener du virkelig at de prøvde å drepe så mange sivile som mulig, selv om det er stadfestet at det kom skudd fra skoleområdet?

Siden du er så bombastisk vil jeg gjerne ha bevis med kilder som ikke er fra Jerusalem post eller haaratz.

 

Som regel har det gått ut over de sivile.

Hva tror du Israels handlinger i Palestina har gjort? Eller folk som kaster stein er vel gjerne bevæpnet millitia?

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Hørt om Google?

 

http://littlegreenfootballs.com/article/32..._a_Weapons_Dump

 

Eller les linken sindres la ut.

 

Og selvsagt: http://littlegreenfootballs.com/article/32...ding_Terrorists

 

Uansett er det ingen tvil om at FN-skolen er brukt til terroraktiviteter.

 

Du klipper og limer fra en kontroversiell "right wing" side i USA og bruker dette som sikkert bevis for at det bedrives terroraktivitet mot Israel fra en FN skole. Du må da skjønne at dette skader troverdigheten din. http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Green_Footballs

Endret av gogg2
Lenke til kommentar
Hørt om Google?

 

http://littlegreenfootballs.com/article/32..._a_Weapons_Dump

 

Eller les linken sindres la ut.

 

Og selvsagt: http://littlegreenfootballs.com/article/32...ding_Terrorists

 

Uansett er det ingen tvil om at FN-skolen er brukt til terroraktiviteter.

 

Du klipper og limer fra en kontroversiell "right wing" side i USA og bruker dette som sikkert bevis for at det bedrives terroraktivitet mot Israel fra en FN skole. Du må da skjønne at dette skader troverdigheten din. http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Green_Footballs

 

Ærlig talt, det er da ikke LGF som har skrevet sakene de linker til, det er vel irrelevant hvilken side bloggen er på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Du klipper og limer fra en kontroversiell "right wing" side i USA og bruker dette som sikkert bevis for at det bedrives terroraktivitet mot Israel fra en FN skole. Du må da skjønne at dette skader troverdigheten din. http://en.wikipedia.org/wiki/Little_Green_Footballs

LGFs kritiske innstilling har flere ganger ført til avsløringer av løgner resten av media har presentert som sannhet - LGF kan ikke avfeies på politisk grunnlag alene.

 

In the United States, LGF is perhaps best known for playing a key role in raising doubts about the authenticity of the Killian documents regarding President George W. Bush[6][7], which preceded the resignation of CBS's Dan Rather. The site won the Washington Post's reader poll for Best International Blog in November 2004[8] and played a large role in bringing attention to altered photographs in the Adnan Hajj photographs controversy.[9] In July 2008, LGF identified that photographs of Iran's nuclear missile test had been altered[10], and was credited by much of the media for this.[11]
Lenke til kommentar
Så langt - og det var det jeg faktisk sa - har det dreiet seg om ytringer.

Nei. Det dreier seg å yte sin politiske agenda: Propaganda first, life second.

Det er en påstand. Gilbert har som eneste kilde til informasjon sikkert fått vært ledig sekund fylt opp med telefoner fra verdenspressen. Det beviser ikke at han ikke setter folks liv først.

Ensidighet fører til fornektelser. Det gjelder deg og Geir. :wee:

"Vi snakker med pressen hele tiden, istedet for å operere."

https://www.diskusjon.no/index.php?session=...&p=12779043

 

Jeg har tilgode å se noen indikasjon på at han har latt være å yte bistand til noen som trengte det, på grunn av sitt politiske ståsted.

:wee: Da må du lese tråden.

Jeg har lest tråden. Men jeg kan selvsagt ha oversett noe. Vis meg gjerne kilder på at Gilbert har latt skadde eller døende i stikken.

Det gjelder ikke at noen er døende, det gjelder også plikt å videreføre medisinske kunnskaper; som å nekte Sponheim CPR-opplæring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...