Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789
Det er blitt sluppet noen bilder fra Gaza til tross for forbudet fra Israel. Her er 37 av dem. ADVARSEL: Sterke bilder!

 

http://www.boston.com/bigpicture/2008/12/i...l_and_gaza.html

 

Isreil har aldri sperra telekomunikasjon viss du trur det.

Eller ødelakt eletriske aperat som faktisk er fult mulig å gjør ved hjelp av elektromagnetisme.

 

USA har faktisk mange slike bomber og da har heilt sikker Isreil det og.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NR 1 bevis på at fjompen-Drama-doktor-Gilbert aktivt driver med propaganda:

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=539590

- Viktig at vi ødela Israels mediestrategi

 

- Jeg tror det er det viktigste Mads og jeg har gjort. At vi ødela hele den mediestrategien til Israel med dette her. De hadde planlagt å gjøre dette i et helt lukket område uten utenlandske helsearbeidere og journalister.

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
NR 1 bevis på at fjompen-Drama-doktor-Gilbert aktivt driver med propaganda:

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=539590

- Viktig at vi ødela Israels mediestrategi

 

- Jeg tror det er det viktigste Mads og jeg har gjort. At vi ødela hele den mediestrategien til Israel med dette her. De hadde planlagt å gjøre dette i et helt lukket område uten utenlandske helsearbeidere og journalister.

Jaja, så det å faktisk være der og hjelpe mennesker via sin legestatus kommer altrså i andre rekke. Trist trist trist. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Var forøvrig et sitat fra Fosse og tatt fullstendig ut av sammenheng.

Hva var sammenhengen?

 

 

 

Faktum er at CAMERA kommer med antakelser om Gilbert og Fosse, Gilbert og Fosse er i Gaza og forteller om ting som skjer der.

De er venstreradikale anti-israelere.

 

 

 

Hva tror du palestina har gjort i alle år hvor de har vært okkupert av Israel?

De har angrepet israelske sivile.

 

Leste på db.no at Israel kritiseres av FN for å intensjonelt gå inn for å ramme sivile mål.

FN (i allefall menneskerettighetsrådet eller kommisjonen eller hva det heter nå) er anti-Israel:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747911&hl=

 

Hvis de ikke vil gå aktivt inn for å drepe sivile, hvorfor bomber de skoler da?

Skolen ble brukt som våpenlager og base for militante grupper.

 

Så en lege som setter livet på spill for å redde andre er i din verden en "kødd"?

Han innrømmer selv at han ikke redder noen, men bare sprer propaganda:

 

Vi snakker med pressen hele tiden, istedenfor å operere

Lenke til kommentar
Nå har vi ennå ikke spurt Gilbert om hva han faktisk mente (og jeg er for en gangs skyld uenig med TWFA, men meg om det).

Gilbert kan ikke ha vært ukjent med kritikken som kom etter hans uttalelse den gangen. Jeg kan ikke huske at han tok til motmæle. Det kan selvsagt hende jeg husker feil, men om jeg har rett, hvorfor forklarte han ikke hva han egentlig mente, istedet for å la misoppfatningen sette seg fast i den kollektive hukommelse?

 

Og selv om han indirekte støtter terror, er det ikke et utsagn som burde rammes av rasismeparagrafen. Men igjen, meg om det.

Enig. Rasismeparagrafen burde etter min ringe mening oppheves. Og jeg er ikke enig med de som mener at så lenge vi har den så burde den slå i alle retninger. To gale gjør som kjent ikke en rett.

 

At Gilbert og Co benytter anledningen som Israel har skapt med sin mediablokade kan jeg ikke med min beste (eller verste) vilje laste dem for. Å laste folk for å bruke sin ytringsfrihet til å tegne det bildet de har av situasjonen er meningsløst, selv om man er uenig med dem. Dette kunne enkelt vært unngått om man hadde sluppet pressen til på eget ansvar og risiko. Da hadde vi hatt flere kilder, og vi hadde sluppet å gnåle om at de skulle være "nøytrale" eller "sannferdige". (Det siste er fransk for "fortelle den historien vi ønsker å høre".)

 

Gilbert er venstreradikaler, han har en agenda, og det har han full rett til selv om han er lege. Det plager meg ikke, jeg er fullt istand til å tolke informasjon utfra ulike kilder som hver har et bias. Det som plager meg er at jeg ikke har noen alternative informasjonskilder til å danne et bilde som har mer enn en dimensjon. Det er som å krysspeile med bare ett referansepunkt.

 

Men slik er det, og det er ikke Gilberts feil. De politikerne og kommentatorene som savner israelvennlige stemmer fra Gaza kunne reist ned selv. De hadde sikkert tatt imot leger som stemmer FrP også. Men ingen har gjort det. De sitter heller hjemme i Norge og synser.

 

Jeg kunne for den saks skyld reist ned selv. Men det siste de trenger der nede akkurat nå er vel en tynnhåret applikasjonsutvikler uten relevante kvalifikasjoner.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gilbert er venstreradikaler, han har en agenda, og det har han full rett til selv om han er lege.

Feil! Geir! En lege kan har politiske meninger, men må aldri yte de.

Det er i strid med den hippokratisk ed

Det er i strid med legeetikk

Det er i strid med å være en LEGE.

 

En lege skal redde liv, uansett.

 

Kanskje jeg skal behandle alle som heter "Geir", dårligere, enn andre navn??? ;)

Lenke til kommentar
Så langt - og det var det jeg faktisk sa - har det dreiet seg om ytringer.

Nei. Det dreier seg å yte sin politiske agenda: Propaganda first, life second.

 

Jeg har tilgode å se noen indikasjon på at han har latt være å yte bistand til noen som trengte det, på grunn av sitt politiske ståsted.

:wee: Da må du lese tråden.

Lenke til kommentar
Så langt - og det var det jeg faktisk sa - har det dreiet seg om ytringer.

Nei. Det dreier seg å yte sin politiske agenda: Propaganda first, life second.

Det er en påstand. Gilbert har som eneste kilde til informasjon sikkert fått vært ledig sekund fylt opp med telefoner fra verdenspressen. Det beviser ikke at han ikke setter folks liv først.

 

Jeg har tilgode å se noen indikasjon på at han har latt være å yte bistand til noen som trengte det, på grunn av sitt politiske ståsted.

:wee: Da må du lese tråden.

Jeg har lest tråden. Men jeg kan selvsagt ha oversett noe. Vis meg gjerne kilder på at Gilbert har latt skadde eller døende i stikken.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gilbert er venstreradikaler, han har en agenda, og det har han full rett til selv om han er lege.

Feil! Geir! En lege kan har politiske meninger, men må aldri yte de.

Det er i strid med den hippokratisk ed

Det er i strid med legeetikk

Det er i strid med å være en LEGE.

 

En lege skal redde liv, uansett.

 

Kanskje jeg skal behandle alle som heter "Geir", dårligere, enn andre navn??? ;)

 

 

Hva er det du BABLER om? Trodde du hadde forlatt denne traaden for aa laere litt om midtoestenproblematatikken foer du driter deg selv ut like loddrett som i gaar. Er det i strid med aa vaere lege aa vaere et menneske som har meninger? Hvor har du lest at leger ikke faar lov til aa YTRE sine meninger om en situasjon hvor de staar til kne i blod? Vet du hva etikk betyr? Jeg vil gjerne hoere din definisjon paa det.

 

Gi meg bevis paa at han ikke redder liv fordi han er sosialist?

 

Og videre:

 

Da må du lese tråden. :wee:
Kan du gi deg med de haanlige smileyene dine? Naar du slipper opp for argumenter (hvis du hadde noen i utgangspunktet) saa hjelper det ikke akkuratt saken aa fremstaa som en nedlatende liten snoerrunge. Hvis du hadde ytret (ytet? :wee:) meningene dine paa samme vis i det virkelige liv, hadde du glatt faatt en paa trynet etterhvert.

 

Foroeverig var det ikke hamas inni skola, ei heller noe vaapenlager. Les avisa.

 

(Sitter paa hurtigruta og skriver, saa har derfor ikke norske tegn, pussig nok.)

Lenke til kommentar
Isreil har aldri sperra telekomunikasjon viss du trur det.

Eller ødelakt eletriske aperat som faktisk er fult mulig å gjør ved hjelp av elektromagnetisme.

 

USA har faktisk mange slike bomber og da har heilt sikker Isreil det og.

Elektromagnetisme, ja. Vel, de fungerer ved å sprenge et atomstridshode i krets rundt jorden, og tar jeg ikke helt feil er rekkevidden så stor at man ville merke det ikke bare i Gaza, men gjerne nord for Bosnia også.

 

NR 1 bevis på at fjompen-Drama-doktor-Gilbert aktivt driver med propaganda:

 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtoste...hp?artid=539590

- Viktig at vi ødela Israels mediestrategi

 

- Jeg tror det er det viktigste Mads og jeg har gjort. At vi ødela hele den mediestrategien til Israel med dette her. De hadde planlagt å gjøre dette i et helt lukket område uten utenlandske helsearbeidere og journalister.

Blir du ikke lei av å lire av deg personkarakteristikker som ikke hører hjemme over syvendeklasse?

 

Nuvel. De sier ærlig nok hva de har gjort, og hva formålet har vært, noe som er greit nok. Men hva var så alternativet? Fullstendig ensidig propaganda?

 

Faktum er at CAMERA kommer med antakelser om Gilbert og Fosse, Gilbert og Fosse er i Gaza og forteller om ting som skjer der.

De er venstreradikale anti-israelere.

Og du er en høyreradikal anti-palestiner, og det kan virke som om CAMERA kan falle i samme kategori.

 

De har angrepet israelske sivile.

Og den israelske hæren. Men svært mange sivile også.

 

FN (i allefall menneskerettighetsrådet eller kommisjonen eller hva det heter nå) er anti-Israel:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=747911&hl=

Det er ikke anti-Israel å angripe Israel for det som tross alt er legitime agrumenter og ikke minst reelle forhold.

 

Ensidig er det, men det blir faktisk noe annet. Dersom kommisjonen vedtar resolusjoner mot alle verdens land, gjerne Norge også, gjør det da slutningene deres mer troverdig og legitim? Jeg ser ikke hvordan, tross alt er det ikke andre konklusjoner.

 

Skolen ble brukt som våpenlager og base for militante grupper.

Kan du vise til en kilde for dette?

 

Jeg har ikke kommet over kilder som ikke stammer fra verken Israel eller Hamas som bekrefter eller avkrefter dette.

 

Så en lege som setter livet på spill for å redde andre er i din verden en "kødd"?

Han innrømmer selv at han ikke redder noen, men bare sprer propaganda:

 

Vi snakker med pressen hele tiden, istedenfor å operere

Og passende nok utelater du siste del av setningen, "noe jeg gjerne skulle gjort, sier Fosse.".

 

Argumentet faller på steingrunn, primært fordi du utelater informasjon.

 

Gilbert kan ikke ha vært ukjent med kritikken som kom etter hans uttalelse den gangen. Jeg kan ikke huske at han tok til motmæle. Det kan selvsagt hende jeg husker feil, men om jeg har rett, hvorfor forklarte han ikke hva han egentlig mente, istedet for å la misoppfatningen sette seg fast i den kollektive hukommelse?

Gudene vet. Men jeg mener fortsatt at man ikke uomtvistelig kan påstå at Gilbert støtter terror ut fra det utsagnet vi har å holde oss til.

 

Enig. Rasismeparagrafen burde etter min ringe mening oppheves. Og jeg er ikke enig med de som mener at så lenge vi har den så burde den slå i alle retninger. To gale gjør som kjent ikke en rett.

Kunne ikke være mer enig.

 

At Gilbert og Co benytter anledningen som Israel har skapt med sin mediablokade kan jeg ikke med min beste (eller verste) vilje laste dem for. Å laste folk for å bruke sin ytringsfrihet til å tegne det bildet de har av situasjonen er meningsløst, selv om man er uenig med dem. Dette kunne enkelt vært unngått om man hadde sluppet pressen til på eget ansvar og risiko. Da hadde vi hatt flere kilder, og vi hadde sluppet å gnåle om at de skulle være "nøytrale" eller "sannferdige". (Det siste er fransk for "fortelle den historien vi ønsker å høre".)

Igjen, kunne ikke vært mer enig.

 

Gilbert er venstreradikaler, han har en agenda, og det har han full rett til selv om han er lege. Det plager meg ikke, jeg er fullt istand til å tolke informasjon utfra ulike kilder som hver har et bias. Det som plager meg er at jeg ikke har noen alternative informasjonskilder til å danne et bilde som har mer enn en dimensjon. Det er som å krysspeile med bare ett referansepunkt.

Som min tese sier, krig med journalister er bedre enn krig uten journalister. :)

 

Jeg kunne for den saks skyld reist ned selv. Men det siste de trenger der nede akkurat nå er vel en tynnhåret applikasjonsutvikler uten relevante kvalifikasjoner.

 

Geir :)

Kanskje det Gaza egentlig trenger er en applikasjonsindustri? ;)

Lenke til kommentar

Her har dere en link til Jerusalem Post (for de som ikke vil lese noe uten amerikanske flagg i banneren eller blir kvalm av navnet aljazeera)

http://www.jpost.com/servlet/Satellite?cid...icle%2FShowFull

 

Den uttalelsen betyr noedvendigvis ingenting siden FN er et terroristsyndikat :roll: Det er det naermeste jeg kommer en avkreftning eller bekreftning. At det var et vaapenlager er det i hvertfall ingen tvil om at er rent oppspinn. Tragisk av IDF aa legge frem en video som bevis, som viste seg aa vaere fra 2007.

Lenke til kommentar
Det har så. Og det er vel ikke så krevende. Litt krevende i utdanningsveien, men utstyr ti programmere kan være produktivt på koster sikkert mindre enn fabrikasjonsutstyr for ti arbeidstakere.

En tidligere kollega reiste til Romania etter Ceauşescus fall og startet opp et selskap der. Det fungerte veldig bra. Dyktige mennesker og svært ivrige etter å komme seg opp av grøfta Ceauşescu hadde styrt dem ned i.

 

Men nå er jeg ikke helt overbevist om at palestinerne er på vei opp av grøfta ennå, uansett hvem sin skyld det er. Desverre.

 

Beklager off topic...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Heh. Sikker på at IDF ikke var åpne om at videoen var fra 2007, og brukte den til å vise en tendens Hamas har, som igjen øker sannsynligheten for at IDF snakker sant i 2009?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...