Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Hva er det du vrøvler om? Du aner ikke hva camera er også kommer du med uttalelser som hadde vært pinlige for en 14-åring, som f.eks; "Ja som sagt, der er jo nødt til å være jøde-elskere når de forsøker å få fram en nøyaktig bilde, uten den vanlig palestina-propagandaen. :D" NØYAKTIG bilde? Også henviser du til camera? Herregud. Svaret du skrev over ble skrevet mens jeg skrev mitt, og forøvrig var det ikke noe svar. Så jeg er vel idiot da, men jeg er ikke en uopplyst idiot som opptrer hånlig, uten å ha noe intellektuell dybde i det han sier.

Pust gjerne rolig dypt ut og inn noen ganger og les gjerne igjen hva utsagnet var ment å illustrere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Referere til en artikkel på Wikipedia om hva som er en massakre eller ikke når blodet flyter??? Var det ikke en som nevnte selvransakelse tidligere i tråden?

Aner ikke hvem du sikter til, men på generell basis kan man vel fastslå at slike forsetter sjelden varer mer enn en times tid :p

Lenke til kommentar
Hva er det du vrøvler om? Du aner ikke hva camera er også kommer du med uttalelser som hadde vært pinlige for en 14-åring, som f.eks; "Ja som sagt, der er jo nødt til å være jøde-elskere når de forsøker å få fram en nøyaktig bilde, uten den vanlig palestina-propagandaen. :D" NØYAKTIG bilde? Også henviser du til camera? Herregud. Svaret du skrev over ble skrevet mens jeg skrev mitt, og forøvrig var det ikke noe svar. Så jeg er vel idiot da, men jeg er ikke en uopplyst idiot som opptrer hånlig, uten å ha noe intellektuell dybde i det han sier.

Pust gjerne rolig dypt ut og inn noen ganger og les gjerne igjen hva utsagnet var ment å illustrere.

 

Sånn, nå har jeg tatt en sigarett, fornøyd? :) Jeg skjønner poenget ditt og er enig i det, hvis du virkelig mente det gjaldt begge sider, noe jeg tviler på med tanke på dine andre innlegg vedrørende emnet. Det er forøvrig vanskelig å være upartisk i en slik krig. Det som er viktig er at alle er interessert i, og jobber mot en løsning på konflikten, slik at vi unngår mer tap av menneskeliv. Ikke bland inn jødedom. Jødedom har ingenting å gjøre med israel, nødvendigvis. Det er mange jøder som tar totalt avstand fra israel. De fleste som er i mot israel, er ikke mot jøder som folkeslag.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar
Sånn, nå har jeg tatt en sigarett, fornøyd? :) Jeg skjønner poenget ditt og er enig i det, hvis du virkelig mente det gjaldt begge sider, noe jeg tviler på med tanke på dine andre innlegg vedrørende emnet. Det er forøvrig vanskelig å være upartisk i en slik krig. Det som er viktig er at alle er interessert i, og jobber mot en løsning på konflikten, slik at vi unngår mer tap av menneskeliv. Ikke bland inn jødedom. Jødedom har ingenting å gjøre med israel, nødvendigvis. Det er mange jøder som tar totalt avstand fra israel. De fleste som er i mot israel, er ikke mot jøder som folkeslag.

Ok, skal gjerne beklage den opprinnelige ordbruken og kan gjerne se at noen kan oppfatte den som i overkant provoserende, uansett hva man måtte mene om den politiske saken. Hva "begge sider av saken gjelder" er jeg utmerket klar over at det finnes "partiske" enheter på begge sider(pr.def). Men nå skal det nevnes at det ikke er noe galt i utgangspunktet å være partisk og at ting ikke blir automatisk feil selv om man er partisk. Derfor er det interessant å se den ene parten benytte seg svært flittig av partisk informasjon, men når den andre siden kommer med noe som kan oppfattes partisk, da benyttes dette automatisk som en årsak til å diskreditere motparten.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Ved å lese denne tråden er det lett å forstå hvorfor det er krig der nede. Bare i denne tråden klarer dere å fly i strupen på hverandre. :nei:

 

Faktum er at Gilbert er en venstreradikal som har et partisk syn på denne konflikten. Han støtter palestinerene i mer eller mindre alt og ser på Israel som roten til alt vondt. Dette i seg selv gjør han lite troverdig. Han kan snakke sant, men det er også godt mulig han lyver og driver propaganda. Det er det som er definisjonen på å være utroverdig, at man ikke kan stole på hva han sier. Hvordan kan han som er på sykehus hele døgnet ha førstehåndsinformasjon om at IDF har angrepet et marked et eller annet sted på gaza? Fra en hamasaktivist eller noe kanskje?

 

En ting er sikkert. Folk som Mats Gilbert og hans like uansett side i konflikten, er dem siste som noen gang bidrar til fred og forsoning med sine ensidige og ekstreme syn. Å gi all mulig støtte til en part gjør bare den andre part mer besluttsom og kompromiss vil aldri nåes. Begge parter må gjøre innrømmelser skal det bli fred!

Lenke til kommentar
Godt å høre at ikke alle tar denne kødden's uttalelser for gitt!

 

Får dessverre følelsen av renspikka propaganda av verste klasse når eg hører og leser om han! At slike folk får så stor spalteplass i norsk media er en stor skam!

 

 

Kødd? Så en lege som setter livet på spill for å redde andre er i din verden en "kødd"? Hvis du drar til gaza som lege, får du nok rimelig stor spalteplass selv :roll:

Lenke til kommentar
En manns terrorist er en annen manns frihetskjemper.

Frihetskjemper gå ikke løs på sivile. Okkupanter er amerikanske soldater, ikke de som jobber på WTC.

Det er nok tatt i fra; One mans poison is another mans food. Og forstått i feil kontekst.

 

Forøvrig skrev jeg igjen forklarer terrorangrepet, ikke støtter. Jeg håper inderlig du ser forskjell på forklare og støtte.

Det gjør ikke mindre at GILBERT støtter TERROR.

 

 

Jeg begynner å mistenke at du ikke er her for å diskutere, men for å provosere.

Hvis du la deg provosere. ;)

 

Hvis du drar til gaza som lege, får du nok rimelig stor spalteplass selv :roll:

Det er litt synd at denne fjompen få så mye spalte plass. Vi bør helle fokusere på de som jobber i Afrika, der barn FAKTISK dø av SULT.

Lenke til kommentar
En manns terrorist er en annen manns frihetskjemper.

Frihetskjemper gå ikke løs på sivile. Okkupanter er amerikanske soldater, ikke de som jobber på WTC.

Det er nok tatt i fra; One mans poison is another mans food. Og forstått i feil kontekst.

 

Forøvrig skrev jeg igjen forklarer terrorangrepet, ikke støtter. Jeg håper inderlig du ser forskjell på forklare og støtte.

Det gjør ikke mindre at GILBERT støtter TERROR.

 

 

Jeg begynner å mistenke at du ikke er her for å diskutere, men for å provosere.

Hvis du la deg provosere. ;)

 

Hvis du drar til gaza som lege, får du nok rimelig stor spalteplass selv :roll:

Det er litt synd at denne fjompen få så mye spalte plass. Vi bør helle fokusere på de som jobber i Afrika, der barn FAKTISK dø av SULT.

 

 

Du sympatiserer gjerne med irak-krigen også? Er ikke det Israel gjør mot sivile menn, kvinner og barn "TERROR" ?

Sitatet er forøvrig one man's terrorist is another man's freedom fighter.

Lenke til kommentar
Godt å høre at ikke alle tar denne kødden's uttalelser for gitt!

 

Får dessverre følelsen av renspikka propaganda av verste klasse når eg hører og leser om han! At slike folk får så stor spalteplass i norsk media er en stor skam!

Hvorfor omtaler du Mads Gilbert som en kødd? Kjenner du ham?

 

Det gjør ikke mindre at GILBERT støtter TERROR.

Det kan jeg ikke se bevist, det vises til stadighet til et feilsitat tatt ut av kontekst, men det legitimerer ikke løgnen.

 

Hvis du drar til gaza som lege, får du nok rimelig stor spalteplass selv :roll:

Det er litt synd at denne fjompen få så mye spalte plass. Vi bør helle fokusere på de som jobber i Afrika, der barn FAKTISK dø av SULT.

Dra til Afrika. Det er for min del rivende likegyldig hvor du redder liv,

 

Du mener altså at Gilbert og Fosse ikke burde reise til Gaza. Er det galt av dem å redde liv?

Lenke til kommentar
Hvis du drar til gaza som lege, får du nok rimelig stor spalteplass selv :roll:

Det er litt synd at denne fjompen få så mye spalte plass. Vi bør helle fokusere på de som jobber i Afrika, der barn FAKTISK dø av SULT.

 

Ja, veldig synd at vi får et innblikk i norske leger som er i krigsområder. Partisk eller ikke, man kan ikke få for mye førstehåndsinformasjon om slike konflikter.

 

Hvorfor i alle dager begynner du å blande inn afrika? Veldig usaklig. Forøvrig er det nok av fokus på leger i afrika. Tror du ikke barn dør i Palestina? Eller Israel?

Lenke til kommentar
Du sympatiserer gjerne med irak-krigen også? Er ikke det Israel gjør mot sivile menn, kvinner og barn "TERROR" ?

Sitatet er forøvrig one man's terrorist is another man's freedom fighter.

Freedom fighters dont kill civilians

 

Forøvrig er det nok av fokus på leger i afrika. Tror du ikke barn dør i Palestina? Eller Israel?

Det dø MER barn i Afrika enn, Gaza pluss Israel, kombinert.

Nei,det er ikke nok fokus på de som jobber "NØYTRALT" i afrika. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Du sympatiserer gjerne med irak-krigen også? Er ikke det Israel gjør mot sivile menn, kvinner og barn "TERROR" ?

Sitatet er forøvrig one man's terrorist is another man's freedom fighter.

Freedom fighters dont kill civilians

 

Forøvrig er det nok av fokus på leger i afrika. Tror du ikke barn dør i Palestina? Eller Israel?

Det dø MER barn i Afrika enn Gaza og Israel kombinert.

Nei,det er ikke nok fokus på de som jobber "NØYTRALT" i afrika. :wee:

 

Det var dagens. Vurderer å putte sitatet i signaturen min. Leser du nyhetene overhodet?

Lenke til kommentar
Det gjør ikke mindre at GILBERT støtter TERROR.

Det kan jeg ikke se bevist, det vises til stadighet til et feilsitat tatt ut av kontekst, men det legitimerer ikke løgnen.

Uansett kontekst, merk uansett kontekst.. Uansett kontekst.. Fikk du med deg det? U-A-N-S-E-T-T kontekst; E-R D-E-T G-A-L-T Å S-T-Ø-T-T-E T-E-R-R-O-R.

Lenke til kommentar
Du sympatiserer gjerne med irak-krigen også? Er ikke det Israel gjør mot sivile menn, kvinner og barn "TERROR" ?

Sitatet er forøvrig one man's terrorist is another man's freedom fighter.

Freedom fighters dont kill civilians

 

Forøvrig er det nok av fokus på leger i afrika. Tror du ikke barn dør i Palestina? Eller Israel?

Det dø MER barn i Afrika enn, Gaza pluss Israel, kombinert.

Nei,det er ikke nok fokus på de som jobber "NØYTRALT" i afrika. :wee:

 

 

I fare for å gjenta meg selv; hva er det du babler om? Det dør folk rundt om i hele verden, hele tiden. Nå diskuterer vi en ny utvikling i en pågående konflikt. Meld deg inn her og slutt å snakk om Afrika, det er totalt irrelevant. SOS Barneby

Lenke til kommentar
Det gjør ikke mindre at GILBERT støtter TERROR.

Det kan jeg ikke se bevist, det vises til stadighet til et feilsitat tatt ut av kontekst, men det legitimerer ikke løgnen.

Uansett kontekst, merk uansett kontekst.. Uansett kontekst.. Fikk du med deg det? U-A-N-S-E-T-T kontekst; E-R D-E-T G-A-L-T Å S-T-Ø-T-T-E T-E-R-R-O-R.

Du er håpløs.

 

Poenget er at det fremstår som om Gilbert støtter terror fordi sitatet er tatt fullstendig ut av kontekst. Det uansett om det er galt å støtte terror, noe det er, har ikke Gilbert gjort så.

Lenke til kommentar
Du er håpløs.

 

Poenget er at det fremstår som om Gilbert støtter terror fordi sitatet er tatt fullstendig ut av kontekst. Det uansett om det er galt å støtte terror, noe det er, har ikke Gilbert gjort så.

Hehehe.. hjelper ikke å brå nekte på det som er nedskrevet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...