Gå til innhold

Krigen i Gaza - SMS fra Mads Gilbert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvem faen har papirer på at de er normale, med mindre det har vært en sterk grunn til å mistenke at de ikke er det?

 

edit: Ja faen, sesjon ja. Men hverken det eller innrykket var særlig inngående psykologisk.

Ikke fysisk heller, fikk jeg inntrykk av. Jeg er visst i toppform. Hørselen min er visstnok perfekt (WHAT?!). Jeg skal også være en svært intelligent herremann. Men det som virkelig gjorde meg skeptisk var nok uttalelsen om "ja, du ser ikke så bra, men når du har på deg briller ser du svært godt!".

 

Virkelig..

Lenke til kommentar
Toppen av arroganse:

 

Stille spørsmål ved hvorvidt utsagn fra en lege, som står opp til halsen i blod og amputasjoner, er på "riktig" side i politikken.

 

På tide å ta selvkritikk imo.

 

 

Hva fabler du om? Det er flott at han redder menneskeliv, men saken er den at han uttaler seg i media som om han bare er en upartisk person oppi det hele og ønsker å bli trodd på alt han sier. Fordi han gjør en nobel ting, skal vi ikke få kritisere han for andre saker?

Lenke til kommentar

Poenget mitt er vel at jeg vil heller ha leger med politisk overbevisning, enn ingen leger i det hele tatt. Nå er jeg ikke spesiellt politisk, men jeg har en aldri så liten følelse av at man ikke finner like mange "frivillige" på høyresiden i politikken. Dersom høyresiden ønsker å gjøre sykehuset i Gaza til en politisk arena, midt under invasjonen, så burde de kanskje stilt med egne leger. Man tager det man haver.

Lenke til kommentar

Dette er avskyelig av Israel. Husker Mats fra da han jobbet på gravdal sykehus. Virkelig en bra mann. Skal melde meg inn i palestinakomiteen nå og oppfordrer alle andre til å gjøre det samme. Jeg er en motstander av kvinneverdiene islam står for, men jeg er helt i mot slik massakrering av et folk. Syns forøvrig det er ganske arrogant at jødene ser på seg selv som "det utvalgte folkeslag".

 

John Lennon - Imagine passer veldig bra til denne forferdelige konflikten.

Lenke til kommentar
Enig. Han redder menneskeliv ja. Men det han greier å lire av seg til både norsk og internasjonal media bør han holde seg for god til. Hans jobb er å redde liv. Propagandaapparatet kan han overlate til venstresiden.

 

Jeg syntes ikke det virker som han lirer av seg propaganda. Hørte en reportasje på svensk radio i dag fra en annen lege på samme sykehus som bekreftet den desperate situasjonen. Helsepersonell som jobber på spreng for å redde liv er helter i mine øyne.

Lenke til kommentar
Nei, men Gilbert er jo en partisk løgner også.

 

Jeg syns det er forkastelig av deg å slenge ut slik drittprat om en mann som setter livet på spill for å redde menneskeliv. Hva hans politiske agenda måtte være bør du bry deg pent lite om i en slik situasjon, hvor blodet flyter.

Ta heller å se på noen Siv Jensen intervju og la folk som bryr seg om menneskeliv, uavhengig av hvilke parti/religioner de tilhører, få fortsette diskusjonen.

Lenke til kommentar
Det var videoen som liksom var beviset da.

Bildebeviset ja, men hendelsen har likefullt funnet sted.

 

Leser artikkelen fremkommer det at videon m/uriktig dato/sted hadde sitt opphav fra LiveLeak, og kan for alt vi vet være lagd av en pro-israel fyr, for at den skulle bli "avslørt" senere.

Lenke til kommentar
De verste udyrene i menneskehetens historie la aldri personlig hånd på noen. Mads Gilbert er ikke fritatt for ansvar når han oppfordrer til drap på amerikanere og jøder.

 

At noen kan respektere et slikt rasshøl er hinsides min forståelse. Mads Gilbert er ikke noe bedre enn de andre ekstremistene.

 

Og det virker som om svært få her også klarer å trekke noe klart skille. Samtidig som de hevder at palestinske uskyldige lider enormt (hvilket vi har bevis på det motsatte) og trekker frem sivile som krigens ofre, så har de fleste av dem ingen problemer med å "forstå" mord av sivile israelere og amerikanere, og angrep på disse landenes sivilbefolkning.

 

Dere kan vende og snu på det hvordan dere vil, men dere fremstår som rene hyklerkoret - selektive moralister blottet for objektiv tankegang.

 

Mads Gilbert er en forbryter som gir moralsk og logistisk støtte til terrorister. Send ham til Guantanamo!

Mads Gilbert gjør noe. Den humanitære innsatsen han gjør og har gjort i konfliktområder står det respekt av.

 

At han gir logistisk støtte til terrorister er vel å trekke det litt langt? Men hans meninger kan diskuteres, og det er vel det vi gjør her.

 

Jeg vil ikke ha folk internert på grunn av sine meninger. Dersom det var straffbart å mene noe politisk ukorrekt hadde vi vel blitt buret inn de fleste av oss. Jeg for min del er glad at folk mener noe om denne konflikten. Ord kan skape fred, ikke våpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...