Dux ducis Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Så du definerer ytringsfriheten som et samfunnsproblem? Hvorfor skal ikke de få ytre sine meninger når du selv tydelig ytrer dine egne meninger og kaller meningsmotstandere(?) for patetiske og fordomsfulle. Ser du dobbelmoralen? Den har ikke bare gode sider ved seg. Selvsagt må vi ha den, men det er bare så synd at visse mennesker misbruker den. Det å fyre opp under så store og gamle konflikter er et alvorlig misbruk. Jeg kritiserer ikke andre mennesker uten grunn, slik som de gjør. Derfor har jeg all den moralske tyngde på min side. Jeg er ikke en negativ person. Det eneste som virkelig irriterer meg her i livet er folk som snakker nedlatende om andre uten gyldig grunn. Det er feil. Du kan ikke si at noen er mindre verdt pga rase eller kultur (eller andre forhold)! Hvis du mener noe slikt så er du et problem for velferdssamfunnet. For vi kan alle sammen være enige om at verden hadde vært et langt bedre sted hvis vi bare kunne klare å omgås hverandre. Derfor burde vi få lov til å kritisere folk som Tore W Tvedt, inntil han skjønner hvor feil han tar. Samtidig burde vi kunne stoppe kjeften hans før han får lurt med seg noen flere stakkarer. Om folkene i Vigrid er gode mennesker på feil sti eller bare tvers igjennom råtne mennesker vet jeg ikke. Jeg tror de aller fleste er gode, men ble lurt med inn fordi at propagandaen utnyttet deres dårlige livskvalitet. "Har du det jævlig? Føler du deg nedfor? Kom til oss, så skal vi kaste ut disse innvandrerne som er skyld i alt dette". EDIT: Jeg vet jo egentlig at ingen er tvers igjennom råtne, men det kan hende at noen har blitt påvirket så kraftig at de er hinsides helbredelse.. Endret 2. februar 2009 av Dux ducis Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 2. februar 2009 Del Skrevet 2. februar 2009 (endret) Om folkene i Vigrid er gode mennesker på feil sti eller bare tvers igjennom råtne mennesker vet jeg ikke. Jeg tror de aller fleste er gode, men ble lurt med inn fordi at propagandaen utnyttet deres dårlige livskvalitet. Det har strengt tatt heller ikke mye med saken å gjøre. At de som verver seg i Vigrid er onde mennesker vet jeg ikke stemmer. Dette er unge mennesker, som, som oftest er oppgitt over samfunnet og høyst sannsynlig over seg selv. De søker derfor et miljø og en omgangskrets, de kommer tilfeldigvis borti denne type organisasjoner og resten er historie. Vigrid tar ikke høye for å definere seg selv som et politisk parti som feks. Norgespatriotene eller Britiske BNP. Vigrid er per definisjon en sekt som kan tillate seg det meste. Det gjør de også! Så er spørsmålet om vi skal tillate denne type organisasjoner? Jeg vet hva jeg mener om dette. Ikke fordi jeg forsvarer deres meninger, men fordi jeg forsvarer samfunnet og deres rett til å ytre seg på lik linje med deg og meg. Så har undertegnede angrepet den motstridene part i denne sak, da de benytte en heslig måte å omtale politiske motstandere på. Som jeg har kommentert tidligere i denne tråden, så ønsker jeg at man skal angripe individer for hva de står for og ikke angripe de på person for å deretter utøve personlig sjikane., det er ikke god debattskikk. Samme hvor ekstreme meningene måtte være. Endret 2. februar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Et sted må grensa gå, ærlig talt.. Ytringsfriheten blir så totalt misbrukt at det er latterlig! Synes det burdte være unntak av denne retten når noen aktivt går ut for å spre hat og gjør sitt beste for å dele ut informasjon som har blitt manipulert av en mann/mennesker som helt tydelig har et forvrengt bilde av virkeligheten. Hva vil du gjøre med alle tekstene til Gorgoroth da? De sprer jo kun hat, de har uttalt at alle kirker bør brennes og at alle semittiske religioner burde fjernes fra Norge. Skal disse få lov til å spre hat og manipulert informasjon av en forvrengt virkelighet? Synes det er viktig å være konsekvente her. Klart Vigrid skal få mene og uttrykke seg slik de har gjort sålangt. At SOS Rasisme og den latterlige filmen vil velte seg rundt i søla får være deres sak. Latterlig film var det uansett, useriøst prosjekt finansiert av noe jeg selv alltid vil betrakte som en terrororganisasjon. Den har ikke bare gode sider ved seg. Selvsagt må vi ha den, men det er bare så synd at visse mennesker misbruker den. Det å fyre opp under så store og gamle konflikter er et alvorlig misbruk. Jeg synes overhode ikke Vigrid misbruker ytringsfriheten. Jeg kritiserer ikke andre mennesker uten grunn, slik som de gjør. Derfor har jeg all den moralske tyngde på min side. Jeg er ikke en negativ person. Det eneste som virkelig irriterer meg her i livet er folk som snakker nedlatende om andre uten gyldig grunn. Det er feil. Du kan ikke si at noen er mindre verdt pga rase eller kultur (eller andre forhold)! Hvis du mener noe slikt så er du et problem for velferdssamfunnet. For vi kan alle sammen være enige om at verden hadde vært et langt bedre sted hvis vi bare kunne klare å omgås hverandre. Derfor burde vi få lov til å kritisere folk som Tore W Tvedt, inntil han skjønner hvor feil han tar. Samtidig burde vi kunne stoppe kjeften hans før han får lurt med seg noen flere stakkarer. Kritiserer Vigrid andre mennesker uten grunn? Gi meg gjerne kilde på det. Hvilken moralske tyngde har du på din side? Tror du ikke de i vigrid har sin moral på sin side? Vi har alle hver vår moral, Charles Manson hadde sin moral på sin side for alt jeg vet. Jeg kan nevne en mengde mennesker som er større byrde enn vigrid-medlemmer, for eksempel blinde, mennesker med downs, autister osv. Jeg synes at en del av velferdssamfunnet er at vi skal påkoste oss de vi klarer oss uten. Om vi skal stoppe kjeften på de vi ikke liker kan vi vel begynne med SOS-Rasisme? Jeg synes at Norge fortjener alle de merkelige meningene vi har her i landet, og jeg synes vi fortjener Vigrid. Endret 3. februar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Man kan gjerne være uenig med SOS Rasisme, men det er ganske langt fra å være en terrororganisasjon. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Hater Norges silkehansker. Hater du ytringsfrihet og demokratiske verdier også? Er ytringsfriheten misbrukt fordi at noen ytrer noe du er dypt uenig i? Og noe du lar deg provosere av? Man kan gjerne være uenig med SOS Rasisme, men det er ganske langt fra å være en terrororganisasjon. Er man uenig med SOS Rasisme kan man risikere å bli utsatt for vold. Det er ikke akseptabelt. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg kjenner ikke til slike situasjoner, men dersom det stemmer er det utvilsomt uakseptabelt. Men det er flusst av grupperinger som er villige til å bruke vold mot meningsmotstandere, det gjør dem like fullt ikke til terrorister. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg vil alltid betrakte forbinde SOS-Rasisme med terror, uten at de nødvendigvis er det. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Mjo, det skal du få lov til. Jeg finner det forøvrig interessant at nynazistiske organisasjoner får en del forsvar fra de på dette forumet som i størst grad angriper islamistiske organisasjoner. Ikke at jeg er uenig. Vigrid står for noe som i mine øyne er rablende tåpelig og idiotisk, men de må få si det de vil. I mine øyne, altså. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Mjo, det skal du få lov til. Jeg finner det forøvrig interessant at nynazistiske organisasjoner får en del forsvar fra de på dette forumet som i størst grad angriper islamistiske organisasjoner. Ikke at jeg er uenig. Vigrid står for noe som i mine øyne er rablende tåpelig og idiotisk, men de må få si det de vil. I mine øyne, altså. Jotakk. Er interessant å sammenligne meningene om vigrid og islam, ja sammenligne vigrid og islam generelt. Men det er svært store forskjeller da? Vigrid som nesten ikke har medlemmer, og islam som en verdensreligion. Vigrid uten terror og drap på samvittigheten (noe vold har jeg hørt rykter om), og islam som en verdensreligion med lang historie og mange stygge handlinger bak seg. Vigrid som en polyteistisk religiøs organisasjon, islam som monoteistisk osv. Vigrid som veldig radikal, og islam som varierer veldig sterkt. Islam har enorme variasjoner, det har ikke vigrid. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Nå er det en vesensforskjell i det at Islam misbrukes, mens nasjonalsosialismen ikke misbrukes. En kan debattere om islam er en voldsforherligende religion (jeg mener ikke så, men andre vil nok være uenig), men nasjonalsosialisme og fascisme generelt sett er ideologier som forherliger vold, med mindre noen vil protestere på det? Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Den har ikke bare gode sider ved seg. Selvsagt må vi ha den, men det er bare så synd at visse mennesker misbruker den. Det å fyre opp under så store og gamle konflikter er et alvorlig misbruk. Jeg synes overhode ikke Vigrid misbruker ytringsfriheten. Jeg kritiserer ikke andre mennesker uten grunn, slik som de gjør. Derfor har jeg all den moralske tyngde på min side. Jeg er ikke en negativ person. Det eneste som virkelig irriterer meg her i livet er folk som snakker nedlatende om andre uten gyldig grunn. Det er feil. Du kan ikke si at noen er mindre verdt pga rase eller kultur (eller andre forhold)! Hvis du mener noe slikt så er du et problem for velferdssamfunnet. For vi kan alle sammen være enige om at verden hadde vært et langt bedre sted hvis vi bare kunne klare å omgås hverandre. Derfor burde vi få lov til å kritisere folk som Tore W Tvedt, inntil han skjønner hvor feil han tar. Samtidig burde vi kunne stoppe kjeften hans før han får lurt med seg noen flere stakkarer. Kritiserer Vigrid andre mennesker uten grunn? Gi meg gjerne kilde på det. Hvilken moralske tyngde har du på din side? Tror du ikke de i vigrid har sin moral på sin side? Vi har alle hver vår moral, Charles Manson hadde sin moral på sin side for alt jeg vet. Jeg kan nevne en mengde mennesker som er større byrde enn vigrid-medlemmer, for eksempel blinde, mennesker med downs, autister osv. Jeg synes at en del av velferdssamfunnet er at vi skal påkoste oss de vi klarer oss uten. Om vi skal stoppe kjeften på de vi ikke liker kan vi vel begynne med SOS-Rasisme? Jeg synes at Norge fortjener alle de merkelige meningene vi har her i landet, og jeg synes vi fortjener Vigrid. Vel, jeg kan jo ta den mest åpenbare kilden for øyeblikket. Ca. 2 minutter og 5 sekunder uti filmen i første post er det et klipp med Otto Jespersen, hvor han viser til noen avisutklipp. Tvedt nekter ikke for at han har sagt at jøder er parasitter, og ikke mennesker. Dette er feil, og det skaper konflikter og er ødeleggende for velferdssamfunnet vårt. Du må gjerne legge frem håndfaste bevis på at jøder er parasitter, hvis du mener det finnes. Jeg derimot, jeg vet at dette ikke finnes. Derfor snakker ikke jeg sånn om jøder (eller andre). Vigrid har ikke et snev av etikk og moral på sin side. De er bare noen negative, skeptiske og misunnelige mennesker som må ha noen å skylde på. De er rett og slett forvirrede mennesker som har mangel på kontakt med virkeligheten. Hvorfor er en jøde underlegen? Kan det bevises? Det er egentlig skremmende at vi har denne diskusjonen i dag. Ikke at det er noe særlig mer å diskutere, jeg har nemlig rett. De eneste som vil forsøke å motsi meg er de som deler litt av den fremmedfrykten og misunnelsen med Vigrid. Hva ytringsfriheten angår så må vi selvsagt ha den, men den kan helt klart misbrukes. Vi fornuftige mennesker får bare være sterke og stå sammen, så skjønner de andre kanskje hvor feil de tar. Endret 3. februar 2009 av Dux ducis Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Alle har selvfølgelig rett til å ytre seg om hva som helst på hvilken som helst måte, så lenge det ikke foreligger trusler eller hets av enkeltindivider. Når spesifikt en organisasjon som vigrid uttaler seg i det offentlige rom opplever de vel stort sett negativ eller ingen respons. Dette er fungerende ytringsfrihet. Si noe idiotisk og bli stemplet som idiot. Unødvendig at staten også på dette punktet skal regulere, *sukk*. Men med idioter som Navarsete i regjering kan man vel snart se langt etter frihetene vi nyter nå og da vil organisasjoner som vigrid og såkalte radikale islamister osv juble, for de vil da ha vunnet. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) En kan debattere om islam er en voldsforherligende religion (jeg mener ikke så, men andre vil nok være uenig), men nasjonalsosialisme og fascisme generelt sett er ideologier som forherliger vold, med mindre noen vil protestere på det? Det er ikke noen lov som sier at fascisme må forherlige vold, usikker på om det er noe som bestemmer at ns må forherlige vold også. Kan fint protestere bare for debattens skyld. Historien derimot støtter din påstand. Nå er det en vesensforskjell i det at Islam misbrukes, mens nasjonalsosialismen ikke misbrukes. Forstår jeg deg riktig så finnes det mer enn en rettning innen islam, og de rettningene som vi ikke liker kan vi forklare med misbruk. Imotsettning til ns som kun har en rettning og derfor ikke kan misbrukes? Er prinsippielt uenig, men har ikke veldig stort behov for å pirke på det om du synes det blir kjedelig. Endret 3. februar 2009 av Abigor Lenke til kommentar
aluxez Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg finner det forøvrig interessant at nynazistiske organisasjoner får en del forsvar fra de på dette forumet som i størst grad angriper islamistiske organisasjoner. Korrekt observert. FrP. Lenke til kommentar
Astralnoise Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Vel, vi (de fleste av oss nordmenn) har større sjans til å overleve hvis det kom et nytt Nasjonal Samling, enn et ekstremt islamistparti til makten. Jeg tror egentlig det bare er strategisk symaptisering. "Pest eller kolera?" "Pest, takk." Endret 3. februar 2009 av Astralnoise Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Jeg finner det forøvrig interessant at nynazistiske organisasjoner får en del forsvar fra de på dette forumet som i størst grad angriper islamistiske organisasjoner. Korrekt observert. FrP. FRP er noe helt annet enn Vigrid. Skjønner ikke hva du vil med den kommentaren. Vigrid som en religiøs organisasjon, og FRP som politisk med tilknyttning til kristendommen. FRP støtter vel Israel i midtøstenkonflikten, mens Vigrid støtter Palestina. Det jeg synes er interessant, er at både nazister og kommunister støtter palestina i den konflikten, selv om de ellers er helt motsatt. Uansett om man er medlem av SOS-Rasisme eller Vigrid så hater man Israel... Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Det er ikke noen lov som sier at fascisme må forherlige vold, usikker på om det er noe som bestemmer at ns må forherlige vold også. Kan fint protestere bare for debattens skyld. Historien derimot støtter din påstand. Det er selvfølgelig sant. Men fascisme er en ideologi som skaper grobunn for en holdning der en ikke skyr noe middel for å nå et mål, og effekten blir ofte vold. Nasjonalsosialismen er en hatideologi, og derfor voldsforherligende i sitt praktiske virke. Forstår jeg deg riktig så finnes det mer enn en rettning innen islam, og de rettningene som vi ikke liker kan vi forklare med misbruk. Imotsettning til ns som kun har en rettning og derfor ikke kan misbrukes? Nasjonalsosialisme har i prinsipp en retning. Det er forskjellige elementer innad i ideologien, men la oss heller ikke glemme at nasjonalsosialismen egentlig er ganske marginalisert, da den er for tett knyttet til Hitler som person. Hva som er misbruk vil nok kunne debatteres frem og tilbake, men vi pleier jo å si at man feiltolket og misbrukte kristendommen for å brenne hekser, og det er ikke akkurat stor forskjell på antall voldsoppfordrende tekster i bibelen og koranen. Det er mest det jeg skal frem til. Er prinsippielt uenig, men har ikke veldig stort behov for å pirke på det om du synes det blir kjedelig. Pirking er gøy det. Korrekt observert. FrP. FRP er ikke nasjonalsosialister. De er oportunistiske sosialdemokrater med et lite liberalt tilsnitt. Lenke til kommentar
monzilla Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 Mjo, det skal du få lov til. Jeg finner det forøvrig interessant at nynazistiske organisasjoner får en del forsvar fra de på dette forumet som i størst grad angriper islamistiske organisasjoner. Ikke at jeg er uenig. Vigrid står for noe som i mine øyne er rablende tåpelig og idiotisk, men de må få si det de vil. I mine øyne, altså. Jeg for min del føler meg mer truet av islamistiske organisasjoner enn nynazister. Jeg forsvarer ikke nynazistiske organisasjoner, men jeg forsvarer deres rett til å ytre seg. På lik linje med at jeg forsvarer islamistiske organisasjoner til å ytre seg. Den beste måten å kjempe mot disse fanatiske gruppene er å få de ut i dagslys. Det værste vi kan gjøre er å la de operere i det skjulte. Lenke til kommentar
Melisma Skrevet 3. februar 2009 Del Skrevet 3. februar 2009 (endret) Denne altfor frie ytringsfriheten vi har her til lands kommer til å bli Norges undergang en dag.. Det kommer til å smelle midt tilbake i trynet vårt! La oss ta disse demonstrasjonene i Oslo for litt sida, hvor dum i huet går det an å bli da de tillot NOK en demonstrasjon etter at folk hadde herja villt på forrige?? Hva er det de tenker med egentlig? Arrrgh.. Endret 3. februar 2009 av Melisma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå