Gå til innhold

Hva du syns om Vigrid?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg refererte ikke til Vigrid som organisasjon i denne sammenheng. Men de påstander og ærekrenkelser påført lendene skikkelser innen Vigrid og Norgespatriotene. Hvis du faktisk leser der undertegnede skriver, ser du at jeg ikke forsvarer verken Øyvind Heian eller Tore Tvedt som personer, men at jeg forsvarer deres rett til å uttale seg. Som jeg har kommentert tidligere i denne tråden, så ønsker jeg at man skal angripe individer for hva de står for og ikke angripe de på person for å deretter utøve personlig sjikane.

Lenke til kommentar

Det er bare det at deres rett til å uttale seg er et samfunnsproblem. De farer med løgn og forgifter sinnene til lettpåvirkelig ungdom. De er for fremmedfrykt og forskjeller mellom folk. Det er selve roten til alt ondt her i verden. Mennesker burde akseptere andre for hva de er, så lenge de ikke gjør noe galt. Det er ikke galt å være jøde, det er ikke galt å komme som flyktning til Norge.. Det er FEIL å si at et menneske er dårligere enn et annet basert på rase og kultur. Det er bare feil. Hadde alle de patetiske og fordomsfulle menneskene holdt kjeft så er jeg sikker på at vi knapt hadde visst hvem vi skulle hate. Dessverre er det alltid noen mennesker som ikke evner å se feilen i seg selv og sine, og går derfor utenfor for å finne noen å hate.

Lenke til kommentar
Hadde alle de patetiske og fordomsfulle menneskene holdt kjeft så er jeg sikker på at vi knapt hadde visst hvem vi skulle hate. Dessverre er det alltid noen mennesker som ikke evner å se feilen i seg selv og sine, og går derfor utenfor for å finne noen å hate.

De patetiske og fordomsfulle menneskene holder ikke kjeft. Og da synes noen av oss at det er bedre at de gjør det i full offentlighet, slik at vi kan si dem i mot og peke dem ut for all verden og si "sånn ser ondskapen ut".

 

Alternativet er at de sprer sin gift uimotsagt, til svake sjeler i lukkede fora.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg synes denne ytringsfriheten blir misbrukt til det ytterste og jeg synes ikke det er riktig av samfunnet og godta dette. Vigrid rekrutterer unge folk som ikke vet bedre og de sprer kun hat og helvete.

 

De skulle ikke fått lov til å spre dette, det er noe veldig galt med denne retten til å kunne få si hva man vil og få lov til å ha slike hat sider på nettet.

 

Helt idiotisk!

 

Men ja, dessverre må man ta det gode med det dårlige når det gjelder denne retten.

Lenke til kommentar
Så du definerer ytringsfriheten som et samfunnsproblem? Hvorfor skal ikke de få ytre sine meninger når du selv tydelig ytrer dine egne meninger og kaller meningsmotstandere(?) for patetiske og fordomsfulle. Ser du dobbelmoralen?

Det er vel en godkjent norm i det norske samfunnet at alle skal behandles likt upåvirket av rasetilhørlighet.

Det betyr at de som prøver å innføre et "rasehierarki" er fiender av det norske samfunnet, er dere ikke enige?

Skal fiender av det norske samfunnet fare fritt i media og rekruttere nye tilhengere? Da foretrekker jeg faktisk heller at Vigrid- medlemmene blir sensurert fra alle mediekanaler. Vi klarer oss fint her i Norge uten rasehat.

Lenke til kommentar

En hver enkelt individ skal få lov til å ytre sine meninger uten å bli hakket ned på. UANSET hva personen sier... "N**gere her idag burde bli kastet ut"=ingen trusler, bare mening. som er da fult lovlig.. Akkurat som "Folk som tror på gud og religion er hjernevasket og burde drepes=Personen kommer ikke med noe trusler, sier bare meninger om at de som tror på gud burde drepes.

 

 

nuff said.

Endret av laffe
Lenke til kommentar
Jeg synes denne ytringsfriheten blir misbrukt til det ytterste og jeg synes ikke det er riktig av samfunnet og godta dette. Vigrid rekrutterer unge folk som ikke vet bedre og de sprer kun hat og helvete.

 

De skulle ikke fått lov til å spre dette, det er noe veldig galt med denne retten til å kunne få si hva man vil og få lov til å ha slike hat sider på nettet.

 

Helt idiotisk!

 

Men ja, dessverre må man ta det gode med det dårlige når det gjelder denne retten.

 

Å misbruke ytringsfriheten er i mine øyne ikke mulig. De ytringene som er innenfor loven kan ikke kalles misbruk selv om de kanskje er provoserende.

Lenke til kommentar

Et sted må grensa gå, ærlig talt.. Ytringsfriheten blir så totalt misbrukt at det er latterlig! Synes det burdte være unntak av denne retten når noen aktivt går ut for å spre hat og gjør sitt beste for å dele ut informasjon som har blitt manipulert av en mann/mennesker som helt tydelig har et forvrengt bilde av virkeligheten.

 

Helt absurd at en slik sekt leder skal få slenge all slags mulig dritt ut til folk som leter etter en gruppe som kan ta vare på dem. Jeg ønsker den mannen all slags mulig ulykke og uhell for resten av sitt miserable liv.

 

Ytringsfrihet blir brukt på samme måte som Hitler brukte den i dette tilfellet. Tore er en bitteliten ynkelig utgave av en Adolf mini-me ...

 

 

"En dag ble jeg slengt ut av senga og så et hvitt lys! Og det var guden Odin!!" Hallo, en mann som har opplevd dette er tydeligvis i en eller annen form for psykose.. Han flyr rundt i skogen der jeg bor og holder disse idiotiske sermoniene sine, med øksa i hånda.. Gærning! Mannen er GAL!! Og han gjør de andre like syke i hodet som han selv er.. Og det mener jeg burdte være straffbart.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Grensen er definert av loven i form av trakassering og liknende. Du har sikkert også noen kontroversielle meninger (sier ikke du har 'så' kontroversielle meninger) og da skal ikke jeg løpe rundt å prøve å stilne de meningene. Alle må få lov å si hva de mener, så lenge man ikke trakasserer enkeltindivider.

Lenke til kommentar

Hvem skal definere denne grensen uten om Norges grunnlov? Enten må ha ytringsfrihet eller så må vi fjerne den. Jeg vet hva jeg mener om den saken. Vi kan ikke definere ytringer i den grad det her legges opp til. Vi skal også ha toleranse for det intolerante. Selvklart kan man være uenig, dette er demokratiet.

 

@Melisma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...