Gå til innhold

Hva du syns om Vigrid?

Anbefalte innlegg

All PR er ikke god PR, ignorering er det dummeste man kan gjøre. Heller konfrontere det med rasjonell debatt og la de grave sin egen grav i den irrasjonelle verden de lever i.

Shit... helvete frøs nettopp over ;)

For hvis man ikke konfronterer uvitenhet, hvordan skal de da noengang lære? Ting som ties ihjel har en vond tendens til å komme hardere tilbake og bite skikkelig ifra seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv lest litt rundt på nettsiden til Vigrid, og jeg klarer ikke ta dem seriøst, fordi mye av det dem legger ut er så hinsides all fornuft at det nesten blir for dumt. At meningene som Vigrid står for er skremmende, men det som er mer skremmende er at unge mennesker blir tatt inn i dette. Verden blir bedre når vi får vekk sånne tanker. Og ja, jeg vet at alle tanker og meninger skal respekteres, men Rasisme og Nazisme er to ting jeg ikke kan respektere eller tolerere.

Lenke til kommentar

Nei, klarer heller ikke å ta Vigrid seriøst. Tore Tvedts "åpenbaring om et renere Norge", at han hadde fått Odins kall om å "befri" Norge fra dagens samfunn.

NorgesPatriotene virker mer til å være et sytete propaganda parti. Bare en liten spøk fra en person med en annen hudfarge blir tatt som å være truende for det norske folks eksistens i følge dem. Og dem vil inn på stortinget? Kan man ta dem på alvor?

Lenke til kommentar
Og ja, jeg vet at alle tanker og meninger skal respekteres

Sterkt uenig. Alle meninger og tanker fortjener ikke respekt. Retten til å mene og å tenke fortjener respekt, men alt som blir ment og tenkt gjør ikke det.

Jeg synes at det burde være et utgangspunkt, men at man kan gjøre unntak(som jeg har gjort over).

Lenke til kommentar

Vigrid er vel intet mindre enn en ansamling forvirrede og enfoldige ungdommer og simpel pøbel. Deres leder er ingen intellektuell begavelse, for å si det slik, og gudene vet hva som i sin tid gjorde ham så forskrudd.

Og de oppnår kun to ting: For det første å fremstå som tullinger (ingen kan jo ta dem seriøst), for det annet å tråkke den gamle norske kulturarven ned i sølen ved å knytte den til vulgær ekstremisme. Det er neppe det de ønsker, men så er de neppe særlig skarpe heller.

Lenke til kommentar

Vigrid fortjener ikke mye saklig respons før de produserer noe selv. Inntil da mener jeg organisasjonen er konspiratorisk, fremmer hat mellom grupper og lever på at medlemmene enten er rasistiske eller lar seg lure av ufattelig dårlig argumentasjon.

Når det gjelder debatten om å respektere andres meninger, så mener jeg (!) at dette ikke er mulig i de tilfellene der verdier er sterke og ulike. Jeg holder verdien frihet så høyt at jeg ikke respekterer andre meninger om undertrykkelse av denne, f.eks. i form av rase- eller kvinnediskriminering.

Lenke til kommentar

Hvis noen på ramme alvor mener at jøder og negre er verdens avskum - vel, da respekterer jeg hverken meningen eller personen. Jeg kan synes synd på personen, men noen særlig respekt kan han nok ikke vente seg fra min side. Og jeg ser ikke helt hvordan jeg skulle lide noen samvittighetskvaler av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...