anonymouse Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 All PR er ikke god PR, ignorering er det dummeste man kan gjøre. Heller konfrontere det med rasjonell debatt og la de grave sin egen grav i den irrasjonelle verden de lever i. Shit... helvete frøs nettopp over For hvis man ikke konfronterer uvitenhet, hvordan skal de da noengang lære? Ting som ties ihjel har en vond tendens til å komme hardere tilbake og bite skikkelig ifra seg. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Har selv lest litt rundt på nettsiden til Vigrid, og jeg klarer ikke ta dem seriøst, fordi mye av det dem legger ut er så hinsides all fornuft at det nesten blir for dumt. At meningene som Vigrid står for er skremmende, men det som er mer skremmende er at unge mennesker blir tatt inn i dette. Verden blir bedre når vi får vekk sånne tanker. Og ja, jeg vet at alle tanker og meninger skal respekteres, men Rasisme og Nazisme er to ting jeg ikke kan respektere eller tolerere. Lenke til kommentar
Polonium Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Nei, klarer heller ikke å ta Vigrid seriøst. Tore Tvedts "åpenbaring om et renere Norge", at han hadde fått Odins kall om å "befri" Norge fra dagens samfunn. NorgesPatriotene virker mer til å være et sytete propaganda parti. Bare en liten spøk fra en person med en annen hudfarge blir tatt som å være truende for det norske folks eksistens i følge dem. Og dem vil inn på stortinget? Kan man ta dem på alvor? Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Og ja, jeg vet at alle tanker og meninger skal respekteres Sterkt uenig. Alle meninger og tanker fortjener ikke respekt. Retten til å mene og å tenke fortjener respekt, men alt som blir ment og tenkt gjør ikke det. Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Og ja, jeg vet at alle tanker og meninger skal respekteres Sterkt uenig. Alle meninger og tanker fortjener ikke respekt. Retten til å mene og å tenke fortjener respekt, men alt som blir ment og tenkt gjør ikke det. Jeg synes at det burde være et utgangspunkt, men at man kan gjøre unntak(som jeg har gjort over). Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Greit, da er vi vel egentlig enige. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vigrid er vel intet mindre enn en ansamling forvirrede og enfoldige ungdommer og simpel pøbel. Deres leder er ingen intellektuell begavelse, for å si det slik, og gudene vet hva som i sin tid gjorde ham så forskrudd. Og de oppnår kun to ting: For det første å fremstå som tullinger (ingen kan jo ta dem seriøst), for det annet å tråkke den gamle norske kulturarven ned i sølen ved å knytte den til vulgær ekstremisme. Det er neppe det de ønsker, men så er de neppe særlig skarpe heller. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Sterkt uenig. Alle meninger og tanker fortjener ikke respekt. Retten til å mene og å tenke fortjener respekt, men alt som blir ment og tenkt gjør ikke det. Også irrasjonelle meniger fortjener rasjonelle svar. Vi trenger toleranse også for det intolerante. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det er ikke nødvendigvis motstridende mot det jeg sa. Lenke til kommentar
sokkrygeren Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vigrid fortjener ikke mye saklig respons før de produserer noe selv. Inntil da mener jeg organisasjonen er konspiratorisk, fremmer hat mellom grupper og lever på at medlemmene enten er rasistiske eller lar seg lure av ufattelig dårlig argumentasjon. Når det gjelder debatten om å respektere andres meninger, så mener jeg (!) at dette ikke er mulig i de tilfellene der verdier er sterke og ulike. Jeg holder verdien frihet så høyt at jeg ikke respekterer andre meninger om undertrykkelse av denne, f.eks. i form av rase- eller kvinnediskriminering. Lenke til kommentar
frevild Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Hvis noen på ramme alvor mener at jøder og negre er verdens avskum - vel, da respekterer jeg hverken meningen eller personen. Jeg kan synes synd på personen, men noen særlig respekt kan han nok ikke vente seg fra min side. Og jeg ser ikke helt hvordan jeg skulle lide noen samvittighetskvaler av den grunn. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De mener vel strengtt tatt ikke at de er avskum, mer undermennesker. Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 De mener vel strengtt tatt ikke at de er avskum, mer undermennesker. Jeg har en merkverdig sjette sans som sier meg at de to er rimelige synonyme beskrivelser. Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 En er hvertfall ikke en mer beundringsverdig holdning enn den andre. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Vigrid driver forsåvidt og stifter sitt eget politiske parti nå, så det blir vel ikke helt riktig å knytte dem direkte til Norgespatriotene? Kilde Lenke til kommentar
Alinoe Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Tja, vigrid har prøvd seg på dette før, så vi får se hvor langt det går. Det er nok ikke helt dumt å knytte dem til norgespatriotene hvertfall til en viss grad, for nazistmiljøene i norge er ikke så veldig store. Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Fram til noen kommr med kilder på noe annet, vil jeg se på NP og Vigrid som to separate organisasjoner. Begge er nazistiske, men de har så vidt jeg vet ikke så mye samarbeid ute og går. Men for all del, kan hende det bare er jeg som ikke følger med. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Tidligere medlemmer hos Vigrid, startet Norgespatriotene, men så vidt jeg vet sammarbeider de ikke på noen måte. Endret 6. januar 2009 av roberteh Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789 Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Er imot innvandring, ja. Men ikkje å drepe jødar og slike ting. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå