Gå til innhold

Hva du syns om Vigrid?


Anbefalte innlegg

Jeg blir direkte TRIST og aner ikke hvor jeg skal gjøre av meg når jeg leser innlegg av mennesker som faktisk tror Vigrid er noe å satse på. Jeg skammer meg over at det i det hele tatt finnes en "organisasjon" som denne i Norge! Norge er liksom det landet i verden som setter menneskeverd og psykisk helse veldig høyt! Åsså er det faktisk en "organisasjon" (sorry for anførselstegnene, men skjønner virkelig ikke hvorfor de kaller det en organisasjon) som dette her til lands.

 

Vigrid tror på det nazismen trodde på og tror at mennesker er mindre verdt hvis de tilhører en annen religion, har en annen hudfarge eller f.eks har et handicap. Jeg blir så lei meg av å høre at mennesker tror på dette tullet og mener at de er mer verdt enn andre. SÆRIØST, alle mennesker er laget på akkurat samme måte og kommet til denne verden på akkurat samme måte. Enhver av de som sitter i Vigrid kunne vært født inn i en annen religion, hatt en annen hudfarge eller fått et handicap - det er ikke noe man velger selv (som oftest). Og om man velger det selv er det greit det og, for man er jo MENNESKER!

 

Folk som tror på organisasjonen og dens meninger og tanker om menneskeheten, trenger særiøs hjelp. Jeg som mange andre, har vært bl.a i Tyskland og Polen og sett de store ødeleggelsene 2.verdensrkig og nazistene gjorde! 2.verdenskrig var bygget på de samme meningene og troen som de som sitter i Vigrid tror på i dag, og den troen tok livet til mangfoldige millioner av MENNESKER som var skapt på akkurat samme måte som dem selv. Jeg sliter virkelig hardt med å forstå hvordan det går an å være et menneske selv med tanker, følelser og intelligens og på samme tid tro på noe så forferdelig som det Vigrid tror på.

 

Jada, filmen til Myrbostad er overdrevet, den er hard og den er drøy - men guess what, det var 2.verdenskrig og nazismen også! Det er flott at det endelig er noen som tør å sette ord og bilder på en sak som er bygget på faktiske tanker. Alle mennesker er like mye verdt og de som ikke skjønner det i 2009 burde ta et særiøst oppgjør med seg selv.....! Jeg blir frustert!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vigrid er vel ikke stort annerledes enn f,eks sverigedemokratene FØR de ryddet opp, eller FRP før de og ryddet opp, en gjeng med kort hår og helt på vidda angående menneskesyn og fremfor allt respekten for andre menneskers liv og helse, og speciellt hvis de er mørkhudet,homoseksuelle eller handikappede (svake mennesker i deres øyne) som de synes er helt greit att vilkorligt banke opp.

Lenke til kommentar

En bruker så det opportunt å gå på person og ikke sak. I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art skal holdes i en høflig og saklig tone. Diskuter anstendig. I henhold til retningslinjene ble '1' innlegg slettet fra tråden, samt '4' svar på allerede slettet innlegg.

 

Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Vitenskap, intelligens og IQ er ikke trådens tematikk.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
vigrid er vel ikke stort annerledes enn f,eks sverigedemokratene FØR de ryddet opp, eller FRP før de og ryddet opp, en gjeng med kort hår og helt på vidda angående menneskesyn og fremfor allt respekten for andre menneskers liv og helse, og speciellt hvis de er mørkhudet,homoseksuelle eller handikappede (svake mennesker i deres øyne) som de synes er helt greit att vilkorligt banke opp.

 

Siden når mente FRP at det var det var greit å 'vilkorligt' banke opp funksjonshemmede?

Lenke til kommentar
Som uttalt tidligere beviser ikke denne filmen det skvatt, filmen inneholder en rekke grove faktafeil og kan ikke taes seriøst. Det kan ikke filmskaperen heller. At Tore Tvedt er nazist er noe som er viden kjent, så velkommen etter til "filmskaperen".

 

:)

 

Men at folk faktisk er nynazister tar du ikke seriøst. Nazisme som politisk ideologi burde vært ulovlig. Alle ekstreme ideologier burde vært ulovlig. Og ikke kom med ytringsfrihet-tullet deres. Ytringsfriheten har blitt en unnskyldning for å mene idiotiske ting. Plutselig får man applaus om man har meninger som er kontroversielle. PS: ikke alle kontroversielle meninger er positive.

 

Nazismen vokste opp på 30-tallet fordi folk hadde mye mindre innsikt i hva som tilhører genetikk og hva som tilhører andre faktorer. At folk blir nazister i dag tyder bare på at de mangler den innsikten de fleste andre nå har. Og derfor mener jeg at det er idiotisk at vigrid i det hele tatt får stille til valg, når ideologien deres baserer seg på vranglære som har blitt motbevist i senere tider.

Endret av sileps
Lenke til kommentar

Jeg er sterk motstander av selektiv ytringsfrihet. Enten så har man nevnte faktor eller så har man det ikke, det er ikke noe "tull", men et faktum. At man synes noe er "dumt", er ikke et grunnlag for å forby det. Om man vitterlig tror dette forsvinner om det ikke blir snakket om eller debattert, tar man feil.

 

edit: Vigrid har forresten aldri kunnet stille til valg, så her tror jeg du må sjekke kildene dine.

 

:)

Endret av roberteh
Korreksjon.
Lenke til kommentar
Jeg er sterk motstander av selektiv ytringsfrihet. Enten så har man nevnte faktor eller så har man det ikke, det er ikke noe "tull", men et faktum. At man synes noe er "dumt", er ikke et grunnlag for å forby det. Om man vitterlig tror dette forsvinner om det ikke blir snakket om eller debattert, tar man feil.

 

edit: Vigrid har forresten aldri kunnet stille til valg, så her tror jeg du må sjekke kildene dine.

 

:)

 

Altså, jeg mener ikke at det bør forbys fordi jeg ikke liker ideologien, jeg mener det bør forbys fordi det er basert på feilaktig vitenskap. Som sagt vet vi mer om hvor mye genetikk har å si for oppførselsmønsteret til forskjellige menneskeraser nå enn før, og derfor kan vi ikke lenger argumentere for at den ariske rasen er noe bedre enn andre, og dette er jo et vesentlig moment i nazistisk ideologi. Jeg er forøvrig motstander av alle politiske ideologier som baserer seg på feilaktig vitenskap, ikke bare nazismen, men siden det var nazisme som var temaet tenkte jeg skulle dra fram den som eksempel.

 

De har kanskje ikke stilt til valg, men jeg har hørt blant annet her på forumet at de har vurdert å stille til valg i lokale fylker om ikke annet. Det er mulig kildene mine er feilaktige, for all del.

Endret av sileps
Lenke til kommentar

Definitivt. Ytringsfrihet skal gjelde for alle som øsnker å ytre seg. Så kan man selvsagt velge å være uenig i meningene eller budskapet som fremmes. Og sileps, er du sikker på at du ikke blander Vigrid med Norgespatriotene? Sistnevnte stiller til valg, Vigird har aldri villet fremstå som et politiskparti. Det er mangt og mye i denne verden som er "feilaktig", dette er igjen ingen grunn til å forby det, om det da ikke fremgår noe ulovlig.

 

:)

Lenke til kommentar
Altså, jeg mener ikke at det bør forbys fordi jeg ikke liker ideologien, jeg mener det bør forbys fordi det er basert på feilaktig vitenskap.

 

Jeg er tilhenger av at alle grupper skal få ytre seg, slik at jeg kan selv ta stilling til om jeg er enig eller uenig i deres budskap. Jeg er sterk motstander av at noen skal ta de valgene for meg.

 

Dette med at det er basert på feilaktig vitenskap, og dermed bør forbys er en farlig tankegang. Hva med klimapolitikk? Religion? Hvor skal man trekke grensen? Og hvordan skal man bli enig om hva som er riktig vitenskap?

Lenke til kommentar
Altså, jeg mener ikke at det bør forbys fordi jeg ikke liker ideologien, jeg mener det bør forbys fordi det er basert på feilaktig vitenskap.

 

Jeg er tilhenger av at alle grupper skal få ytre seg, slik at jeg kan selv ta stilling til om jeg er enig eller uenig i deres budskap. Jeg er sterk motstander av at noen skal ta de valgene for meg.

 

Dette med at det er basert på feilaktig vitenskap, og dermed bør forbys er en farlig tankegang. Hva med klimapolitikk? Religion? Hvor skal man trekke grensen? Og hvordan skal man bli enig om hva som er riktig vitenskap?

 

Du har et poeng med grensetrekninger, og det kan bli problematisk.

 

Det positive med miljødebatten er at det er en debatt. Det er motstridende argumenter og forskere er vel fortsatt uenige om hvor mye mennesket har bidratt til global oppvarming. Forskjellen på miljødebatten og nazisme er at forskere ikke er uenige om det sistnevnte. Raseteoriene som nazismen bygde på er rett og slett feil.

 

Når det gjelder religion har jeg aldri vært fan av at religion og politikk blandes sammen, men siden livssyn og politikk har mye til felles er det jo uunngåelig.

 

Vigird har aldri villet fremstå som et politiskparti. Det er mangt og mye i denne verden som er "feilaktig", dette er igjen ingen grunn til å forby det, om det da ikke fremgår noe ulovlig.

 

Du setter "feilaktig" i gåseøyne, vil det si at du sympatiserer med raseteorier? Jeg bare lurer, er ikke et angrep.

 

Jeg ser på KRF som et parti med koko meninger, skal jeg da forlange at de skal forbys fordi jeg ikke liker meningene deres? ER man for ytringsfrihet, skal vel også gjelde andre meninger enn sine egne?

 

Igjen, ikke fordi jeg ikke liker meningene til Vigrid. Jeg liker generelt ikke meningene til de fleste partier; jeg syns den nåværende regjeringen har gjort mye teit, men samtidig ser jeg ikke hvordan noen annen regjering skal kunne gjøre noe bedre (er ideologisk på venstresiden selv, om du ikke skjønte det). Jeg vil helst bare forby organisasjoner som har utdaterte ideologier, både vitenskapelig og humanitært.

 

Så selvom jeg syns at KrF sin abortpolitikk er helt på jordet mener jeg ikke at det partiet skal forbys. Abortdebatten er basert på aktuelle motstridende livssyn og holdninger til menneskeverdier. Holdningen "jøder er kriminelle" er ikke aktuell i dag, og bør derfor heller ikke være en valid ideologi.

Endret av sileps
Lenke til kommentar
Jeg ser på KRF som et parti med koko meninger, skal jeg da forlange at de skal forbys fordi jeg ikke liker meningene deres? ER man for ytringsfrihet, skal vel også gjelde andre meninger enn sine egne?

Men så har ikke KRF utryddet et folkeslag for noen tiår siden heller.

 

Det har vel strengt tatt ikke Vigrid heller. Hvis vi skal snakke om hvilken religion/idelogi som har drept flest mennesker her i verden, så kommer vel kristendommen på en seirende førsteplass? Eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...