black-light Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Noen som vet noe om hva man kan trenge av enten utstyr eller programmer for å få gode stemmer til bruk i tegnefilm??? Altså når du for eksmpel ser en tegnefilm så er stemmene til figurenne uten noe støy og nesten altid perfekte. Hva trenger jeg å vite om for å lege slike stemmer til eventuelt min egen tegnefilm??? noen gode microfoner??? Noen spesielle programmer dere kjenner til??? Noe annet jeg trenger å vite om det å lage tegnefilm??? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
Jarik Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Slike stemmer er tatt opp i et profesjonelt studio, med utstyr av beste slag og ditto teknikere / produsenter. Du kan jo finne ut om det er et studio i nærheten av deg som har tid til å hjelpe. De har jo alt av utstyr du trenger samt erfaring med lydproduksjon. Tipper et halvveis ok studio tar ca 500 kroner timen, så hvis du har all tekst klar er det jo bare å lese det inn og finpusse på det etterpå. Lenke til kommentar
black-light Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Slike stemmer er tatt opp i et profesjonelt studio, med utstyr av beste slag og ditto teknikere / produsenter. Du kan jo finne ut om det er et studio i nærheten av deg som har tid til å hjelpe. De har jo alt av utstyr du trenger samt erfaring med lydproduksjon. Tipper et halvveis ok studio tar ca 500 kroner timen, så hvis du har all tekst klar er det jo bare å lese det inn og finpusse på det etterpå. Du vet ikke om noe utstyr og triks jeg kan bruke for å oppnå god kvalitet da??? 500 kr timen er mye. Endret 6. januar 2009 av black-light Lenke til kommentar
proaudio Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 (endret) Slike stemmer er tatt opp i et profesjonelt studio, med utstyr av beste slag og ditto teknikere / produsenter. Du kan jo finne ut om det er et studio i nærheten av deg som har tid til å hjelpe. De har jo alt av utstyr du trenger samt erfaring med lydproduksjon. Tipper et halvveis ok studio tar ca 500 kroner timen, så hvis du har all tekst klar er det jo bare å lese det inn og finpusse på det etterpå. Du vet ikke om noe utstyr og triks jeg kan bruke for å oppnå god kvalitet da??? 500 kr timen er mye. Hei, Hvordan utstyr gar du? Hvilke program har du tilgang til? Det vigtigste er å fjerne akustikken fra rommet du skal ta opp lyden i slik at du kan digitalt legge på effekter. Hvis du skal legge på effekter hvor akustikken ligger på kan det bli mye forvrengninger og grøt. Demp rommet med puter, tepper, gardiner, dyner etc. Eller kjøp noe slik Videre må du ha en mic av litt kvalitet. Spørsmålet er hvor mye du skal legge i det her. Har du en mixer som støtter phantom matning? Hvis ikk må du enten kjøpe en liten mikser, eller du kan kjøpe en USB-Mic som også er å anbafale. Fordi en dårlig liten mixer vil gi dårligere kvalitet i forsterkning av signalet enn i en usb-mic som har en innebygget forsterker. Kjøp i tillegg et pop-filter og et stativ for å hindre håndstøy og for å holde mikrofonen i rett posisjon Vilket program du tar opp i er ikke så viktig, bortsett fra at det er fordel å kunne se lyd/bilde på samme tid. Adobe Premier, Cubase, Nuendo, ProTools +++ Lydopptak er en vitenskap, google opp "record audio movie" eller lignende. Les en del, så begynn å teste ut å leke. Bruk noen timer og det blir fort bra. Sjekk ut nuendo forum STYR UNNA billig utstyr som 'Behringer' og 'Samson'. Kjøp fra utlandet: musicianfriend.com eller music123.com. Der sparer du hvertfall 30%. Jeg anbefaler Røde mikrofoner. Endret 17. januar 2009 av proaudio Lenke til kommentar
black-light Skrevet 19. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2009 Veldig godt forklart altså, nå kan jeg bla rundt og se hva jeg burde kjøpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå