IMG_123 Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Hei folkens! Var ute og knipset noen bilder i det fine være idag, og ble ganske fornøyd med dette bildet. Fargene er ganske anderledes i orginalen, og jeg er litt usikker på etterbehandlingen. Hva mener dere? Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Var et fint motiv, men synes du skulle hatt noen mer spennende kontraster i bakgrunnen, foreksempel et spennende lys i tilleg til en svak farge. Blir litt mer spennende å se på Synes kanskje litt mer av snøkrystallene skulle vært skarpt. Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Fine farger, men du har brukt for stor blender. Mindre blender ville hevet bildet fordi du da ville fått større andel av krystallene skarpe Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg må nok si meg enig med de andre her om at dybdeskarpheten er et hakk for liten. Etterbehandlingen ser grei ut, og bildet hadde vært bra med litt mindre blender. Endret 4. januar 2009 av k.n.b Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Fine farger og interessant komposisjon, men jeg kunne definitivt ønsket meg litt større DOF. Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for fine tilbakemeldinger folkens! Jeg ser nå at det var sløvt valg av blender.. det hadde helt klart gjort seg med litt mer dybdeskarphet. Det er rart hvordan man noen ganger kan overse slike ting totalt, helt inntill noen påpeker det, hehe. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Er det lov og spørre om hvilken av objektivene du har brukt,og innstillingene ? Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Det er lov vettu Dette er tatt med Tamron AF SP 90mm Di Macro, og exif er følgende: Lukkertid: 1/1250 sek blender: F/2,8 ISO: 100 Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hva om du speilvender bildet? Sist gang jeg sjekket så leser vi jo trossalt bildene fra venstre, til høyre, noe som medfører en del dof før man kommer til selve klimaks. Man risikerer jo å nesten bli lei hele akten! (Høhø. Dette var en rimelig dårlig metafor for noe annet.) Jeg tror i hvert fall at bildet hadde vært mer lettfordøelig om du speilvender det. Jeg påstår det ikke hardnakket, men bare slenger det ut. Ellers et ganske behagelig bilde. Snøkrystaller er fine å se på, men vonde å holde. I hvert fall uten hansker. For lenge. Endret 4. januar 2009 av J@cob Lenke til kommentar
potetskrell Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Meget pent Lenke til kommentar
IMG_123 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk Ingardj Og J@cob, du har et godt poeng der! Jeg lagde en flippet versjon i photoshop nå, og jeg synes ihvertfall det ble bedre å se på. Og bare så det er sagt, så er det ikke bare vondt å holde iskrystallene, men også å fotografere dem når man ikke har hansker og kulden biter som verst Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Og bare så det er sagt, så er det ikke bare vondt å holde iskrystallene, men også å fotografere dem når man ikke har hansker og kulden biter som verst Say no more... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå