Gå til innhold

Program til å lage tegnefilm med ?

Anbefalte innlegg

noen som vet om noen gode programmer hvor man kan lage tegnefilmer, gjerne med en god standar. jeg tenker litt på slikt som pokemon, grafikmessig altså.

eller er det noen programmer hvor jeg kan legge til slikt som de svarte strekene rundt fargene.

jeg tenker at enten må jeg tegne nesten hvært bilde, eller så kansje jeg bare kan lage alt i XSI 7.0 som er et veldig bra 3D animajonsprogram. ( veldig vanskelig å lære seg altså ) der vet jeg at det går an å lage mye rart slik som gode reklamefilmer og spill. jeg vet også at det er en mulighet for tegneserier / tegnefilmer.

XSI 7.0 kan ta evigheter og lære seg, er det kansje noen som kan litt med det??? ( det er ikke så velig ulikt Maya )

Ideene til filmserie har jeg alt funnet opp men nå trenger jeg bare og få satt i gang med det hele.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til tegnefilmer bruker man ofte 3D programmer nå til dags. Som f.eks. serien South Park, er laget i 3D programmet Autodesk 3Ds MAX (http://usa.autodesk.com/adsk/servlet/index?siteID=123112&id=5659302) For å få denne "tegnefilm" effekten, brukes det shadere, du kan få tak i mange forhåndslagde Toon-shaders eller lage dem selv.

Igjen, det er vanskelig å lære seg et program som det. Jeg vet ikke hvor gode ferdigheter du har med sånt fra før. Og i tilleg koster det en god del for fullversjonen og jeg antar ut i fra ditt ståsted, gidder du ikke bruke så mye penger for noe som er et hobbyprosjekt.

Du kan laste ned en prøve versjon av programmet da, men hvis du er ny på dette, kommer du antagelig til å bruke opp de 30 dagene for å lære deg det.

På en annen side kan du gjøre dette i photoshop, å tegne vært eneste bilde for seg og så animere dem i en serie. Dette tar ufattelig lang tid. (hvis det skal bli bra)

Et tredje valg er å bruke flash. Her kan du animere figurer i større grad, men det er vanskelig å få det som "Pokemon".

Det finnes utallige andre animerings programmer, men uansett hva du finner ut til slutt, så kommer noe sånt til å ta lang tid..

Lenke til kommentar

tror jeg holder met til 3D programet XSI 7.0 Advansed

det er et av de aller beste på markede men koster 40 000

har heldigvis flere pc-er med forskjelige IP-er, derfor laster jeg bare ned 30 dagers trail flere ganger, helt til jeg vet om det er verdt å bruke så mye penger.

er ikke mange i norge som kan med XSI, derfor tror jeg at jeg heller skal kike rundt på deres forum istedenfor, de har heldigvis en god del treningsvideoer.

Også vet jeg at man kan lage 3D tegnefilmer der med god kvalitet.

Lenke til kommentar
Seriøst?! Du har event. 40.000 å bruke om det er "verdt det"?

Nei, jeg har ikke det egentlig, men jeg bare fortsetter og teste ut programet.

har desvere ikke 40 000 men jeg tror ikke egentlig at det er verdt så mye, hadde det vert under 5 000 hadde jeg kansje vurdert det hvis jeg viste at jeg kunne bruke det.

40 000 er veldig mye, jeg ville ikke betalt så mye med mindre jeg hadde en veldig høy lønn.

men 16 åringer har ikke mye til lønn.

Hvis jeg viste at jeg kunne brukt programmet, og var veldig god på det ville jeg kansje spart opp til det.

jeg brukte 20 000 på pc

men pc bruker jeg til så mye så den var verdt det.

jeg vet at det finnes billigere versjoner av XSI 7

det finnes utdannings versjoner men de har sikert ikke like mye, og så tror jeg ikke at man har lov til å tjene penger på det man lager i utdanningsversjonen.

Endret av black-light
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...