Gå til innhold

Retur hos Databutikken er gøy..


Anbefalte innlegg

OS disken min klarte å streike... Med akurat en mnd igjen til TG...

Jeg sendte disken til Databutikken den 16/3... SÅ:

21.03.03 12.52 UTLEVERT 0024 OSLO LOGISTIKK PGO KONTROLL(KUNDETJ.)

 

2003-03-26 10:43, Anteckning:

Returförsändelse mottagen

 

2003-04-03 08:29, Anteckning:

Retur under behandling

 

2003-04-03 08:29, Anteckning:

HD testad.

Seatools diag error= 0x12

HD defekt.

 

2003-04-03 08:29, Anteckning:

Ersättningsdisk skickas till kund.

I sammenheng med at retur sendes tilbake til deg sender vi en mail med

opplysninger om kollinummer på forsendelsen.

Så sender jeg en mail den 8.

Hei!

 

Jeg vil ikke virke masete, og jeg skjønner at dere har det travelt på retur avd,

men jeg trenger virkelig, utrooolig mye en ny hardisk, før The gathering den

16/04... Kunne dere vær så snill sendt Harddisken så fort som mulig?? Jeg hadde

vært utrolig takknemmelig! Jeg må ha en harddisk innen da, og vil egentlig ikke

bruke ca 1000kr på en ny harddisk...

mail tilbake:

Date : Wed, 9 Apr 2003 08:30:37 +0100

 

Du bör ha din hårddisk i slutet på denne/början på nästa vecka.

 

Med vänlig hälsning

Kundtjänsten

datorbutiken.com

 

Men jeg har ikke fått noe mail om kollinr osv...

Nå har det vært venting etter venting... Jeg trenger Serriøst en HD før TG... Kan jeg like godt bare bare dra til komplett butikken å kjøpe en ny HD, eller skal jeg stole på databutikken og vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke stol på de et sekund - varsla forbrukerrådet i dag jeg... Mer om den i: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=818861#818861 - men hvis du kjøper ny disk på komplett, så kan du, nordtrøndersk sagt "ta dæ tviheinnt i ræva" på¨at det blir trøbbel. Disse folka vet virkelig ikke hva service er for noe..!

 

edit: Jeg mener selvsagt at Databutikken ikke vil refundere pengene - komplett har jeg bare godt å si om

 

sta|emate - halvgammel, men forbanna!

Lenke til kommentar
Jeg hadde sendt en mail til dem noe al'a:

 

Hei.Det er *ditt navn* igjen.beklager "alle" mailene men jeg glemte å få kolli nummeret av dere sist jeg spurte om harddisken.

 

Mvh xxxxxxxxxx

 

Du får ta fram den store krukka med tålmodighet, og smøre løs :wink:

Databutikken virker som om de rett og slett er litt heva over norske lover og definisjoner av "rimelig tid" og ikke helt gode til å lese angrefristloven serru.

 

sta|emate

Lenke til kommentar
Av og til sender databutikken pakke uten å gi kunden beskjed om at pakken er sendt.

Johoo! gjett hva? Idag kom jeg hjem og fant en hentelapp fra databutikken! Jeg hoppet i været og løp til posten og henta'n! Formaterer den right now!!! (60%) Perfekt timing! rett før helga, rett før TG! jeee!!!

Lenke til kommentar
Mens det ennå ikke har tatt måneder, stå på krava, ring og forklar at tar det lengre tid enn 2 uker ved retur, er de PLIKTET til å sende NY vare pronto.

Det eneste som hjelper er å ringe. De svarer ikke på mails.

 

Kan du vennligst si meg hvor du har dette fra? Det er ingen lover svjv som sier at dersom en retur tar lengre tid enn 2 uker, så har du krav på et nytt produkt. Det du har krav på dersom produktet er kjøpt etter 1.juli 2002 ref. Forbrukerkjøpsloven, er en lånegjenstand dersom reperasjonen tar lengre tid en 7 dager. Dette er noe som blir lite gjennomført av web-shopper, da det i praksis er veldig vanskelig og ikke minst dyrt for butikken å gjennomføre.

Lenke til kommentar

Jeg sendte en gang en brenner i retur til dem. Jeg sendte den 5. januar. 15. januar fant de ut at det var noe feil med den. 30. januar fant de ut at den var ureparerbar og måtte byttes. Rundt 20. februar hadde jeg den her igjen. Mailen om kollinummer kom aldri. Den bare dukka opp her en dag. Uansett; Du får den, det tar bare lang tid.

Lenke til kommentar

Tror jeg får den, det tar bare så alt for lang tid.

 

Les siggen min, der var det flere som fortalte at varen skal byttes pronto etter 2 uker. Jeg skal ringe forbrukerrådet nå, hvis dem har åpent på lørdag da.

 

Skal spørre dem om dette, og slenge det i midt i fleisen på han i kundeservice, og kreve at han sender pakka som express-pakke eller med taxi eller what ever. Bare jeg får skjermen til tg. Kommer til å true med sak, og erstatningskrav o.l.

Lenke til kommentar
Tror jeg får den, det tar bare så alt for lang tid.

 

Les siggen min, der var det flere som fortalte at varen skal byttes pronto etter 2 uker. Jeg skal ringe forbrukerrådet nå, hvis dem har åpent på lørdag da.

 

Skal spørre dem om dette, og slenge det i midt i fleisen på han i kundeservice, og kreve at han sender pakka som express-pakke eller med taxi eller what ever. Bare jeg får skjermen til tg. Kommer til å true med sak, og erstatningskrav o.l.

 

 

Vi burde egentlig gå sammen og orge en skikkelig sak mot de - det er åpenbart at det foregår noe muffens derborte.

Når jeg kontakter de for å få postadresse som jeg kan rette den formelle klagen til, får jeg ikke svar en gang... arrogante er de også....

Lenke til kommentar
Jeg har sluttet å handle på postordre, jeg...

 

Mye enklere å stå ved en disk og mase  8)

 

på den tiden du kjøpte nokia pc'en din så måtte de vel hugge

kviteringer inn i steintavler:)

 

tenk DET gebyret grunnet vekten!! :)

Lenke til kommentar

Vi burde gå sammen ja. Skal ringe mandag så da skal jeg kreve adresse, ta taxi selv, og KREVE dem for utgifter. Så enkelt er det.

 

Flere som har varer utestående, så ta kontakt :wink:

 

Desverre er ikke forbrukerrådet sin telefon oppe i helger heller, så jeg må nok vente til mandag med å få avklart om det virkelig er slik at de skal sende ny vare etter 2 uker.

 

UFF...Nå er jeg lei.

 

Men jeg kommer ikke til å slutte å handle på webshoper for det. Hørt MYE godord om absolutt data og mpx. Blir prøvne en av de neste gang.

 

Tror mpx er billigere, men det skal etter sigende være enda bedre service på absolutt data. Noe som teller mer enn pris nå.

Lenke til kommentar

Komplett skal ikke på tg da...

 

Men uanset har de ikke skjermen min. Det er en Iiyama 903DT A, 103Hz @ 1600x1200

Det må sies å ta kaka.

 

Ville ikke hatt NOEN andre skjermer (kanskje noen da) men da må jeg kjøpe på absulutt data. Angrer meg bittert på at jeg ikke kjøpte fra dem. Den kosta 1000 kroner mer på absolutt, men det er vert det med tanke på de siste hendelser på databutikken....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...