stian15 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har tenkt meg å kjøpe meg det billige Q-TEC kabinettet til å modde på. :-? Men er det så godt å bygge til (plexi, vifte m.m)???? Ellers så har jeg tenkt å kjøpe meg et annet billig kabinett men husker ikke hva det heter. Send gjerne inn forslag til hvilke BILLIGE kabinett jeg burde kjøpe uten å gå tomt i pengeboka ?! Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ikke kjøp q-tec kassa, den suger. Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 ja men jeg tenkte å bare modde litt på den så det gikk ann å bruke den. Hvis du har så mye peiling på kabinett, hvorfor gir DU meg noen forslag til BILLIGE kabinett da ? Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ja men jeg tenkte å bare modde litt på den så det gikk ann å bruke den. Hvis du har så mye peiling på kabinett, hvorfor gir DU meg noen forslag til BILLIGE kabinett da ? Fordi han har peiling på kabinetter (tror du gjorde en alvorlig skirveleif der altså) Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Spørs hvor mye du har tenkt til å bruke da.... Chieftech Dragon serien er ganske rimlieg og ganske bra Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 ja men jeg tenkte å bare modde litt på den så det gikk ann å bruke den. Hvis du har så mye peiling på kabinett, hvorfor gir DU meg noen forslag til BILLIGE kabinett da ? Har ikke så mye peiling. Det kanskje derfor jeg sitter med et sånt selv. Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 De der på tilbud hos Microplex (fra 400 kroner og oppover) De er mye bedre, tro meg. Jeg bygget 10 maskiner i q-tec kabinetter og etterpå var hendene mine helt blodige etter alle de skarpe kantene og spisse hjørnene. Det ser ikke så fett ut heller akkurat. Jeg kan garantere deg at du kommer til å bytte kabinett innen noen få måneder hvis du kjøper det... Du kan ikke modde det sånn at det blir vedre vet du! Du kan bare lage hull rundt om kring og da ser den kanskje mer harry ut, men den skrangler like mye som før likevel. Å ja!, Tro meg, den Skrangler så det holder!!!! Lenke til kommentar
Bach Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har fila på et InWin Bigtower i noen år. Men de har jeg ikke sett i noen butikker på en stund. Men jeg har litt erfaring med Addtronics. Jeg synes Addtronics er solide, lette å demontere og prisen er heller ikke så verst. Minuset med midi-kassene (3890 og 3891) er at PSU monteres på høykant slik at du ikke får plass til høye CPU-kjølere. Men feks en Glacialtech 2310 eller SilentBreeze passer helt greit. Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg har et ganske stort HK, MSI 694D Pro(dual cpu) jeg måtte ta dremmelen fatt å kutte av hjørnet på den greia cd-romene er festa i for i det hele tatt å få inn HKet. Så nå har jeg bare plass til to cd-romer. Derfor kaller jeg q-tec for dritt kasse... Lenke til kommentar
clubzoda Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 kan jo være greit å begynne med ett billig kabinett, f.eks. q-tec. siden de fleste billige kabinetter er laget med forholdsvis tynne sideplater og litt dårlig stålkvalitet, er de veldig lette å kutte i. også er det kanskje greit å få prøvd seg litt på ett kabinett til f.eks. 400,- enn å starte med ett kabinett som koster 1500,- +++ da gjør det liksom litt mindre at man gjør en feil, som fort kan skje når man er uerfaren. snakker av erfaring. btw: har selv tenkt på å kjøpe ett q-tec kabinett til servern min. den minste atx-modellen. hendig størrelse på kab, samt enkelt å modde. Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 11. april 2003 Forfatter Del Skrevet 11. april 2003 Ja tror jeg begynner med Q-Tec kabinettet til 400,- Så kan jeg øve meg litt på det helt til jeg kjøper favoritten : Chieftec Fulltower til noen flere lapper! Jeg hadde også tenkt å bygge et kabinett selv av veldog tynne aluminiumsplater, men er det noen her som har erfaring med det og kanskje anbefaler noe bedre? Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 btw: skaff deg kabbiz vifter..det tror jeg kan være litte granna lurt Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 De dere Design/ColourCase (samme firma, to navn) har jo det ElleXP kabinettet til en rimelig pris, ca. 350 NOK. Synes dette kabinettet er mye penere enn Aashima sine. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Gult chieftec med 360w power kr 725,- Lenke til kommentar
TomasK Skrevet 11. april 2003 Del Skrevet 11. april 2003 Holder på å modde den kjipeste Q-tec'en nå. Siden psu'en står på siden og "dekker for" cpu vifta, skal jeg lage et blowhole på toppen bakerst (over cpu omtrent) og montere noe 80x80 vifte der. Ellers blir det plexiglass på begge sidedørene - kabinettet har et et "preget" mønster på siden som blir kutta ut på begge. På siden hvor bakplaten til hk er, skal det bli airbrush'et en kul sak, mest sansynlig en drage (hentet fra Dragonlance) med kald katode liggende nederst som lyser opp, andre siden kommer det vanlige titte-inn-i-pc'en styret. Etter hvert som jeg gidder å kødde med det, så kan jeg jo legge ut noen bilder.. Motivasjonen er uansett: Artig å se hvor kult et drittkabinett kan bli. Lenke til kommentar
stian15 Skrevet 12. april 2003 Forfatter Del Skrevet 12. april 2003 Morsomt Legg gjerne ut bilder fra Q-tec'en din. Men en *Yngvejos*, hvor fikk du tak i den billige Chieftec'en? Er det fulltower? Den var ijallefall billig. Kanskje du skulle få deg et større vindu i den også..! Legg gjerne ut noen lenker til sidene der jeg kan få kjøpt Design/ColourCase kabinettene og andre kabinett. Er veldig dårlig til å finne fram på nettet vett du :smile: Lenke til kommentar
CPurcell Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Design/ColourCase kabinetter finner du på www.microplex.no Et Q-Tec kabinett burde være greit til å prøve seg fram med casemodding da, legg ut bilder dere som modder da Lenke til kommentar
Titanium Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Det går sikkert bra.... Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Gult chieftec med 360w power kr 725,- JAAA!!!!!! Fy f**n hvor fett !! Lenke til kommentar
brune-ha Skrevet 12. april 2003 Del Skrevet 12. april 2003 Syns at Chieftec er billig og bra. Selv om utseende er litt "vanlig" nå, fint å bygge i da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå