Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg skal inn på Skandiabanken i Opera blir jeg spurt om et passord for å i heletatt komme inn på skandiabanken. Dette er et passord i opera.

Konverterte fra IE til Opera i dag, men gidder ikke å benytte meg av det hvis det er slik at jeg må legge inn et "opera-passord" før jeg skriver inn de utallige skandiapassordene.

Finnes det noen mulighet for å slo av sertifikat-passord-tjenesten i Opera???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opera er satt opp til å spørre om et 'hovedpassord' når du ønsker å benytte et klientsertifikat. Når du har angitt et hovedpassord, kan du justere hvor hyppig det skal sjekkes.

Verktøy->Innstillinger->Avansert->Sikkerhet.

Stander er "Hver gang det er nødvendig"

Edit: Du må skrive det inn ved 1.gangs innlogging hver gang.

Endret av norbat
Lenke til kommentar
Opera er satt opp til å spørre om et 'hovedpassord' når du ønsker å benytte et klientsertifikat. Når du har angitt et hovedpassord, kan du justere hvor hyppig det skal sjekkes.

Verktøy->Innstillinger->Avansert->Sikkerhet.

Stander er "Hver gang det er nødvendig"

..og der var "aldri" ikke en mulighet. IE krever aldri noe passord, så jeg skjønner ikke at det trengs på opera heller :hmm:

Lenke til kommentar

Det er for at den som bruker klientsertefikatet skal 'bekrefte' at vedkommende er den den sier den er (vha. passordet).

Kanskje en bagatell, men i Opera må du skrive inn fortallsdatoen, mens IE har en mer elegant måte der du kan velge dato fra kalenderen. Bruker selv IE på nettbanken og Opera på alt annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...