Gå til innhold

[Løst]TH-42PZH8 (TH-42PZ8) vs. TH-42PZ85 (kan spare 3000 kr.)

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny flat-TV og har omsider bestemt meg for å gå for plasma. Har sett meg ut to aktuelle modeller fra Panasonic: TH-42PZH8 (TH-42PZ8) og TH-42PZ85. Sparer ca. 3000 kroner ved å gå for TH-42PZH8 (TH-42PZ8). Spørsmålet er derfor om TH-42PZ85 er verdt de 3000 kronene ekstra.

Skal kun benytte TV-en til film (Blu-Ray) og vanlig TV. Sønnen skal nok også se litt tegnefilm på den, men han er nok ikke veldig opptatt av bildekvalitet. TV-spill og oppkobling til PC er ikke aktuelt.

Når det gjelder lyd bruker jeg alltid eksterne høyttalere med receiver, så lydegenskapene er uviktige.

Lyset i rommet kan sperres ute hele dagen, så kontrast er vel da ikke så avgjørende (?).

Da tar jeg imot alle gode råd med takk! :)

Endret av simenss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har kun et GET-boks HD-PVR og en Blu-Ray-spiller, så holder med 2 stk. HDMI.

Vel jeg bruker alle mine 4 men du skriver jo at det er uaktuelt med spilling så da går jo dette bra, man får også kjøpt eksterne ekstra HDMI innganger hvis behovet skulle endre seg.

Lenke til kommentar

Gutten er nyfødt så spilling blir nok ikke aktuelt før om noen år. Innen den tid er nok TV-en byttet ut uansett ;) Finnes det ingen andre argumenter enn flere HDMI-innganger for å betale 3000 kroner ekstra for TH-42PZ85? Har lest et par tester av sistnevnte hvor den fikk gode skussmål. TH-42PZH8 (TH-42PZ8) står det derimot dårligere til med på testfronten. Går mest i "brukeranbefalinger", og de er ikke alltid veldig mye verdt.

Lenke til kommentar
Gutten er nyfødt så spilling blir nok ikke aktuelt før om noen år. Innen den tid er nok TV-en byttet ut uansett ;) Finnes det ingen andre argumenter enn flere HDMI-innganger for å betale 3000 kroner ekstra for TH-42PZ85? Har lest et par tester av sistnevnte hvor den fikk gode skussmål. TH-42PZH8 (TH-42PZ8) står det derimot dårligere til med på testfronten. Går mest i "brukeranbefalinger", og de er ikke alltid veldig mye verdt.

Nei jeg finner ikke noen spesielle grunner for å legge 3000,- mer på bordet for PZ85, jeg ble faktisk skuffet over denne skjermen ved mitt møte og min 3 år gamle Hitachi HD ready plasma skjerm hang godt med spesielt på vanlige tv signaler den var faktisk bedre.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar
Bestilte TH-42PZH8 (TH-42PZ8) fra Deal.no og betalte. Dagen etter fikk jeg en e-post om at de ikke kunne levere varen likevel. Etter et søk ser jeg at de nå har en modell med produktnavnet TH-42PZ8E (TH-42PZH8). Denne TV-en koster ca. 2500 kroner mer enn den jeg kjøpte. Men produktnavnet (TH-42PZH8) er da likt for begge modellene?

Det er samme skjerm de har brutt handelen med deg grunnet feilprising det er jeg rimelig sikker på da de nå har satt den opp med 2500,-. Dette kan du klage på og faktisk kreve og få kjøpt produktet til den prisen som var avtalt, markedsføringsloven er streng og de må forholde seg til denne og levere deg produktet som annosert.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Var litt usikker på om det var samme skjerm Jada-jada, men siden du hadde samme oppfatning som meg, tok jeg meg en prat med kundeservice via chat. Man må visst kjenne til forbrukerkjøpsloven for å handle trygt hos Deal.no:

Deal.no: Hei! Hva kan jeg hjelpe Dem med?

Jeg: Hei. Jeg bestilte en TH-42PZH8 for et par dager siden og betalte. Dagen etter fikk jeg beskjed om at dere ikke kunne levere den, og at pengene ville komme tilbake på konto. Ser nå at dere får inn flere TH-42PZH8 (http://www.deal.no/produkt.cfm?id=117594&wt.svl=edialog_produkt). Hvordan kan dette ha seg?

Deal.no: det er en annen modell som er litt dyrere, det er noen få endringer

Jeg: Modellnavnet er da likt?

Deal.no: nei denne heter PZ

Deal.no: PZH er satt som parantes

Jeg: Ja, i parentesen står det samme modell som den jeg bestilte (TH-42PZH8)

Deal.no: Beklager sent svar, vi var ikke klar over at vi fikk denne inn igjen, hva er kundenummeret ditt så skal jeg få lagt inn på dem igjen til samme pris

Jeg: XXXXXX

Deal.no: da blir denne levert idag melloem 17.00-22.00

Men det endte i alle fall godt ;)

Endret av simenss
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...