Nimrad Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 http://www.gametrailers.com/player/43925.html Hvilken er det som ser best ut mener dere? Jeg føler det er mye mer AA i PS3 sin. Mer smooth og ikke så skarpt. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Tja har ikke sett videoen ennå men siden xbox 360 er lead plattform er nok xbox 360 flere builds foran ps3 builden. Tror det er best å vente med comparison til fullversjonene er ute. Så videoen nå, og forskjellene er små med kanskje en marginal ledelse til xbox 360 builden. Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Ganske sikker på at det er PC som er lead plattform. Dette er for å gjøre det enklere å porte spillet over til de forskjellige konsollene @UrgeLoL: Det viser bare hvor unødvendig slike comparison-videoer har blitt. Jeg fikk følelsen av at PS3-versjonen var bedre =P Endret 4. januar 2009 av Comprade Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er da strengt tatt lettere om PS3 var lead platform. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ganske sikker på at det er PC som er lead plattform. Dette er for å gjøre det enklere å porte spillet over til de forskjellige konsollene @UrgeLoL: Det viser bare hvor unødvendig slike comparison-videoer har blitt. Jeg fikk følelsen av at PS3-versjonen var bedre =P Stemmer faktisk det Spillet blir laget på pc, for så å "portes" over til ps3 og xbox 360. Men leste ett eller annet sted at xbox 360 versjonen er noen builds lengre frem enn ps3 versjonen. Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det er da strengt tatt lettere om PS3 var lead platform. Langt ifra. Det er en grunn at så mange av spillene til 360 kommer på PC og omvendt. 360 og PCen har lik arkitektur og er derfor lettere å portere mellom enn PS3. Det er noe av problemet til Sony, PS3en er vanskeligere å utvikle på, dessuten bærer ikke store deler av arbeidet frukter til annet enn PS3 versjonen. Utvikler man for 360 får man nesten en 2-for-1 deal siden det er så lett å få spillet over på PC i etterkant. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Okey, du skjønte tydeligvis ikke hva jeg mente :/ Lenke til kommentar
lektroluv Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Grafikkmessig syntes jeg de ser ganske identiske ut (litt forskjell på brightness bare), men det er av og til jeg syntes det ser ut som om PS3 versjonen har litt lavere framerate? Spesielt ved det partiet med fyren med den store øksa (eller hva det nå er). Det virker bare litt mindre smooth? Jeg tror uansett dette er ting som vil bli fiksa i det ferdige produktet og jeg kan ikke tenke meg at det vil være noe forskjell mellom platformene. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvor har dere det fra at 360/PS3/PC er lead platform? Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Som en bruker på Gametrailers sa: "These comparisons are the worst thing in this generation. They only start flamewars between fanboys." Lenke til kommentar
Comprade Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Hvor har dere det fra at 360/PS3/PC er lead platform? Capcom har sagt det i et intervju blant annet. Vil tro det ligger ute på Gametrailers. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 360 og PCen har lik arkitektur[..] Langt ifra hardware messig. Men MS har utvikler verktøy som letter kryssplattform PC-Xbox360 utvikling. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Mener jeg så en uttalelse fra utviklerne som sa at begge versjonene kom til å bli veldig like! Gleder meg uansett, til å få spilt RE ordentlig for første gang! Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 360 og PCen har lik arkitektur[..] Langt ifra hardware messig. Men MS har utvikler verktøy som letter kryssplattform PC-Xbox360 utvikling. 360 har mange flere likheter med PCen enn PS3 har, selv om det er et stykke fra x86 arkitektur til PowerPC. Sitat Chet Faliszek fra Valve, om Left 4 Dead: "We developed the PC and 360 version almost simultaneously," he said. "They're like a day off kind of thing where we build the next stage of the 360 version, but the Source Engine lets us just develop at the same time both the games. It just makes it really easy and simple, to the point where it would just be stupid if we ever don't do a 360 version of one of our games. It literally almost comes for free for us." He added: "On the PS3 it's just a different beast for us. The Orange Box was actually done outside, not by us. That's not to say that we won't do some version later but at this point we're just concentrating on PC and Xbox." Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 (endret) 360 har mange flere likheter med PCen enn PS3 har, selv om det er et stykke fra x86 arkitektur til PowerPC. Hvilkne likheter er dette? PPC in-order execution CPU vs x86 out of order execution CPU. Skreddersydd GPU med eDRAM som ikke faller innfor en bestemt DX standard. Cell skiller seg dog enda mer ut, men PS3 har i gjengjeld en noe modifisert PC GPU med dedikert video minne lik en PC istedet eDRAM. Valve skriver om hvor lett Xbox360-PC utvikling er med source motoren, men hvor mye arbeid har det blitt lagt i motoren for å få til dette? Endret 10. januar 2009 av MistaPi Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 15. januar 2009 Del Skrevet 15. januar 2009 Nå ser det ut til at de som har begge konsoller snart kan teste selv. Demo for RE 5 skal komme ut 26. jaunar på Xbox360. Demo for PS3 kommer antageligvis en uke etter. Jeg gleder meg som en unge og det er fristende å kjøpe Xbox bare for å få testet demoen en uke tidligere. Kilde: VG Lenke til kommentar
WangenPs3 Skrevet 16. januar 2009 Del Skrevet 16. januar 2009 Sitter og spiller demoen nå på X360. Veldig pent spill, men føler at det er lit tregere "reaksjoner" på Chris nå, enn når vi spilte som LEon i RE4. HAr litt problemer med å være like kjapp som jeg var i RE4. Men kan være det er pga. at det er lenge siden jeg har spilt RE4. HAr kun kommet til han svære jævelen med hammere, men han tok meg før jeg rakk å se han:p. Skal teste mer i morgen, og se hvordan det går da:) Likte det lille jeg har sett/testet, men savnet etter original RE feelingen er der fortsatt Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 17. januar 2009 Del Skrevet 17. januar 2009 Det er da strengt tatt lettere om PS3 var lead platform. Hvorfor tror du det? Tror du virkelig at utviklere velger den vanskeligste metoden for å lage spill? Det virker som at folk tror de er utviklere selv her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå