Gå til innhold

Hjelp en student å oppgradere PC-en i to steg..

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden ute etter å oppgradere PC-en min slik at den kan kjøre nye spill på et akseptabelt nivå, og slik at den i fremtiden støtter minst en oppgradering til. I første runde vil jeg gjerne spille på skjermens native oppløsning (1280x1024) med kanskje middels eller høyt detaljnivå. Dette vil jeg oppnå med minst mulig pengebruk. Problemet er at jeg har falt helt ut av dataverdenen, og jeg aner ikke hvor de gode kjøpene finnes nå.

Jeg har en 19" LCD, Chieftech tower, NorthQ 500w, 3 GB OCZ Platinum RAM og minst en brukbar IDE harddisk som jeg i første omgang ville overføre (kanskje ikke harddisken - overgangen til SATA bør vel gjøres snart :p). Skjermkort finner jeg ut av selv. Det jeg trenger deres hjelp til er å finne et hovedkort og en prosessor som gir denne maskinen potensiale til en ny oppgradering i løpet av 2009, når studentlommeboken fylles opp igjen (kanskje med feriepenger, hvis de ikke går på bilen).

Jeg vil helst ligge på rundt 4000 (men gjerne mindre) kr for HK, CPU, harddisk og skjermkort. Harddisken behøver ikke være stor, for jeg har en ekstern en som jeg lagrer alt som ikke er programmer eller spill på.

Og glem sånne ting som at RAM-en min kanskje ikke er optimal for ny CPU og HK. Så lenge den fungerer en liten stund beholder jeg den.

Endret av Dux ducis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...