oar Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei, Prøver å kjøre følgende kode... <?php $i = imagecreatefromjpeg('bilde.JPG'); ?> ... men får følgende feilmelding: Fatal error: Allowed memory size of 25165824 bytes exhausted (tried to allocate 12032 bytes) ... Det jeg ikke skjønner, er at det er satt 24MB som "memory_limit" i php.ini (vist av phpinfo()), og bilde.jpg er i overkant av 1,1mb. Jeg er ikke verdens stødigste i dette her, men kanskje noen kan gi meg noen tips? Dette er på et leid webhotell (one.com), så jeg har ikke mulighet til å øke 24mb grensen. Men jeg trodde det skulle holde? Bruker imagecreatefromjpeg() funksjonen så mye minne utenom selve størrelsen på bildet den laster inn? Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jepp, den bruker mye minne. Det har noe med at den danner et bitmap ut av det, og gjør at du fort bruker opp alt minnet. Jeg har et jpeg-bilde på 850kB, og den har en «peak» på 20MB når jeg laster den inn i PHP. Dog, hvordan det er med ditt bilde vil være veldig avhengig av den fysiske størrelsen. Endret 4. januar 2009 av Ernie Lenke til kommentar
oar Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Aha, den gjør det om til bitmap! Det forklarer jo saken. Jaja, da er det ikke stort jeg får gjort med den saken. Takk for tilbakemeldingen! Sparte meg for litt hodebry! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå