Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

motorproblemer i passat disel.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en w passat 2003 mod disel..

I det siste har jeg hatt en merkelig risting i motoren tror jeg..

Det som skjer er når bilen er varm og turtallet går over 3000 så får jeg en liten vibrasjon i bilen..

På tomgang merker jeg ingenting

Etter en stund med kjøring blir dette bare værre...

Det som skjer etter ca 15 min kjøring er att det høres ut som motoren går bare på 3 sylyndere.. akkurat som man tar av en pluggledning på en bensinbil..

Så etter dette så begynner antispinn lampa i bilen å lyse.... å helt håpløs å kjøre bilen..

Når jeg stopper bilen å lar den stå en stund så er alt i orden igjen,,helt til jeg har kjørt en stund igjen da er risitingen tilbake..

Noen som har en ide på hva som kan være galt

mvh

T

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt med noen att det kan være noe galt med luftmassemåleren..

men vil ikke bilen gå dårlig fra start da om det er noe galt måleren..eller er det litt opp å ned på denne..

Bilen virker fint når den er kald, men ikke når varm..

Lenke til kommentar
Har hørt med noen att det kan være noe galt med luftmassemåleren..

men vil ikke bilen gå dårlig fra start da om det er noe galt måleren..eller er det litt opp å ned på denne..

Bilen virker fint når den er kald, men ikke når varm..

bilen vil da gå dårlig helt fra du starter den....

Lenke til kommentar

Kjør til et lokalt verksted og få de til å lese av feilminnet (er VW-mekaniker). Be dem om å eventueltt ta en titt på den pg gi deg prisoverslag på reparasjon på denne feilen (gratis...).

Det første som slo meg er DOBBELTMASSE-SVINGHJULET. Kan gi risting o.l., men oftest er det konstant. Også ved tomgang.

Det er pumpedysemotor, det er el-nett i topplokket på disse, samt en "pumpe" per cylinder. Hvis det er dårlig kontakt som kan forekommet ved varme f.eks. p.g.a. material-forming (metllaer og annet strekker/krymper seg ved div.temperaturer) så kan dysene fuske.

HVIS det skulle være noe med dysene så må DU IKKE FINNE på å skifte de slev...det er ikke vanskelig, men gjør du det feil ender du med motorhavari!

Kan være dyrt å få ordnet på veksted, men noe forsikringer dekker store skader/feil på motor. Dette kan du sjekke...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...