Gå til innhold

hvorfor går pcen min så tregt

Anbefalte innlegg

jeg har en pentium 4 2.66gHz, 1GB ram 120GB hardisk(100GB ledig),

Når jeg skal åpne nye vinduer henger den seg og bruker lang tid kun for å få et nytt vindu i f.e.k.s. internett, dette var jo ikke noe problem på den gamle pcen, innimellom henger den seg helt opp og.

På Windows Oppgavebehandlig, som kommer når jeg trykker ctrl alt del, står bruk av CPU på 100% hele tiden når jeg ikke har noen programmer oppe? noen som kan hjelpe meg med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg har gjordt det, og skal gjøre det igjen i morgen, har nå en windows xp som jeg har lånt som man må registrere seg etter 30 dager, får en egen en i morgen 8)

Det pleier å hjelpe...hvis ikke kan du jo kjøre et par tester for å se om det er noen komponenter i pc'en som er i ferd med å ryke...kan sjekke ramen, hd og hk... :roll:

Lenke til kommentar

tror ikke det siden det er noe nettverksgreier (trodde jeg iallefall) men kan godt være jeg tar feil. Avslutt programmet og se hva som skjer

Hvis noe skjer kan du disable alle network devices og sjekke om det hjelper (nettverkstilkoblinger heter det hos meg, xp nor)

Lenke til kommentar

har nå instaler os på nytt da funket det fint og maskinen var rask, men da hadde jeg ikke partisjonert den i to disker, formaterte på nytt og det der, og nå gikk det tregt igjen :( har 15gb til os og 100gb ledig til andre ting??? noen forslag?

Lenke til kommentar

Prøvde å formatere og reinstalere windowd i en partisjon, da var alt normalt i 5 minutter eller noe før cpu bruken gikk opp til 100% og ble der, innstalerte igjen på nytt med 2 partisjoner, da skjedde akkurat det samme funket vanlig i en 5 min, før CPU bruken spratt opp til 100% , da har det vel ikke noe med partisjoneringa?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...