Gå til innhold

Bestilt ny PC til videoredigering

Anbefalte innlegg

Hovedkort: MSI P45 NEO-F

Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9300 2,5 GHz

Minne: Corsair 6400 8 gb

Harddisk: WD Welicoraptor 300 gb

Skjermkort: Sapphire Radeon HD 4850 1 gb

Drev: Samsung DVD-brenner

Kabinett: Coolermaster Centurion 534

Strømforsyning: Corsair Powersupply 550W

Skjerm: BenQ G2400WD 24"

Tastatur og mus:Logitech Cordless Desktop MX3200

Hva syns dere? Kommentarer? Denne skal brukes på jobb til videoredigering i FullHD.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres veldig bra ut. Jobber selv på en Phenom stasjon med lignende specs. Har følgende kommentarer:

*Intel er utrolig kjapp på videorendering når du sammenligner med AMD, men du kan jo sjekke tomshardware.com for å se om core7 er enda litt kjappere (mener å huske det)

*Siden det virker som du gjør som meg, altså har liten systemdisk med eksterne harddisker til råmateriale, kan du jo vurdere en SSD som systemdisk? For 2000 får du en sykt raskt disk som i tillegg ikke bråker (deilig når man redigerer lyd) og ikke genererer varme heller (slik at systemvifta holder seg stillere).

*Du kan jo vurdere blu-ray-brenner siden du nevner at du skal redigere i fullHD.

*Et tips angående strømforsyning: man får aldri nok USB-kontakter når man driver med video, så om du finner denne ville det vært til hjelps.

*Et tips ang. programvare er å huske å benytte educational software om du går på skole/studerer nå. Det er ingen restriksjoner på programvare beregnet på opplæring, og du har lov å ta oppdrag som alle andre frilansere og alt. Jeg betalte 5000 for Adobe Master Collection fra den europeiske educational-shoppen, mens jeg i den norske webshopen måtte betalt 30000.

lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...