Gå til innhold

Bk: Stjerna i stallen.


alfafa

Anbefalte innlegg

Legger ut et bilde jeg tok i kveld, ikke helt fornøyd selv.

Tabba meg ut litt også, hadde forhåndsinnstilt til blenderåpning 8 men ser i ettertid at bildene er tatt på 4,4 :no: Får skylde på kulda (-15) og mørket.

Det jeg særlig vil ha kritikk på er komposisjon.

 

post-169851-1231042464_thumb.jpg

 

Exif : f 4,4 1/25 sek ISO 200 70-300 på 141 mm Eksponeringskorreksjon -1,7

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyset gir en herlig stemning, men det er et par ting jeg vil pirke på. Det ene er at når det er så stramt croppet, så bør komposisjonen være like stram. På meg så virker det som høyre side er skjev, mens venstre side er rett, noe som igjen tyder på at kameraet ikke var dønn i senter av vinduet.

 

En annen ting er at jeg tror faktisk det hadde vært bedre uten den stramme cropen, og at litt mer av stallen hadde gjort stemningen du prøver å formidle enda sterkere.

Lenke til kommentar

Takker så mye for kritikken, den fra PM var jo skikkelig artig å få.

Til bjornast's kritikk : jeg vet at linjene ikke er helt rette. Satt veldig lenge med oppretting, men fikk det ikke bra. Terrenget utenfor låven gjorde at jeg ikke kom i senter av vinduet. Det med å ha med mere rundt vinduet tror jeg ikke ville blitt bedre i og med at det var helt mørkt, men jeg er ikke sikker på om jeg har cropet det på beste måte.

Lenke til kommentar
Jaså,- så du er i nabolaget mitt å tar bilder også,- og så kom du ikke innom? Hadde "godsakene" klare jeg......

 

Ja det er vel ganske nøyaktig 550 meter i luftlinje fra huset ditt Sille, følte det var litt sent på kvelden for uannmeldt besøk.

Du har ikke noe kritikk på bildet da ? :ermm:

Lenke til kommentar
Jaså,- så du er i nabolaget mitt å tar bilder også,- og så kom du ikke innom? Hadde "godsakene" klare jeg......

 

Ja det er vel ganske nøyaktig 550 meter i luftlinje fra huset ditt Sille, følte det var litt sent på kvelden for uannmeldt besøk.

Du har ikke noe kritikk på bildet da ? :ermm:

 

Hehe,- her i gården er vi oppe seint ja, hadde du kommet hadde det bare vært trivelig.

 

Bildekritikk er jeg ikke god på,- men siden dette er et motiv jeg ser hver dag så kan jeg jo prøve meg. For det første så har du her formidlet en god og varm stemning. Ideen er god, og noe jeg faktisk har tenkt å ta bilde av selv. Jeg kunne ha tenkt meg bildet en anelse lysere, det er en del detaljer i selve vinduet som blir borte.

 

Bildet hadde også gjort seg i ett videre utsnitt, dvs som en del av noe større, jeg kunne rett og slett tenkt meg mere av låven.

 

Uff- dette høres jo veldig negativt ut, men det er ikke det altså,- jeg liker bildet kjempegodt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...