Equanox Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei Har nå fått kjøpt noen brukte objektiver(dog ikke mye slitasje) og lurte på om dette var et godt kjøp :-) Objektivene; - Minolta AF 50mm f/1.7 - Tamron 28-300mm f/3,5-6,3 m/UV-0-filter - Tokina AF 19-35mm f/3,5-4,5 Disse fikk jeg for den nette sum av 2200,- med frakt. Kameraet disse skal brukes på er et Sony A300, som jeg bare har kitobjektivet til fra før. Jeg er en veldig nybegynner når det kommer til kamera og ustyr, men synes jeg har lest meg opp til en del og har en viss peiling, samt at ville ikke la denne sjansen gå ifra meg når jeg antaglivis blir veldig hypet på foto etterhvert. Vurderer også å kjøpe inn polariseringsfilter til Tamronen da denne vil bli brukt en del utendørs. Noen her som har noen erfaring med billig-filterene fra Massa? Ser at bla. 55m UV filter ligger på $5, noe som jeg vil anse som rimelig billig. Har også lyst på stativ og blits, men det rekker ikke lommeboken til foreløpig. Lenke til kommentar
Jann - Ove Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Massa sine billigfilter bør du holde deg langt unna. Kjøpte +4 closeup jeg, det kom med en kjip hinne av typen blåhvit og ugjenomsiktig midt på, og det var helt umulig å få rent. Lenke til kommentar
Equanox Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Hva med et UV filter derfra da? Dets hovedoppgave er jo å beskytte objektivet. For sin pris er jeg villig til å prøve Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Kjøp heller filter fra Hvstar,en seriøs butikk og har meget godt utvalg. Ikke kjøp de billigeste filterene,burde være av kvalitet HMC eller DMC "hoya" Det med og kjøpe billige UV-filter har ikke noe for seg hvis du vil ha kvalitet på bildene,det er store muligheter for flare i bildene og skarpheten blir redusert. Du må opp i 500.- pr, filter hvis du ikke skal foringe kvaliteten betraktelig,personlig så ville jeg ikke brukt filter på såpass rimelige objektiver. Endret 4. januar 2009 av Nautica Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå