Gå til innhold

electronisk trommesett bra? pris?

Anbefalte innlegg

hei

jeg får ikke lov av foreldrene mine til å ha onkli trommesett...og naboene...:p hvilket er egentlig ganske forstålig...

Er electronisk trommesett like bra?

får det skal jo gå ann å skru ned lyden å sann med...

men det jeg egetli lurer på er om det kan erstattes med et vanlig. Altså er lyden og sann lik`?

og i så fall...hva er prisen på et`?

er 14 år så pris på 10 000 tror jeg ikke XD

takker

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

el.trommesett er vell ganske så like bra, og man har muligheten til å skru ned lyden og det er mange forskjellige effekter, selv ville jeg valgt et digitalt hvis ikke man spiller i band som ikke har eget sett.

prisen varierer du kan få et helt greit et til rundt 4-5000,-

Endret av VeBoD.....
Lenke til kommentar
LINK til div. trommesett på 4sound, får noen helt greie elektroniske sett der, tror det også er mulighet for å spille med headset, du får og mange lyder og innstilninger du kan bruke og endre på. Men jeg må si at å spille på et elektronisk sett ikke er like kjekt som å spille på et "onkli" trommesett som du sa. Får ikke samme følelse av å spille på et elektronisk syns nå jeg ;) Endret av andi_c
Lenke til kommentar
LINK til trommesett på 4sound, får noen helt greie elektroniske sett der, tror det også er mulighet for å spille med headset, du får og mange lyder og innstilninger du kan bruke og endre på. Men jeg må si at å spille på et elektronisk sett ikke er like kjekt som å spille på et "onkli" trommesett som du sa. Får ikke samme følelse av å spille på et elektronisk syns nå jeg ;)

helt enig :thumbup:

Lenke til kommentar

Elektrisk / digitalt slagverk er absolutt like bra som et akustisk slagverk til øving. Om du spiller i band så er det jo oftest et akustisk trommesett i konsertlokalet / øvingslokalet fra før, også bruker du ditt eget digitale slagverk til hjemmeøving.

Om du skal bruke det digitale slagverket til å spille live med, kreves en helvetes god amp (her snakker vi fra 10.000 og oppover i pris) eller et godt PA for å få skikkelig med bass i basstrommen og diskanten i cymbalene.

Jeg er veldig fornøyd med mitt Roland TD6KW digitale slagverk. Jeg har dog moddet det litt, bruker Roland VH-11 digitale hi-hat på et vanlig hi-hat stativ. Dette anser jeg som et must, hi-hatene som er på billigere digitale slagverk er dritt, og man bør kunne øve med skikkelig hi-hat stativ. Men mitt opplegg er nok en prisklasse over hva du tenkte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...