Jajakanskjedet Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 hei jeg får ikke lov av foreldrene mine til å ha onkli trommesett...og naboene... hvilket er egentlig ganske forstålig... Er electronisk trommesett like bra? får det skal jo gå ann å skru ned lyden å sann med... men det jeg egetli lurer på er om det kan erstattes med et vanlig. Altså er lyden og sann lik`? og i så fall...hva er prisen på et`? er 14 år så pris på 10 000 tror jeg ikke XD takker Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) el.trommesett er vell ganske så like bra, og man har muligheten til å skru ned lyden og det er mange forskjellige effekter, selv ville jeg valgt et digitalt hvis ikke man spiller i band som ikke har eget sett. prisen varierer du kan få et helt greit et til rundt 4-5000,- Endret 5. januar 2009 av VeBoD..... Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) LINK til div. trommesett på 4sound, får noen helt greie elektroniske sett der, tror det også er mulighet for å spille med headset, du får og mange lyder og innstilninger du kan bruke og endre på. Men jeg må si at å spille på et elektronisk sett ikke er like kjekt som å spille på et "onkli" trommesett som du sa. Får ikke samme følelse av å spille på et elektronisk syns nå jeg Endret 4. januar 2009 av andi_c Lenke til kommentar
VeBoD..... Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 LINK til trommesett på 4sound, får noen helt greie elektroniske sett der, tror det også er mulighet for å spille med headset, du får og mange lyder og innstilninger du kan bruke og endre på. Men jeg må si at å spille på et elektronisk sett ikke er like kjekt som å spille på et "onkli" trommesett som du sa. Får ikke samme følelse av å spille på et elektronisk syns nå jeg helt enig Lenke til kommentar
Speik Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Elektrisk / digitalt slagverk er absolutt like bra som et akustisk slagverk til øving. Om du spiller i band så er det jo oftest et akustisk trommesett i konsertlokalet / øvingslokalet fra før, også bruker du ditt eget digitale slagverk til hjemmeøving. Om du skal bruke det digitale slagverket til å spille live med, kreves en helvetes god amp (her snakker vi fra 10.000 og oppover i pris) eller et godt PA for å få skikkelig med bass i basstrommen og diskanten i cymbalene. Jeg er veldig fornøyd med mitt Roland TD6KW digitale slagverk. Jeg har dog moddet det litt, bruker Roland VH-11 digitale hi-hat på et vanlig hi-hat stativ. Dette anser jeg som et must, hi-hatene som er på billigere digitale slagverk er dritt, og man bør kunne øve med skikkelig hi-hat stativ. Men mitt opplegg er nok en prisklasse over hva du tenkte. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 så ett elektronisk trommesett funker fint til å øve med vennene mine liksom? spille noen sanger å sann Lenke til kommentar
andi_c Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det funker helt flott til det Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 takker:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå