lando calrissian Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Fikk heimevern ag`en her om dagen og tenkte jeg skulle friske opp igjen adsam kunnskapen. mens jeg holdt og tukla falt det to deler ut som jeg ikke kan huske å ha sett før. Det er en liten stang og en fjær. lurer på om de ikke har noe med utløsermekanismen og gjøre. Noen som vet hvor de skal være? Endret 4. januar 2009 av lando calrissian Lenke til kommentar
EJN Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) det der er tennstempelfjæren, samt en retarded substitutt for et tennstempel. har hørt at hv ikke har funksjonelle tennstempel i sine ag3, ser ut til at dette stemmer. men uanz, bare for å sikre at jeg har mitt på det tørre; dette er det du satt igjen med etter å ha adskilt sluttstykket, sant? EDIT: med mindre du har funnet på å demontere selve avtrekkermekanismen, da (altså det som løsner fra pistolgrepet når du tar ut omstillerbolten). der har jeg ikke helt snøring på de forskjellige delene, det er en jobb for en børsemaker å adsam'e den. but still, jeg ser ikke hvor noe som ser slik ut kunne hørt hjemme i selve avtrekkermekanismen, Endret 4. januar 2009 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
lando calrissian Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 det der er tennstempelfjæren, samt en retarded substitutt for et tennstempel. har hørt at hv ikke har funksjonelle tennstempel i sine ag3, ser ut til at dette stemmer. men uanz, bare for å sikre at jeg har mitt på det tørre; dette er det du satt igjen med etter å ha adskilt sluttstykket, sant? Nei det er ikke tennstempel og den små fjæren. de er mye større. jeg tok et ladegrep, men så ville den ikke klikke på avtrekkeren, så når jeg tok den fra hver andre falt de delene ut. Lenke til kommentar
EJN Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) hmm... ladearmen er jo fjærdreven, så det kan hende det er fjæren som driver den. men, sært at den fjæren skulle være så jævla lang, da. smekker den greia du tar ladegrep med tilbake inntil glidekassa hvis du trekker den ut? (kronglete formulert, vet ikke om du tok meningen) EDIT: men med mindre du har jævlig store hender, mener jeg ikke tennstempelfjæren er så sykt mye lengre enn det der. skal dog nevnes at jeg har hatt ganske lang juleperm. Endret 4. januar 2009 av Baron Ereksjon Lenke til kommentar
lando calrissian Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 ja tror heller de hører til på avtrekkermekanismen. mener å huske at det var en fjær der før. Lenke til kommentar
lando calrissian Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) hmm... ladearmen er jo fjærdreven, så det kan hende det er fjæren som driver den. men, sært at den fjæren skulle være så jævla lang, da. smekker den greia du tar ladegrep med tilbake inntil glidekassa hvis du trekker den ut? (kronglete formulert, vet ikke om du tok meningen) EDIT: men med mindre du har jævlig store hender, mener jeg ikke tennstempelfjæren er så sykt mye lengre enn det der. skal dog nevnes at jeg har hatt ganske lang juleperm. Ja jeg forstår hva du mener, men det er som sagt ikke tennstempelfjæren. alt fungerer som det skal, men den lager ikke klikkelyd når jeg trykker på avtrekkeren lenger. liksom som at hanen ikke er spendt visst du forstår... Endret 4. januar 2009 av lando calrissian Lenke til kommentar
EJN Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 hvis du presser ned den greia som er øverst til venstre på bildet så hanen går et hakk opp, og deretter tar et avtrekk, skjer det ingenting? hvis fjær+stang faktisk hører til avtrekkermekanismen, tror jeg børsemakeren er neste stopp. i hvert fall det vi har lært, avtrekkermekanismen kuker man ikke med på egen hånd. Lenke til kommentar
lando calrissian Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) nope det skjer ingenting. Det er der jeg tror de delene skal være og holde noe på plass. jaja får levere den inn tenker jeg... Edit: eller nei jeg tar den heller med på øvelse neste år. de kan ikke forvente at alle skal huske alt etter så mange år. Når de tvinger oss ut på øvelse en gang i året skulle de bare mangle at de ordner dette selv Endret 4. januar 2009 av lando calrissian Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Dette har skjedd meg også. Delene hører til i avtrekkermekanismen, men hvordan man skal sette det sammen igjen husker jeg ikke. Men problemet oppsto for meg når jeg prøvde ag'en uten tennstempel. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Dra hanen opp, mens du trykker på den saken oppe til venstre i bildet. ta avtrekk mens du presser hanen opp, så er det bare å sette avtrekkerfjæren på plass igjen. Lett å fikse selv, trenger ikke noen børsemaker, som noen hevdet lenger opp. Endret 4. januar 2009 av 40mm 2 Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hvorfor, hvorfor, hvorfor poster du dette problemet her? Hadde det ikke vært mye bedre å spurt noen av de andre som er i millitære om dette, regner med at det er fler enn bare du som kan å plukke i fra en ag og sette den opp igjen? du kunne dog ikke det siste 100% Hehe, uff måtte le litt av deg nå. Men shithappens, jeg hadde iallefall aldri klart å fått den til å bli en hel ag igjen. Endret 4. januar 2009 av vargaz Lenke til kommentar
lando calrissian Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hvorfor, hvorfor, hvorfor poster du dette problemet her? Hadde det ikke vært mye bedre å spurt noen av de andre som er i millitære om dette, regner med at det er fler enn bare du som kan å plukke i fra en ag og sette den opp igjen? du kunne dog ikke det siste 100% Hehe, uff måtte le litt av deg nå. Men shithappens, jeg hadde iallefall aldri klart å fått den til å bli en hel ag igjen. Hvorfor? fordi jeg ikke har vært i forsvaret på 10 år. og dette er deler vi fikk beskjed om å ikke ta fra hver andre (vet ikke hvordan det er nå lenger med adsam) og dette skjedde nok på samme grunn som MemorY nevner lenger oppe Dra hanen opp, mens du trykker på den saken oppe til venstre i bildet. ta avtrekk mens du presser hanen opp, så er det bare å sette avtrekkerfjæren på plass igjen. Lett å fikse selv, trenger ikke noen børsemaker, som noen hevdet lenger opp. Ok takk til deg. nå er alt som det skal Endret 4. januar 2009 av lando calrissian Lenke til kommentar
Pasient Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Skal vel gjerne ikke ta avtrekk når tennstempel og tennfjær ikke er tilstedet. Var ihvertfall det vi fikk beskjed om når fikk utdelt hv-utstyret vårt. Lenke til kommentar
40mm Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Skal vel gjerne ikke ta avtrekk når tennstempel og tennfjær ikke er tilstedet. Var ihvertfall det vi fikk beskjed om når fikk utdelt hv-utstyret vårt. Er bare dra litt i ladearmnen, sånn et sluttstykket står noen millimeter lenger bak, (ufullstending ladegrep). Da vil hanen slå sluttstykket på plass, og fjæren vil ikke sprette av i avtrekkermekanismen. Endret 4. januar 2009 av 40mm Lenke til kommentar
Sergej22 Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Her er en video som forklarer hvordan man setter det på plass igjen: https://www.youtube.com/watch?v=umRQgjd0KXo Lenke til kommentar
aklla Skrevet 13. oktober 2015 Del Skrevet 13. oktober 2015 Etter 6 års fikletid satser jeg på at han har fått det til 5 Lenke til kommentar
Sergej22 Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Haha, det håper jeg! Lagde videoen mest fordi mange som har vært inne i militæret de siste årene ikke har vært borti AG-3 pga. innfasingen av HK416. Alikevel er det stort sett AG-3 som brukes i heimevernet. I hvert fall utenfor innsatstroppene. Regner derfor med at det kommer til å bli et økende problem fremover Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. oktober 2015 Del Skrevet 14. oktober 2015 Skal ikke AG3 fases ut i HV da? Er ikke i innsatstroppen, men fikk HK416 i fjor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå