Looke Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sitte 3 meter unna 52" full hd tv ? Vil dette fungere eller bør jeg kjøpe en mindre tv ? Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Spør du meg, jo større jo bedre. Er veldig individuelt tenker jeg. Lenke til kommentar
stue Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Man blir fort vant til størrelsen, og veldig mange gjør feilen ved å kjøpe for lite. Det er en gjenganger at man har kjøpt en 37 eller 40 tommer, og så ønsker seg noe større noen måneder etterpå. Kjøp stort med engang er min anbefaling. Lenke til kommentar
Looke Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Ja det jeg også tenker, den jeg har er 26" så med en 52" blir jo 52" fire ganger så stor Må jo bli kult ^^ Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ja det jeg også tenker, den jeg har er 26" så med en 52" blir jo 52" fire ganger så stor Må jo bli kult ^^ Eller sjokk... Noen takler store skjermer mens andre får problemer slitne øyne og hodet. Jeg gikk fra 32 til 42 og det var en megastor forskjell, jeg gikk opp til 50T etter 3 år og syntes det er passe nå men fra 26 til 52 det er enorm forskjell som kan slå begge veier for deg så kikk på denne størelse i en el butikk før du handler er mitt råd. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Med mindre du er av den konservative typen som fortsatt tror at store skjermer vil resultere i at du må bevege hodet for å få med alt - go for it. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Med mindre du er av den konservative typen som fortsatt tror at store skjermer vil resultere i at du må bevege hodet for å få med alt - go for it. Min søster er ikke mye konservativ men sliter virkelig med min 50T får hodepine og hun er ikke et ekstemt tilfelle har lest om flere som har kjøp for stort skjerm og sliter med dette. Teori "større jo bedre" fungerer faktisk ikke for alle... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Kan nok bli sjokk ja, gikk selv fra 21" crt til 42" plasma for et år siden. Slett litt med vondt i øyene en stund, men man blir vandt til det etter hvert. Endret 4. januar 2009 av Jo Are Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Sitte 3 meter unna 52" full hd tv ? Vil dette fungere eller bør jeg kjøpe en mindre tv ? Mener det er litt i meste laget,ville foreslått 46", husk jo større tv jo bedre vises støy . Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Selv sitter jeg 2 meter unna tven, har bestilt meg 40". Vil tro at 46" er bra til 3 meter sitteavstand. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Med mindre du er av den konservative typen som fortsatt tror at store skjermer vil resultere i at du må bevege hodet for å få med alt - go for it. Min søster er ikke mye konservativ men sliter virkelig med min 50T får hodepine og hun er ikke et ekstemt tilfelle har lest om flere som har kjøp for stort skjerm og sliter med dette. Teori "større jo bedre" fungerer faktisk ikke for alle... Trådstarter vet selv om han sliter med hodepine ved TV-titting pr. i dag. Selv sitter jeg rundt 1,5 meter unnå 42" uten å plages av dette. La oss si dette er individuelt. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Med mindre du er av den konservative typen som fortsatt tror at store skjermer vil resultere i at du må bevege hodet for å få med alt - go for it. Min søster er ikke mye konservativ men sliter virkelig med min 50T får hodepine og hun er ikke et ekstemt tilfelle har lest om flere som har kjøp for stort skjerm og sliter med dette. Teori "større jo bedre" fungerer faktisk ikke for alle... Trådstarter vet selv om han sliter med hodepine ved TV-titting pr. i dag. Selv sitter jeg rundt 1,5 meter unnå 42" uten å plages av dette. La oss si dette er individuelt. Trådstarter er vant med en 26 og vurderer en 52 som kan bli et problem dette er jo hele poenget. Noen mennesker blir slitne av å flytte blikket ved for store skjermer dette er min advarsel til trådstarter... Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Med mindre du er av den konservative typen som fortsatt tror at store skjermer vil resultere i at du må bevege hodet for å få med alt - go for it. Min søster er ikke mye konservativ men sliter virkelig med min 50T får hodepine og hun er ikke et ekstemt tilfelle har lest om flere som har kjøp for stort skjerm og sliter med dette. Teori "større jo bedre" fungerer faktisk ikke for alle... Trådstarter vet selv om han sliter med hodepine ved TV-titting pr. i dag. Selv sitter jeg rundt 1,5 meter unnå 42" uten å plages av dette. La oss si dette er individuelt. Trådstarter er vant med en 26 og vurderer en 52 som kan bli et problem dette er jo hele poenget. Noen mennesker blir slitne av å flytte blikket ved for store skjermer dette er min advarsel til trådstarter... Man trenger ikke flytte blikket . Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jo faktisk enkelte føler de må dette og sliter da med hva jeg har skrevet om men noen vil tydelig ikke ha det inn i skallen at hvis ting er greit for dem så må det også være greit for andre "JESUS" Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Selvfølgelig er dette individuelt, men å gå fra 26" til 52" kan bli litt vel. Anbefaler trådstarter å ta en titt i butikken. Lenke til kommentar
spaltcha Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Klip igjen øyan,se på tv inni hode :!: Lurer på hvilken oppløsning det er? Endret 5. januar 2009 av spaltcha Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg så film på en 50" i går og avstanden ar rundt 2 - 3 meter. Jeg måtte ikke flytte blikket, men jeg kjente at jeg ble litt sliten øyenene. Dette dreier seg selvsagt om smak og behag så det er egentlig bare å teste. De fleste vil nok foretrekke en 40 - 42 på så kort avstand, men det er ikke umulig med en 52. Tv-en var forøvrig en Pioneer plasma 8 generasjon og filmen var Iron Man i HD. Det så ekstremt pent ut og jeg fikk god kinofølelse av det. Det som kan være verd å merke seg er at støy og artefakter blir mer tydelig hvis du sitter nærme skjermen. Sånn sett kan det lønne seg å ha en litt mindre tv på kortere avstand slik at bildet ser penere ut. Pioneer er en av de beste produsentene på billedbehandling og jeg kan se for meg at en litt svakere skjerm vil avsløre mye dill på kort avstand. Selv sitter jeg 2,5 - 3 meter fra 37" og for meg holder det i lange baner. Tideligere satt jeg på samme avstand med en 32" CRT og jeg følt aldri at jeg gikk glipp av noe... Lenke til kommentar
Looke Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har surfet litt rundt, og har kommet fram til et nytt spørsmål, hvis jeg kjøper en 40-50" tv fra en nettbutikk, vil det da koste mer enn den vanlig frakten på 140 kr ?Isåfall hvor mye ? Lenke til kommentar
sir-alex Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har surfet litt rundt, og har kommet fram til et nytt spørsmål, hvis jeg kjøper en 40-50" tv fra en nettbutikk, vil det da koste mer enn den vanlig frakten på 140 kr ?Isåfall hvor mye ? Ligger på rundt 500,-kr avhengig av hvor du bor og nettbutikk, men som sagt cirka 500,-kr så lenge du ikke bor langt oppi finmark. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Jeg har surfet litt rundt, og har kommet fram til et nytt spørsmål, hvis jeg kjøper en 40-50" tv fra en nettbutikk, vil det da koste mer enn den vanlig frakten på 140 kr ?Isåfall hvor mye ? Ligger på rundt 500,-kr avhengig av hvor du bor og nettbutikk, men som sagt cirka 500,-kr så lenge du ikke bor langt oppi finmark. Trenger ikke dra så langt,bor i Nordland og hit tar Tollpost 970 kr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå