Gå til innhold

Begynnelse på en hjemmekino!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har spinket og spart en god stund, det er ikke så lett for en arbeidsløs 16-åring med kjipe foreldre som ikke gir ukelønn å få penger! Potten ligger på rundt 4000,-

Jeg vil begynne med høytaler og forsterker. Etter å ha lest de fleste emnene her har jeg kommet frem til at Dynavoice F6 ikke var så dumt, men jeg er veldig glad i 80's musikk og hip-hop, så bassen må være der. Kan vel si det slik at The Smiths, Madness, Looptroop og The Specials kommer til å bli spillt en del, så om det kan bygges opp et bilde om "hva" jeg trenger i høytalerene og forsterkeren er det kjekt! :D Bass er viktig.

Så, jeg trenger en forsterker som senere kan bygges på til ca. 2000,- og en bass rundt 1000,- om det da er nødvendig utenom F6!

På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Det kan være lurt å se etter noe brukt, du vil desidert få mest for pegene. En forsterker du kan vokse med er ikke dumt, men hvis du skal begynne med et stero-oppsett kunne det på en måte vært greit med en steroforsterker, og heller bytta til en skikkelig reciver som kan takle hd-lyd, senere.

Lenke til kommentar

Jeg beklager, Trippe-Nipple, men både jeg og min far er veldig opptatt på dette med forsikring og garranti. Men takk for tilbudet! :D

Jeg har kikket litt rundt, og funnet ut at jeg evt. heller kan slå meg sammen med de gamle, som nettopp investerte i en 50" uten høytalere, og kjøpe

C-V VE-15F Høytalere, som senere skal kombineres med

C-V VE 28SX Subwoofer og C-V VE 5C Senterhøytalere.

Pappa har allerede en 15 år gammel forsterker, så den får holde ut med disse til jeg får tilbakebetalt gjelden til pappa og lønning (fikk fast jobb i går :thumbs: ). Det som er poenget er at dette er utstyr som skal flytte ut sammen med meg om noen år, og det skal selvfølgelig innredes med prosjektor og et skikkelig hjemmekino anlegg, eller HTPC. Så, hvilken forsterker burde jeg velge ut i fra dette? Maksprisen ligger på 10k.

EDIT: Er dette noe!?

Endret av Kanuca
Lenke til kommentar

Nå venter jeg egentlig bare på at en mer kunskapsrik forumbruker skal forklare deg hvorfor du så absolutt burde vurdere noe annet en CV høytalere.

En kamerat av meg har ett par Cerwin-Vega cls-215 sammen med en forsterkeri fra NAD. Vel, de spiller satans høyt og leverer et voldsomt trykk, men det låter aldeles ikke pent, ihvertfall ikke i mine øre. Syntes lyden er skrikende og fæl. Slike høytalere passer perfekt om du skal ha fest, men ville selv aldri hatt noe slikt i stua/hjemmekinoen min.

Endret av Nauz
Lenke til kommentar
Nå venter jeg egentlig bare på at en mer kunskapsrik forumbruker skal forklare deg hvorfor du så absolutt burde vurdere noe annet en CV høytalere.

I'm here!

På forsterkersiden ville jeg sett på Abrahamsen denne ble kåret til årets budsjett forsterker av Fidelity i 2008.

Jeg ville ikke valgt CV hvert fall når du har planer om hjemmekino.

Du får høy lyd ut av det, men ikke noe særlig mere enn det. Vil ikke anbefale det til annet enn Metal hoder egentlig, hvert fall ikke film.

Se heller på noe som er litt mere Hifi.

Hva med Dali Concept 6 eller Concept 8.

Eller noe klipsch som du finner litt nede på denne siden her.

Får nok mye bedre film og musikk opplevelse med noe slikt.

Også slipper du å angre om ett årstid på at du kjøpte store stygge høyttalere som bare er bygget for å spille høyt. Jeg har vært der...

Lenke til kommentar

I'm here!

På forsterkersiden ville jeg sett på Abrahamsen denne ble kåret til årets budsjett forsterker av Fidelity i 2008.

Jeg ville ikke valgt CV hvert fall når du har planer om hjemmekino.

Du får høy lyd ut av det, men ikke noe særlig mere enn det. Vil ikke anbefale det til annet enn Metal hoder egentlig, hvert fall ikke film.

Se heller på noe som er litt mere Hifi.

Hva med Dali Concept 6 eller Concept 8.

Eller noe klipsch som du finner litt nede på denne siden her.

Får nok mye bedre film og musikk opplevelse med noe slikt.

Også slipper du å angre om ett årstid på at du kjøpte store stygge høyttalere som bare er bygget for å spille høyt. Jeg har vært der...

Bare for å kommentere det med metalhoder. Det skal temmelig presise høytalere med kjappe basselementer til for å formidle f.eks. Emperor, She said destroy, Dødheimsgård, Satyricon, Red Harvest og Immortal for at ikke alt skal bli graut for ikke å snakke om innsiden av hodet. Metalhoder må derfor først og fremst ha høytalere av høy kvalitet.

For å svare Kanuca:

Dersom man ikke har råd til høytalere som kan spille presist og dypt kan man alltids spe på med en musikalsk sub senere for å dekke de nedre frekvensene. Eller man kan kjøpe høytalere nå som man kan bruke som bakhøytalere senere når man har råd til å kjøpe frontene man egentlig har hatt lyst på hele tiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Jeg har bare lest at hadde den beste/høyeste bassen....?

Vel, det er vel mer eller mindre så feil som det kan få blitt. Mine foreldre hadde ikke blitt glade for noen store beist av noen høyttalere i stua. Feks. Dali Concept 6 og en subwoofer er veien jeg ville gått i ditt tilfelle.

Når det kommer til receiver, henger jeg meg på "Yamaha-gjengen".

Endret av Slettet-XHLacM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...