ballemm Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Heisann! Jeg har 2 enkle kretser her hjemme som jeg bruker regelmessig. Og da det er litt stress å gjøre alt manuelt da jeg må starte disse. Jeg tenkte da på noen form for hvordan jeg kunne datastyrt disse kretsene. den ene kretsen er på 12v og den andre er på 9v. Jeg har sett litt på programmering med parallell porter ol. men jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Men, om noen andre vet om en måte å gjøre dette med usb hadde det vert enda bedre! Det jeg på sett og vis ser etter ligner litt som et relé og/eller en kontaktor som lukker en krets dersom den for beskjed om det. Håper ikke det ble for uklart, og håper på tips og anbefalinger Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Heisann! Jeg har 2 enkle kretser her hjemme som jeg bruker regelmessig. Og da det er litt stress å gjøre alt manuelt da jeg må starte disse. Jeg tenkte da på noen form for hvordan jeg kunne datastyrt disse kretsene. den ene kretsen er på 12v og den andre er på 9v. Jeg har sett litt på programmering med parallell porter ol. men jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. Men, om noen andre vet om en måte å gjøre dette med usb hadde det vert enda bedre! Det jeg på sett og vis ser etter ligner litt som et relé og/eller en kontaktor som lukker en krets dersom den for beskjed om det. Håper ikke det ble for uklart, og håper på tips og anbefalinger nå kunne du skrivd hvordan krets det var. men noe som funker er en pls. men da kobler du til en bryter bare så kan den fikse resten Lenke til kommentar
V_B Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hvis trådstarter skal ha PLS så burde han fortelle hvor mye penger han vil legge i dette. En PLS med VDC output kan fort komme opp i 2000,- kr klassen hvis man ønsker noe helt greit noe. Lenke til kommentar
ddd-king Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Med litt paralellport-programmering i enten .NET eller JAVA kan man benytte pinne 0 og pinne 1 på paralellporten til å styre to n-channel (positiv Gate-Source spenning) MOSFET transistorer koblet med Source mot jord (0V/GND) og Drain i serie med kretsen til 12V kilde. Ved å slå av/på pinne 0 og 1 vil transistorene åpne/lukke kretsen. Transistorene fungerer som spenningstyrte brytere. Strømtrekket vil bestemme dimmensjoneringen av MOSFET transistorene. Lykke til. Programmer for å styre paralellporter finnes allerede hvis du ikke vil programmere selv. Lenke til kommentar
ballemm Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 en pls blir nokk litt dyrt og overkill i forhold til det jeg hadde tenkt meg. de kretsene brukes til å avfyre raketter. Lenke til kommentar
yabasta Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 en pls blir nokk litt dyrt og overkill i forhold til det jeg hadde tenkt meg. de kretsene brukes til å avfyre raketter. okei. vil da si att ddd-king sitt forslag er det beste. Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 hva med en USB-interfase krets? Søk på K8055 på http://elfa.se/ Dette kortet har masser av programmeksempler i mange forskjellige programmeringsspråk og er veldig lett å bruke. koster bare 350 kr hvis du lodder det opp selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå