Gå til innhold

Kule og morsomme måter å si hei på og hade?

Swafty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg bruker vanligvis 'oizu', som er den japanske uttalen for 'yo'. Det er min dog, så håper jeg får litt credit om noen stjeler vanene mine :)

Når jeg svarer telefonen sier jeg ofte "Mushi Mushi?".

Ja, dette har jeg òg hørt en god del ganger. Det er morsomt hvordan trender sprer seg. Jeg husker det første gang fra Pure Pwnage, med selveste Jeremy som svarer the pwnerer, men har dette et annet opphav? :p

Lenke til kommentar
Ja, dette har jeg òg hørt en god del ganger. Det er morsomt hvordan trender sprer seg. Jeg husker det første gang fra Pure Pwnage, med selveste Jeremy som svarer the pwnerer, men har dette et annet opphav? :p

Det betyr vel "hallo" på japansk.

Hehe, det var ikke helt dette jeg lurte på :) Jeg er da klar over betydningen, men jeg er ute etter hvor trenden kom fra. Enten den sakte men sikkert steg frem fra Pure Pwnage, eller om det har vært på moten lenge.

Lenke til kommentar

Det betyr vel "hallo" på japansk.

Hehe, det var ikke helt dette jeg lurte på :) Jeg er da klar over betydningen, men jeg er ute etter hvor trenden kom fra. Enten den sakte men sikkert steg frem fra Pure Pwnage, eller om det har vært på moten lenge.

Faktum er at "moshi moshi" bare brukes når man svarer i telefonen. Tror "mushi" betyr insekt eller noe i den dur, så det er best å passe seg litt når man bruker det uttrykket.

"Ohayou" er greit å bruke i andre sammenhenger (hvis du insisterer på å prate japansk). Det betyr omtrent "god morgen," men er uformelt.

"Ome ni kakarete kouei desu" betyr "det er en ære å få møte deg." Det er vanvittig kult å si (hvis man klarer å huske hele frasen).

EDIT: Når det gjelder hvor trenden kommer fra er det vel sikkert bare fordi Japan beklageligvis er ekstremt populært for tida.

EDIT 2: Grunnen til at det er beklagelig at Japan er populært er at jeg hater å like populære ting. Jeg vil være alternativ, dammit.

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
EDIT 2: Grunnen til at det er beklagelig at Japan er populært er at jeg hater å like populære ting. Jeg vil være alternativ, dammit.

At japansk tattoveringsstil har tatt av irriterer også meg. Når to av mine hip-hop yo in the hood kompiser som ikke vet forskjell på Japan og Kina har fått seg karper på armen, da har det gått for langt. Men tror ikke de begynner å si moshi moshi med det første.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...