CorporalClegg Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hei Jeg har lyst å prøve Ubuntu på min Eee 1000H. Først se denne videoen. Jeg tenkte dette var den letteste måten å prøve Ubuntu på uten å berøre selve maskinen. Hvordan? Om jeg finner ut at Ubuntu passer for meg skal jeg kjøre Dualboot med XP og Ubuntu, er hardware sin guide up to date? Hvilken måte er den letteste å ta en sikkethetskopi på? Tusen takk! Endret 4. januar 2009 av ravii Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg fant denne guiden, er det noen som har prøvd? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Jeg tenkte dette var den letteste måten å prøve Ubuntu på uten å berøre selve maskinen. Hvordan? (aka. linux on usb/flash) Ta en titt her. Om jeg finner ut at Ubuntu passer for meg skal jeg kjøre Dualboot med XP og Ubuntu, er hardware sin guide up to date? Ja. Hvilken måte er den letteste å ta en sikkethetskopi på? Tja, hva har du til rådighet? eksterne disker? en annen pc? server? Og en annen ting: Jeg hadde brukt ubuntu-eee, altså ikke den vanlige ubuntu 8.10 Endret 4. januar 2009 av Smif Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Skal kjøpe en 500gb ekstern disk tirsdag eller onsdag, da kjøper jeg også et SDHC kort. Dette SDHC-kortet bør vel være forholdvis rakst, er det raskere standarer en CL6 ? Lenke til kommentar
Smif Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg har ikke peiling på slike kort, men uansett blir det mye tregere enn en full installasjon. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for hjelpen! Skal prøve Torsdag, har ikke tid før.. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Noen som hvet hvordam man gjør dette; Mark the downloaded file as executable using the command line, or by opening its properties and selecting Allow executing in the Permissions tab. You can run the application on the command line or by double clicking the file. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 via command line: chmod +x <filnavn> via gui: høyre museknapp på fila, egenskaper/properties osv osv (Siste ble veldig ut fra hodet da jeg sitter på windows maskin på jobben) Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 (endret) Hva gjør jeg feil? Er det feil å bruke ledetekst? EDIT: Takk! Endret 8. januar 2009 av ravii Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 chmod er i Linux, du trenger ikke å gjøre det dersom du er i windows... Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hva slags fil har du lastet ned? Unetbootin skal vel komme som en vanlig kjørbar fil? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Jeg finner det ikke under egenskaper? Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Som sagt. Instruksjonene gjelder for linux, du trenger ikke gjøre annet enn å kjøre filen i windows. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 aha^^Tenker vist for vanskelig, takk! Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Hvilken fil er det jeg skal velge i d UNetbootin? Har lastet ned EeeUbuntu Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Hvilken: takk! Lenke til kommentar
anders iver Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Du lastet ned en enkelt fil av typen iso. Det er denne du skal velge, den skal ikke pakkes ut. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 8. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2009 Aha, den ble vist som en .rar fil.. Er det bare å putte minnkortet i EEEen å slå den på, eller må noe endres i BIOS? Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 8. januar 2009 Del Skrevet 8. januar 2009 Hvis du synes UNetBootin er litt ekkelt (jeg syntes det), så kan du installere med en vanlig install CD. Jeg brente en Arch Linux CD, og installerte til en USB flash drive. Eneste jeg trengte å gjøre var å konfigurere initrd-imaget slik at det laster usb-modulene før den prøver å mounte root filsystemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå