ku7 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Hei. Som sagt kjører jeg dual screen, begge på et Nvidia GeForce 7800GT. Derav 1 er LCD - DVI og den andre er CRT - VGA, bruker VGA - DVI adapter på VGA kabelen. Grunnet elendige utviklingsmuligheter på dell kjører jeg på denne to separate strømforsyninger, der den ene kun gir strøm til grafikkortets egne powersupply (Altså ikke gjennom Hovedkortet) og den andre gir strøm til både hovedkort, dvd-rom og to harddisker, Grafikkortet og et Lydkort. Problemet oppstår under spilling av World Of Warcraft (er enda ikke sikker på om det er avhengig av grafikkinstilling lav-høy) hvor CRT skjermen vil blinke, og FPS-en på spillet vil gå fra 30-50 til 2-10 på under et sekund. Noen mulige svar på hva dette kan komme av? Evt. hva jeg kan gjøre? Takk til alle tilbakemeldinger Endret 4. januar 2009 av AAsaboy Lenke til kommentar
Musty Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 jeg fikk av og til FPS problemer i wow med dual screen på 2 stk HD4850 i crossfire. satt shadow settings til ett hakk under high, og alt annet til high så var problemene løst. Selvsagt ville jeg hatt skyggene også på fullt, men på nesten fullt ser jeg NESTEN ikke forskjell til fullt, og på skyggene er det ikke så nøye... Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Takk skal du ha Jeg skal prøve dette, eventuelt prøve å få med mer informasjon på neste spørsmål Lenke til kommentar
ku7 Skrevet 22. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2010 Hei igjen, åpner denne posten igjen da jeg ikke har opplevd dette som noe stort problem etter siste runde Men nå nylig fikk jeg lyst til å prøve wow igjen etter en lang stund borte fra dette. Har funnet ut at problemet fortsatt er der, selv om jeg kjører bare en skjerm... Er det mulig at problemet skyldes at hovedkortet ikke forsyner grafikkortet med nok strøm? Ettersom det burde få nok strøm fra den ekstra strømforsyningen gjennom det ekstra strøminntaket på kortet? Er det i såfall en idé å sette harddiskene mine på den ekstra strømforsyningen og la den primære bare forsyne vifter og hovedkort? Kan dette evt. skade komponentene (Da med tanke på harddiskene?) Lenke til kommentar
Diablo Minus Skrevet 23. februar 2010 Del Skrevet 23. februar 2010 Har hatt lignende problem, satte den primære strømforsyningen til å drive hovedkort og grafikkkort, og den ekstra strømforsyningen til alt annet som disker, vifter og DVD. Fikk bedre fps men lengre oppstarttid da den ekstra strømforsyningen bruker litt lengre tid på å starte. Den primære strømforsyningen min er på 600w, mens den andre er på 400. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå