Gjest Gjest101 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Heisan. Jeg sliter med at hendene mine er konstant klamme/svette. Dette er veldig irriterende, og jeg prøver å unngå og ta på andre, håndtrykk, holde hender, dans i gymtimen osv. Så da lurte jeg på om det er noen som har erfaringer og tips angående produkter som kan fjerne denne irriterende svettingen i håndflatene! Helst bare et enkelt produkt som finnes på apoteket eller noe sånt, men for all del kom med andre forslag også. Takk Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Håndflatene og fotsolene har mest svettekjertler enn noe annet sted på kroppen, noen har litt eller mindre enn andre. Dette skyldes henholdsvis svette/tørre hender. Apoteket kanskje? Beste ville fortsatt være å kontakte fastlegen din for en eller annen spesialkrem. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 En aluminiumklorid oppløsning kan påføres huden i håndflatene og fotsålene. Dette er den enkleste og foretrukne behandlingen. Behandlingen gir lite bivirkninger, men noen kan bli overfølsomme for midlet. Strømbehandling (iontoforese). Behandlingen innebærer at en mild elektrisk strøm passerer via rennende vann til huden din. Du må få utlånt nødvendig apparatur. Behandlingen kan gjennomføres hjemme. Den er trygg og har en viss effekt. Hvis ingen av behandlingene virker, kan det utføres kirurgi der man kutter nervene som styrer svettingen. Dette er et forholdsvis drastisk tiltak og må nøye vurderes i samråd med fastlegen din og eventuelt en ekspert som utfører inngrepet. Kilde Lenke til kommentar
Gjest Gjest101 Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Takk for svar. Har prøvd ut Stop24 krem tidligere, men det fungerte ikke for meg. Er det noen som har erfaringer med andre midler man får kjøpt på apoteket? Lenke til kommentar
Catkin Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Kanskje svetteproduksjon din er større enn det som behøves for å regulere kroppstemperaturen (hyperhidrose)? Fant noe du kanskje kunne prøvd her Lenke til kommentar
Candle Jack Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Det finnes noe som heter for Yerka. Det er en liten rød flaske med væske. Tror du får kjøpt den på parfymerier. Jeg kjøpte iallefall min på Cubus(parfymeriavdelingen) Du påfører et tynt, tynt lag med yerka der som svetten oppstår, helst med en bomullsdot. Vær forsiktig med å påføre for mye, det kan begynne å svi. Produktet varer i ca 2 dager, give or take. Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Disse "produktene" fungerer skjeldent på hender / føtter. Mind you at iontoforese er smertefult. Den beste kuren er å ikke tenke på det. Om du bare gir en god faen i om du er klam eller ikke, vil du til slutt ikke plages av det mer, logisk nok. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Et alternativ er også Botox-injeksjoner i håndflatene, som typisk har virkning i rundt seks måneder. Jeg vil anbefale deg å kontakte hudlege og høre hva han sier. Dersom du føler at han ikke kan gi deg en god nok løsning ville jeg spurt fastlegen om han kan henvise deg til hudavdelingen på Rikshospitalet. De har en egen spesialist som jobber med dette. (jeg fikk tablettbehandling for svetting over hele kroppen, som fungerte veldig bra. disse tablettene får man kun fra hudlegen på rikshospitalet). Lenke til kommentar
sokkrygeren Skrevet 18. september 2009 Del Skrevet 18. september 2009 Hvor mange har faktisk prøvd iontoferese for svette hender? Lenke til kommentar
slett meg plz Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Heisan.Jeg sliter med at hendene mine er konstant klamme/svette. Dette er veldig irriterende, og jeg prøver å unngå og ta på andre, håndtrykk, holde hender, dans i gymtimen osv. Så da lurte jeg på om det er noen som har erfaringer og tips angående produkter som kan fjerne denne irriterende svettingen i håndflatene! Helst bare et enkelt produkt som finnes på apoteket eller noe sånt, men for all del kom med andre forslag også. Takk Cayenne pepper eller lignende minsker svette (og kløe mm) både om du drikker det (f eks 1/2 -1 teskje) og lokalt. (Chili pepper er ikke sterkt nok) Lenke til kommentar
Gjest Heidi Skrevet 19. mai 2010 Del Skrevet 19. mai 2010 Disse "produktene" fungerer skjeldent på hender / føtter. Mind you at iontoforese er smertefult. Den beste kuren er å ikke tenke på det. Om du bare gir en god faen i om du er klam eller ikke, vil du til slutt ikke plages av det mer, logisk nok. Det er ikke å bare gi god faen. det er en sykdom. husker ikke hva det heter. men har det jeg å. Svetter noe ekstremt i hender og under føttene og jeg har prøvd å gi faen og funker ikke. har prøvd en veske som nesten bare inneholder sprit , men syns ikke den funket noe særlig. fikk beskjed hos en sånn hudlege eller noe sånt for noen år siden at detvar 4 alternativer. ene var den vesken, andre var sånn strømmbad som er nevnt, tredje var butox og siste var å klippe nerver, men det kan føre til ekstrem tørr hud og er ett ekstremt tiltak syns jeg. Lenke til kommentar
Gjest lei Skrevet 24. juli 2010 Del Skrevet 24. juli 2010 Har det samme problemet selv. er ikke så lett å bare drite i det nei. det er noe man ikek kan kontrollere helt selv... Iontoforese har jeg hørt er smertefult, men hvor smertefullt er det på en skala fra 1-10? er det noen som har prøvd det som det har virket på? Lenke til kommentar
Gjest Andrea Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 å gi faen er slett ikke lett nei, jeg har også svette\klamme hender og ungår å holde folk i hendene,ganske irriterende Lenke til kommentar
Gjest marie Skrevet 11. november 2010 Del Skrevet 11. november 2010 Jeg er ei jente på 16 år som har hatt svette hender i flere år. Søstra mi har det også, men det er utrolig ekkelt og det påvirker meg i det sosiale livet. Lenke til kommentar
Runarr Skrevet 11. august 2016 Del Skrevet 11. august 2016 (endret) Sweat-Less mot svetteproblemer - http://shytoobuy.no Endret 5. september 2016 av Runarr Lenke til kommentar
Sander er best Skrevet 13. februar 2017 Del Skrevet 13. februar 2017 jeg er kjekk og drar damer enkelt, men jeg skremmer dem vekk med mine kramme hender. noen billige tips får å ungå dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå