PyrionZ Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Har noen dropsets på programmet jeg kjører nå, og har lurt litt på om det virkelig er noe bedre å kjøre dropset? Blir jo mye mer sliten av det, men hjelper det i forhold til slitet? Takker for svar; p Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Droppsett har sin funksjon, men det har ingen hensikt å drive med "avanserte" metoder så lenge som man ikke har bruk for det. Det beste er å holde ting så enkelt som mulig. Er man nybegynner holder det å trene vanlige sett, og da har man ikke bruk for myo-reps, droppsett, supersett og alskens andre metoder. Edit: Kjører du RYP så skader det ikke å ta dem. Jeg trente også droppsett, og fikk jo god fremgang med programmet, men jeg kan vel trygt si at droppsettene ikke var avgjørende. Børge Fagerlig som var med på å utforme programmet har visstnok i ettertid sagt at man bare skal droppe droppsettene, men hvorvidt man skulle erstatte dem med ordinære sett vet jeg ikke. Endret 4. januar 2009 av awkward Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Har bare igjen en måned på dette programmet, så da kan jeg like godt kjøre dropsettene ut den tiden. Men, da vet jeg det til neste gang!; p Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Min erfaring med dropset er meget god. Man får ut det lille ekstra av muskelen, men det krever også noe lenger restitusjon ettersom du presser deg til det ytterste:) Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Har bare igjen en måned på dette programmet, så da kan jeg like godt kjøre dropsettene ut den tiden. Men, da vet jeg det til neste gang!; p Hvis du har 1 måned igjen skal du ikke ha begynt med droppsett enda... Droppsettene kommer ikke før i uke 4. Altså når du har 2 uker igjen. Forøvrig syns jeg droppsett er utrolig deilig å kjøre; Det gir en følelse av at du har tatt deg helt ut. Og det er vel nettop dette som er poenget med trening; å bryte ned musklene så kroppen kan bygge dem sterkere opp igjen. Uten at jeg er 100% sikker på dette så antar jeg at droppsett aktiverer flere muskelfibre som gir økt muskelvekst. Lenke til kommentar
PyrionZ Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Nå kjører jeg ett program jeg fikk på treningstudioet, ikke noe RYP ellerno; p Har hatt dropsets fra første start på det programmet. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Du har f.eks myorepetisjoner som baserer seg på flere droppsett med korte pauser for å oppnå maksimal stimulering, men det forutsetter at det brukes riktig da I RYP er jo droppsettene greie å ha, selv om Børge Fagerli har anbefalt å kutte dem ut. Lenke til kommentar
-MK- Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Du har f.eks myorepetisjoner som baserer seg på flere droppsett med korte pauser for å oppnå maksimal stimulering, men det forutsetter at det brukes riktig da I RYP er jo droppsettene greie å ha, selv om Børge Fagerli har anbefalt å kutte dem ut. Hmm, det har jeg ikke fått med meg... Hvem er Børge og hvor sier han dette? Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Børge Fagerli er han som laget RYP Han har imidlertid brutt samarbeidet med TN så det blir nok ikke revidert med det første. Uttalelsen finner du bl.a på hans eget forum på myorevolution Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå