Papirstopp Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hei! Jeg tengte å lage en tråd om mitt eget treningsoppleg for starten av dette nye året. Og kanskje DU kan poste ditt treningsoppleg for inspirasjon til andre.-Nytt år nye mulighet, og ingen umuligheter Jeg har tenkt at fra mandag av, da starter det for alvor, er ganske godt trent men i år skal jeg virkelig kjøre på Jeg skal starte om morgenen (6-7 tiden) -Med jogging Før jeg drar på skolen. På mandag, tirsdag og torsdag har jeg tilgang på et "styrkerom"(treningsenter i liten skala) De andre dagene i uka går nå på vinterhalvåret til og dra i bakken med snowboard. Pluss at vær kveld kjører jeg en rutine med vekter og kroppsøvelser. Jeg bokser på slagsekk også, gjerne flere ganger i uka. Dette er da planen for i år, men har noen der ute tips til meg? Jeg må se progresjon, og jeg trenger tips om "ultimate" treningsoplegg for meg. Bare spør vis dere trenger mer info. Også håper jeg dere legger inn deres treningsprogram og evnt mål for framtiden og senere om dere når de. På forrhånd TAKK Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Hva er målet ditt? Økt kondisjon? Fettforbrenning? Muskelmasse? Har selv trent mye siden i sommer, men har erfart at jogging kl. 6-7 om morgenen kan være slitsomt. Det er lett å si før man legger seg, men problemet er å måtte stå opp, spesielt når det er vinter. Men er du motivert til det, så er det flott! Du skriver forresten ingenting om kosthold, som fort kan være viktigere enn selve treningen. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Hva er målet ditt? Økt kondisjon? Fettforbrenning? Muskelmasse? Har selv trent mye siden i sommer, men har erfart at jogging kl. 6-7 om morgenen kan være slitsomt. Det er lett å si før man legger seg, men problemet er å måtte stå opp, spesielt når det er vinter. Men er du motivert til det, så er det flott! Du skriver forresten ingenting om kosthold, som fort kan være viktigere enn selve treningen. Føler jeg er motivert til og jogge. Vi får se. (gjort det før) Måle er vel en blanding av økt styrke. Og økt kondisjon. Samtidig vil jeg legge på meg i form av muskler en del. Jeg har et normalt kosthold. Tar ofte "PF Night Charge" om kvelden etter harde økter som restutisjon ilag med en god kveldsmat. Jeg prøver og få i meg nokk proteiner og karbohydrater. Så jeg tror egentlig jeg vil bli større. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Du blir ikke større av å ligge i kaloriunderskudd, dvs slanker vekk kroppsfett. Du kan selvfølgelig bli sterkere av å kombinere kaloriunderskudd og styrketrening, men det er ikke nødvendigvis fordi musklene vokser og gjør det større, men fordi kroppen tilpasser seg belastningen. Dersom man er "fersk" styrketrener vil kroppen gjøre dette i 3-4 måneder frem til progresjonen slutter. For å bli større må du ligge i kalorioverskudd, rent kostholdsmessig. Hvis samtidig skal jogge vil det bety at du må spise veldig mye. Det mest normale er å bulke, altså ligge i kalorioverskudd over en viss periode, deretter deffe bort kroppsfettet, men ha et kosthold som gjør at muskelmassen blir beholdt. Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 Du blir ikke større av å ligge i kaloriunderskudd, dvs slanker vekk kroppsfett. Du kan selvfølgelig bli sterkere av å kombinere kaloriunderskudd og styrketrening, men det er ikke nødvendigvis fordi musklene vokser og gjør det større, men fordi kroppen tilpasser seg belastningen. Dersom man er "fersk" styrketrener vil kroppen gjøre dette i 3-4 måneder frem til progresjonen slutter. For å bli større må du ligge i kalorioverskudd, rent kostholdsmessig. Hvis samtidig skal jogge vil det bety at du må spise veldig mye. Det mest normale er å bulke, altså ligge i kalorioverskudd over en viss periode, deretter deffe bort kroppsfettet, men ha et kosthold som gjør at muskelmassen blir beholdt. Rikig, riktig. Trent styrketrening i et år nå. Hadd stor progresjon i antall reps og vektøkning. Det er jeg kjempegla for. men jeg har ikke gådd opp nesten noe som helst. men jeg var litt "chubby" før jeg startet og trene da. Men nå er jeg tynn og vil gjerne blit "stooor" (noen som ser ironien?) Lenke til kommentar
LøperFraVevelstad Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 mitt treningsopplegg: mandag: fotballtrening (type intervalltrening) man deler opp i 3 lag som spiller på en bane. 1 lag hviler mens to lag spiller. da spiller man i 4 minutter per kamp, noe som vil si 8 minutter på, 4 minutter av. tirsdag: fotballtrening av samme type onsdag: fotballtrening av samme type Torsdag: hvile på denne dagen, har band-øvelser på denne dagen Fredag: 4 x 4 intervalltrening + styrketrening lørdag: jogge 4.5 km/1 mil søndag: jogge 4.5 km/1 mil skal forsøke å trene styrke annenhver dag også Lenke til kommentar
Papirstopp Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 mitt treningsopplegg:mandag: fotballtrening (type intervalltrening) man deler opp i 3 lag som spiller på en bane. 1 lag hviler mens to lag spiller. da spiller man i 4 minutter per kamp, noe som vil si 8 minutter på, 4 minutter av. tirsdag: fotballtrening av samme type onsdag: fotballtrening av samme type Torsdag: hvile på denne dagen, har band-øvelser på denne dagen Fredag: 4 x 4 intervalltrening + styrketrening lørdag: jogge 4.5 km/1 mil søndag: jogge 4.5 km/1 mil skal forsøke å trene styrke annenhver dag også Hvis du er ny til type "styrketrening" har jeg en veldig god side syntes nå jeg i vært fall; . Der er det råd om næring, øvelser og oppsatte treningsprogram. Alt du trenger er som regel manualer . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå