EviLEddiE Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Denne uka har det blit 2 ganger (WinXP): 1. Combo-drevet mitt (LG GCC-4480B) nektet å brenne med høyere hastighet enn 18x, selv om den har en maks hastighet på 48x. Trodde det var noe galt med Windowsen, så det ble "format c:" på meg. Men så viste det seg at feilen lå i selve Combo-drevet... 2. Skulle teste ut K-Lite Basic, en Codec-pakke ala Nimo. Var ikke førnøyd med denne, da CPU-forbruket plutselig hoppet opp til 40-50% ved avspilling av AVI-filer (mot normalt 20-25%). Men da jeg avinstallerte KLB og installerte kodekene manuelt etterpå, gikk det ikke an å spille noen mediafiler (AVI, MPG, MP3...) i det hele tatt - avspillingsprogrammet startet, men det skjedde null og niks etterpå. Da måtte jeg bite i det sure eplet og installere WinXP enda en gang på nytt... Selve installasjonen av Windows tok bare en ca. 20 minutter, men det er selvfølgelig alt etterpå - drivere, spill, programmer, innstillinger osv. som tar tid. Brukte vel totalt en 3-4 timer for å få alt oppe og kjøre. Siden jeg bare har ISDN, tok Windows Update samt LiveUpdate (NAV 2003) en god stund å fullføre. Selv om jeg hadde SP1 installert, måtte likevel 30MB med patcher hentes ned... Håper iallefall at systemet holder seg stabilt til neste uke og TG03... Lenke til kommentar
Rob3rt Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Gjorde som deg før, da formaterte jeg og reinstallerte da jeg fikk problemer Nå i det siste har jeg blitt litt flinkere til å løse feil på andre måter enn å reinstallere, det er liksom aller aller siste utvei for min del.. Men jeg har et image av partisjonen ferdig installert med alle update/patcher og programmer, så det tar vel circa 10 minutter totalt når jeg skal reinstallere.. Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Er enig med deg at reinstallasjon egentlig kun skal være en "last resort". Lengst levetid på en Windows-installasjon jeg har hatt var ca. 8 måneder (det var på den forrige PCen min - og denne hadde jeg flere ganger klart å rote til, men har fått ordnet den igjen). Men for å se lyst på det: Jeg får iallefall testet ut backup- og gjenopprettingsrutinene jeg har opparbeidet, og videreutviklet dem. Før jeg hadde slike rutiner på plass, kunne jeg bruke godt over 1 dag for å få på plass alt... Har prøvd ut Ghost, men det ser ut som ikke WinXP liker det helt (får ikke logget meg inn, hverken med min egen konto eller som Administrator)... Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 har ikke prøvd det helt bare delevis men hvis du lager image av en partisjon så kan du fjerne alle pasrtisjoner på disken og kjøre inn image, burde funke da (du må ikke ha endret på hw og slikt etter du lagde bildet da... vet ikke hvordan det går da, er jo bare å prøve Lenke til kommentar
antiloop Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Blir liksom aldri fornøyd med oppsettet og programvaren som ligger under OS`et! Så det blir oftest en formatering og nyinstalasjon hver andre mnd. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 var vel en gang jeg formaterte og reinstallerte to ganger på en dag.. mener å huske at det var et virus eller noe fanteri. Lenke til kommentar
miniPax Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 5 ganger på TG ifjor grunnet bitchy HK. Resultatet ser du i siggen min Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Formaterer pc-en til broren min hver 30. dag grunnet XP-aktiveringa Lenke til kommentar
Gef Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det var en gang for ca. ett år siden da jeg la inn win XP ca.15 ganger og formaterte ca.7 ganger på to uker, fordi det var ett eller annet som ikke ville fungere. Det er den værste drittmaskinen jeg noen gang har hatt! Det er ikke den jeg sitter med nå, men en P3 750MHz. Tilsammen stod den pc'en inne i ca. 1 år på service for å få den fiksa...butikke forstod ikke hva som feilte den...jeg forstod ikke hva i f****som feilte den, det var det ingen som gjørde. Først var det at 2 hd'er røk på en uke...så røk skjermkortet...så røk begge rambrikkene...så røk hk. Har endelig klart å fikse den nå...ved å bytta ut alle de komponentene som ble ødelagt med nye. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 4 ganger på 2 dager. 1. gang: XP nektet å boote, selv om jeg prøvde alt. "Reparere"-funksjonen fungerte heller ikke. 2. gang: Da jeg la det inn andre gang hadde jeg i mitt trådløse nettverkskort i en pci-port. Denne var det helt umulig å få til å fungere pga at ikke XP så dette kortet som noe nytt kort. Står i nettverkskortmanualen at driver MÅ legges inn før kortet settes inn, men dette glemte jeg da jeg formaterte å reinnstalerte. 3. gang: Min lovlige Windows XP home nektet å registrere seg over nett, og heller ikke på telefon. Microsoft hjalp meg heller ikke en dritt, og siden jeg har lisens ville jeg ikke bruke crack, men jeg skal love deg at jeg ikke har planer om å skaffe lisens neste gang da denne er fucka hver eneste gang jeg skal registrere. Må alltid bruke telefonaktiveringsgreia. 4. gang: Prøvde å formatere og reinnstalere XP, og vips så ville den la seg registrere på første forsøk via nettet. Har ikke planer om å formatere med det første nå. Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Det er vel en seks sju ganger i løpet av en dag elns. (Win2k) Det var på grunn av at Norton Antivirus 2002 ikke ville leve sammen med andre programmer på maskina. Det var nok hardware feil, men jeg trodde det var seriøse software-feil... Noe med minnet... Husker ikke hva det var... Løsninga var å ikke installere Norton Antivirus 2002 igjen Lenke til kommentar
ponke Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Over 10 ganger i løpet av en natt, alle ganger ble installasjon fullført feilfritt, mens første oppstart gikk skeis helt tils den siste gangen. Dagen etterpå måtte jeg reinstallere igjen... Lan er digg med herpa maskin (?) Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Nerdiboy Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Formaterer pc-en til broren min hver 30. dag grunnet XP-aktiveringa Lol... Lenke til kommentar
aron Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Så lenge jeg sleit med Win9x var jeg ikke sen om å skrive format c: Til slutt ble jeg forbannet og fikk NT4 levert på døra med budbil. Etter et par timer var den oppe og siden har jeg aldri formatert. Den maskinen jeg la inn NT for første gang gikk 24/7 i flere år helt til disken raste. I dag er jeg lykkelig med Win2k sp3. Har aldri formatert noen av de 3 maskinene jeg nå har privat. Det nærmeste jeg kommer er innsetting av ny HD i den bærbare, grunnet plassmangel. En av de satsjonære er moden for formatering grunnet plassmangel i c: partisjonen, men det kommer av at denne maskinen opprinnelig kjørte multiboot med NT4. NT4 kun taklet 4GB partisjoner. Sitter med 15 maskiner på jobben med win2k pro og server samt et par med winxp pro. har ikke hatt noe formateringsbehov her heller, det meste fikses ved å rydde i registret og reinnstalere/oppgradere gamle og råtne drivere. Lenke til kommentar
Croyfer Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 2. Skulle teste ut K-Lite Basic, en Codec-pakke ala Nimo. Var ikke førnøyd med denne, da CPU-forbruket plutselig hoppet opp til 40-50% ved avspilling av AVI-filer (mot normalt 20-25%). Men da jeg avinstallerte KLB og installerte kodekene manuelt etterpå, gikk det ikke an å spille noen mediafiler (AVI, MPG, MP3...) i det hele tatt - avspillingsprogrammet startet, men det skjedde null og niks etterpå. Da måtte jeg bite i det sure eplet og installere WinXP enda en gang på nytt... Du prøvde vel Systemgjenoppretting vel? Hehe.. Det hadde funka vettu Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Formaterer pc-en til broren min hver 30. dag grunnet XP-aktiveringa Lol... litt stor avatar Nerdiboy? 50*50 og 6kB... fyda Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 10. april 2003 Forfatter Del Skrevet 10. april 2003 Du prøvde vel Systemgjenoppretting vel?Hehe.. Det hadde funka vettu Ja, jeg kunne ha brukt denne. System Restore har ved tidligere installasjoner fikset de mest utroligste feil, bare så lenge dette har blitt aktivert på diskene. Men på denne installasjonen hadde jeg, så overlegen jeg trodde jeg var, deaktivert denne på alle diskene... Er jo også litt av en perfeksjonist - en liten ubetydelig feil for noen (f.eks økt generell CPU-forbruk man må ha spesielle programmer for å måle) er verdens undergang for meg, og Format C: blir ikke sjelden måten å ordne det på. Hver gang etter jeg har avinstallert et program, bruker jeg RegCleaner eller søker selv i registeret samt på selve disken etter rester av programmet. Ved neste reinstallasjon av Windows vurderer jeg nå å lage et Ghost-image av C: etter at alle drivere, patcher, nødvendige programmer (kun de på C:) og innstillinger er på plass. Alle dokumenter og andre personlige data skal ligge på en egen partisjon, slik som jeg har det nå. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Jeg kjørte dir/O:d i programfiler-katalogen min nå, og fant ut at jeg har kjørt denne XP-installasjonen i 6 måneder nå. Alt fungerer knirkefritt, så det kan godt gå mange, mange måneder til. Men så er jeg ganske flink til å "renske opp" og holde orden på systemet også da. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Har begynt med Backup med Ghost og CDRW tar javnt backup selvom det er litt tungvint men da tar det jo bare ca 15-20Min så er jeg Upp and runing igjen Lenke til kommentar
morten2101 Skrevet 10. april 2003 Del Skrevet 10. april 2003 Pleier vel å formatere hver tredje måned sånn ca. Alt for mye drit og virus og møkk som fylles opp på hd når jeg bruker kazaa... :-? :-? Tenkte kanskje jeg også skulle lage meg ett image av en full-installert windoze-xp version med drivere, patches osv. :wink: Spørsmålet er bare å GIDDE å faktisk lage et jæ**a image Ja,ja tar det sikkert neste gang Forresten, er det noen andre her som bruker Tweak xp pro? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå