SpeZii Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 hei jeg kjøpte meg nikon d70 med medfølgende objektiv: 18-70mm f/3.5-4-5. det jeg er ute etter er da enten et "allround" objektiv eller et tele/zoom... men jeg vet ikke hva som lønner seg å kjøpe... Lenke til kommentar
B25S Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Hva har du tenkt til å ta bilder av med ditt nye zoom objektiv? Hvor mye er du villig til å bruke? Lenke til kommentar
SpeZii Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 skal bruke det til å ta bilder av alt mulig egentlig prisklassen jeg ligger på er vel fra 3-5k Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Strengt tatt, så kan du jo ta bilder av nesten alt mulig med det objektivet du har. Det som jeg vil tro det skorter mest på, er å få lengre rekkevidde. Derfor vil jeg anbefale at du spanderer på deg et tele-objektiv i tillegg. Nikons 55-200mm VR er en grei sak til en hyggelig pris. Tom Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Strengt tatt, så kan du jo ta bilder av nesten alt mulig med det objektivet du har. Det som jeg vil tro det skorter mest på, er å få lengre rekkevidde. Derfor vil jeg anbefale at du spanderer på deg et tele-objektiv i tillegg. Nikons 55-200mm VR er en grei sak til en hyggelig pris. Tom Hvis du vil betale litt mer for å slippe å skifte ut objektivet hele tiden kan du kjøpe dette her. Det har like god vidvinkel som kitobjektivet og har ca samme lysstyrke om ikke helt lik ved samme brennvidde som 55-200 som ble nevnt her, i tillegg så når du litt lengere med 50mm ekstra. Hvis du skal ta en del innebilder så vil jeg anbefale ett objektiv med fast brennvidde i tillegg for eksempel dette her til under 2400 kr med meget god lysstyrke eller dette her til under 1000-lappen men likevel veldig bra lysstyrke. Endret 4. januar 2009 av Zatuu Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Ett objektiv du kan vurdere, som både er allsidig og på folkemunne veldig bra, er Sigma 50-150 F/2.8 APO EX DC II HSM Det er en lengre tråd på Nikoncafemed både bilder og erfaringer. Lenke til kommentar
julepølsa Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) -slettet Endret 4. januar 2009 av menton2k Lenke til kommentar
SpeZii Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 men hvis jeg ikke har lyst til å skifte objektiv så ofte kan det lønne seg å kjøpe Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 eller nikon 18-200mm F/3,5-5,6 ? eller vil det være mye bedre å kjøpe et tele objektiv som 55-200mm ? Lenke til kommentar
saturnia Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 Det vil bestandig være ett kompromiss med "super-zoomer", men hvis du kun vil ha ett objektiv så er nok de 2 du linker gode nok. Lenke til kommentar
hean Skrevet 4. januar 2009 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2009 men hvis jeg ikke har lyst til å skifte objektiv så ofte kan det lønne seg å kjøpe Tamron 18-250mm f/3,5-6,3 eller nikon 18-200mm F/3,5-5,6 ? eller vil det være mye bedre å kjøpe et tele objektiv som 55-200mm ? Verdsetter du å slippe å bytte objektiv ofte og lysstyrken ikke er ultraviktig er en 18-250 ett bra valg. Synes du 100 mm ekstra brennvidde ikke er veldig viktig, mener lysstyrke er viktig og kanskje kan leve med 50 mm nederst så er den 50-150 ett bra alternativ, ingen fasit. Derfor selges det mye av begge.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå