Gå til innhold

kjøpe brukt Canon EOS 400D

Anbefalte innlegg

Hei.

Har funne eit Canon EOS 400D til 3500kr med veske, ogrinalt kit objektiv(15-55mm) 1GB minnebrikke og ellers sånn som følger med i eska. Er dette eit godt kamera til ein ok pris? Det er kjøpt i Oktober 2007 og er tatt godt vare på, ca 3000 eksponeringer.

Fekk bilde av utstyr og kamera og det var HEILT strøkent!

Det eg lurer på er om 400D er godt idag? kordan er det i forhold til EOS 1000D f.eks? Det står vel egentlig mellom eit nytt 1000D eller det bruke EOS 400D.

Skal brukast til nybegynner.

Håper på kjapt svar. Mvh. Håvard :)

Endret av Intel94
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
400D er egentlig et bedre kamera enn 1000D. Det eneste 400D mangler, er live-veiw. Men det er ikke noe du bør savne.

Men jeg tror nok 3000 er en mer riktig pris.

Tom

Så du meiner eg burde kjøpe 400D brukt framfor eit nytt 1000D? kva er forskjellen på kameraene? ytelse, byggekvalitet osv.

Lenke til kommentar
Så du meiner eg burde kjøpe 400D brukt framfor eit nytt 1000D? kva er forskjellen på kameraene? ytelse, byggekvalitet osv.

Byggekaliteten er rimelig lik; men 1000D virker billigere når de står side om side. Men de er sikkert like robuste; men 400D gir et bedre inntrykk. 400D er noe bedre på serie-hastighet når man tar raw bilder. Det er mulig at den har en litt bedre autofokus modul også. 1000D har live-view.

Jeg selv hadde gått for 400D (Hadde det ikke vært for at jeg har en 350D og en 30D allerede, da ;) )

Tom

Lenke til kommentar

1000D er i realiteten en noe nedskalert versjon av 400D. Brikken er den samme, men 1000D har fått et nytt low-pass-filter på den. 1000D har bedre batterikapasitet enn 400D, mens 400D har flere fokuspunkter (9 mot 7) og noe flere funksjoner enn 1000D. Du finner oppsummeringen av vår test av 1000D her.

400D er i utgangspunktet et bedre kamera, men det er også eldre og dyrere. Jeg tror jeg ville sagt det slik at du bør la objektivet som følger med avgjøre. Får du 18-55mm med IS med 1000D bør du gå for det.

Lenke til kommentar

Enig med Are. Brukt 400D til samme pris som 1000D med IS er et dårlig valg. Kitzoomen er jo strengt tatt ikke verdt en krone, så du vil få bedre bilder med en 1000D som har den nye IS-zoomen. Og jeg har sett slike kit til 3500. Jeg tror det var hos Elprice.

Sett i lys av prisen på nytt 1000D med IS-optikk så er 3500 overprising av et brukt 400D-kit uten IS. Maksimalt 3000, sier jeg. Egentlig enda mindre, men når et 1000D-kit med samme zoom uten IS koster 3000, så kan samme pris nesten forsvares. Men bare nesten, for 1000D tar ikke dårligere bilder, og den er ny. De ekstra funksjonene til 400D er ikke så viktige, og de veies godt opp av 1000Ds liveview.

Hvis ikke selger er villig til et skikkelig kompromiss på prissiden (3000 inkludert et brukbart minnekort, kanskje?) så kjøper du heller en ny 1000D med EF-S 18-55 IS til samme pris.

Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over at 1000D var blitt så billig. Da er jeg enig med resten; IS ojektivet er såpass mye bedre enn forgjengeren at det er verdt det.

Kvaliteten på objektivet er viktigere enn de smådetaljene vi har nevnt.

Tom

edit: fjernet dobbelt-post

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Då er det avgjort. Da står eg i kø hos elkjøp på tirsdag(dei skulle få kameraet til januarsalget starta, men dei er forsinka som VANLIG) etter eit 1000D inkludert 4GB minnbrikke og opplærings DVD med på kjøpet for 3495kr.

Takker for svar^^, Blir garantert meget fornøyd med kameraet og :D

Lenke til kommentar

Der kan du se hvor dårlig det 400D-tilbudet faktisk er. Men vedkommende kommer sikkert til å få det solgt til en eller annen 40-åring som tror han har peiling, og som ikke har vett nok til å sjekke reelle priser på et forum, eller i en av reklameavisene som dumper ned i postkassene deres. Men ikke min, for jeg har både Internett og TV.

Lenke til kommentar

Hehe, eg har ikkje prøvd å prute på prisen, men skal gjere det for morroskyld å sjå kor mykje han går ned i pris. Men har bestemt meg, blir nytt kamera.

Personlig LITT skeptisk til å kjøpe brukt...

Edit: muligens dumt spørsmål, men det stemmer at 1000D har innebygd fokusmotor i kamerahuset? og kva objektiv støtter kameraet? er heilt nybegynner :)

Endret av Intel94
Lenke til kommentar
Edit: muligens dumt spørsmål, men det stemmer at 1000D har innebygd fokusmotor i kamerahuset? og kva objektiv støtter kameraet? er heilt nybegynner :)

Når detgjelder Canon, så ligger fokusmotor alltid i objektivet. Så er objektivet for Canon, så vildet passe.

Når du skal handle, så sjekk at objektivet er versjonen med bildestabilisering. Det skal stå IS og være en knapp for IS av/på.

Tom

Lenke til kommentar

Når detgjelder Canon, så ligger fokusmotor alltid i objektivet. Så er objektivet for Canon, så vildet passe.

Når du skal handle, så sjekk at objektivet er versjonen med bildestabilisering. Det skal stå IS og være en knapp for IS av/på.

Tom

Har lest mykje om at dei har solgt kamera uten IS, så det er eg obs på ;)

Takker for all hjelp og ønsker alle eit godt nytt fotoår^^ skal vertfal starte med mitt første speilrefleks :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...