Zarge Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 God nytt år :-) Jeg fikk meg en LACIE HD Niel NAS i julegave som jeg har prøvd å fått brukt som en ftp server. Først hadde jeg en DI-524 som jeg tok knekken på i går og da stakk jeg å kjøpte meg en DIR-655. Har så fulgt denne guiden fra www.portforward.com og har ikke lyktes. Jeg oppdaterte routeren sin firmwire med en gang jeg fikk den til det nyeste. Har ett modem fra CanalDigital som heter så mye som Thomson TCM420, leste en plass på nett at den var ett rent modem og alt var åpent. Har logget meg inn ved å skrive 192.168.100.1 og det ser slikt ut. (Skal bytte til NextGentel i løpet av januar, så da blir det vel en ny runde med dette. Det jeg har gjort i routeren nå, ved port forwarding, er det alt som skal til for å åpne en port til en enhet som er på lokalnettverket? Om det er noen som har likedan NAS som meg så lurer jeg også på om du har fått til å koble en usb harddisk til den? Lurer på det samme til den som har DIR-655, har du fått til å koble en USB harddisk til usb porten? (må ha installert SharePort Network USB Utility og nyeste firmwire for å få det til, men jeg har ikke fått det til) Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 9. januar 2009 Del Skrevet 9. januar 2009 (endret) Først og fremst gratulerer med valg av router. DIR-655 er en utmerket router for pengene. Har hatt min i ca 1år eller så og har aldri hatt noe problem med den. Den tåler mye og konstant torrent trafikk. Angående SharePort verktøyet så har jeg prøvd det litt, men jeg har egentlig mest googlet det Jeg installerte det først på min Vista Ultimate x64 maskin, uten at det funket. Så installerte jeg det på min Asus Eee PC 1000H med XP og der funket det første gang. Etter mye mer googling fant jeg en ganske utmerket tråd på D-Link forumet. Der foreslåes det å avinstallere og så installere SharePort på nytt. Jeg gjorde så og nå funker det på vista maskinen. Anbefaler deg å bruke Revo Unistaller (e.l. - Bare ikke Windows sin innebygde) til å avinstallere. Det er et gratis program som virkelig gjør jobben. Lykke til edit: Bytte fra CD?? Ingen som er så stabil og som leverer varene så bra. Hadde CD i flere år før flytting tvang meg over på noe annet og dårligere. Endret 9. januar 2009 av Mark9 Lenke til kommentar
Mark 9 Skrevet 10. januar 2009 Del Skrevet 10. januar 2009 Hvor lenge var vel Adam i paradis. SharePort funker ikke i x64 OS http://www.techgremlin.com/2008/10/02/d-li...oint-shareport/ 9. post nedenfra: Oh, and I almost forgot, this is for x86 version OS’s only. x64 is not supported. Lenke til kommentar
Zarge Skrevet 10. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2009 Jeg har fått nas'en på nett nå,ftp tilgangen virker utmerket. Har selvfølgelig 64bit vista, så da får det vente :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå