Gå til innhold

AGP/PCI Lock

phnx85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I bios, men det visste du sikkert, jeg har ikke kortet sp jeg vet ikke hvor, sjekk manualen.

hvis det ikke har det så står det der du stiller fsb 133/33 eller 166/33 det betyr at du har en divider og ikke en lock. Vet ikke om kortet ditt har en lock men er veldig sikker på det. Finner du ikke post i overklokkingsdelen f.eks. de burde ha peil

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har mulighet til å skru på AGP/PCI locken, så tror jeg den skrudd på som default. Skal du overklokke litt? :yes:

Vet du det sikkert? Ja, jeg skal overklokke litt :D men vil ikke at HD og skjermkort skal ryke!

Jeg har heller ikke mulighet til å justere AGP/PCI locken i BIOS. Og, jeg mener å ha lest et sted (søkte litt rundt, men fant det ikke igjen) at den da var på som default. Safety first! Jeg var også litt bekymret for dette med å ødelegge HD, minne, div. PCI kort, hvis jeg overklokka FSB for mye.

Lenke til kommentar

Maskinen går stødig som et fjell på 180/12 1,75V Vcore (XP2500 @ XP3000) :D Ligger på ca 45°C på Idle, er ikke sikker på hva Load tempen er, men det finner vi snart ut. Skal skru på Prime95 og ta en tur til byen. Hvis maskinen enda står på når jeg kommer tilbake så er jeg fornøyd 8)

Lenke til kommentar

Har samme kortet og har kanskje nettopp ødelagt en harddisk ved overklokking!

Overklokket en xp1800 til 1,8ghz og etter noen uker tar wd800jb'en natten. Begynte først å bråke for så å gi opp :(

Har ingen pci-kort i maskinen.

Noen som har ideer hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Vell de WDdiskene de liker seg ikke uten en vifte og jeg har hatt 2stk 80gig disker som er laget av WD. De virket fint sålenge jeg hadde dem ,men de ble veldig varme hvis jeg slo av viften som stod forran de hardiskene.

Har også erfart at en hardisk har blitt ødelagt av høy FSB. Da kjørte jeg FSB på 173mhz uten noe lock eller divider og da fikk jeg hardisk,cdrom,hovedkort og cpu herpa. Med andre ord hele maskinene. CPUèn ble nok knust Pga at jeg monternte og demonterte Vappoene hele tiden for og sjekke.. :)

Lenke til kommentar

Asus A7N8X Deluxe har både AGP og PCI lock (slik som alle andre nForce2 hovedkort). Du kan ikke stille inn PCI hastigheten i BIOS. Den er fastlåst på 33Mhz. AGP speed kan stilles til AUTO eller med 1 Mhz intervall fra 66 til 100Mhz. Hvis du skal være helt sikker på at AGP er låst skifter du fra AUTO til 66Mhz.

Lenke til kommentar
Vet ikke om kortet ditt har en lock men er veldig sikker på det.

ok, jeg vil gjerne nominere denne i gullkorn :D

er det ikke lov til å være usikker, har nemlig hørt at kortet har en slik lock men jeg var ikke helt sikker. enig litt dårlig formulert

Lenke til kommentar
Maskinen går stødig som et fjell på 180/12 1,75V Vcore (XP2500 @ XP3000)  :D Ligger på ca 45°C på Idle, er ikke sikker på hva Load tempen er, men det finner vi snart ut. Skal skru på Prime95 og ta en tur til byen. Hvis maskinen enda står på når jeg kommer tilbake så er jeg fornøyd  8)

Du må holde oss oppdatert, med hva som skjer? "Lever" maskinen enda?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...