toha92 Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Hei kunne trengt litt hjelp her. PC'en min er en Dell Dimension 5150. Den begynner å bli litt gammel, men klarer da stort sett å gjøre susen. Men jeg gamer en del, og vil gjerne få bytta ut noe så den klarer spill bedre. Eks. på spill jeg spiller: WoW, LotRo, Fallout 3, Neverwinter Nights 2, The Witcher osv. Vil kunne kjøre nyest mulig spill på best mulig grafikk til 1.5-2k. Evt. bytte ut mer senere. Har: OS: Windows XP Media Center 2005 Edition Skjermkort: NVIDIA GeForce 7300 LE CPU: Intel® Pentium® D CPU 2.80GHz RAM: 2048MB (Gi beskjed hvis dere trenger mer specs) Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Altså Dell er vanskelig å oppgradere, enten går du for en HD4850 hvis du har PCI-E, ellers må du ut med litt penger å oppgradere cpu og... Det er min mening sånn i farta Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 At dell er vanskelig å oppgradere på generellt grunnlag synes jeg var en "sporty" uttalelse. Har du noen kilder som backer opp din bastanthet? Men som du sier, Skjermkort og minne vil være det enkleste å oppgradere. på dell.no kan du via din servicetag få oversikt over hardwaren du har + evt oppgraderinger du kan kjøpe til din dell. Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Erfaringer, jeg mente gamle Dell maskiner, dell nå for tiden har skjønt hvordan det skal gjøres... Endret 4. januar 2009 av No_oN Lenke til kommentar
JaBBe Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg ville oppgradert skjermkortet ditt i første omgang. - Sjekk om du har pci-e port (du skal ha det, etter rask google) - Sjekk om det skulle være noe som gjør at du ikke får inn kortet fysisk i kabinettet (dell har mange forskjellige brakettløsninger) - Nye skjermkort trenger ekstra strømtilførsel, sjekk om du trenger overgang - Radeon 4850 er et kort som gir mye for pengene Lenke til kommentar
Supreme P. Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Jeg ville oppgradert skjermkortet ditt i første omgang. - Sjekk om du har pci-e port (du skal ha det, etter rask google) - Sjekk om det skulle være noe som gjør at du ikke får inn kortet fysisk i kabinettet (dell har mange forskjellige brakettløsninger) - Nye skjermkort trenger ekstra strømtilførsel, sjekk om du trenger overgang - Radeon 4850 er et kort som gir mye for pengene Gjør som JaBBe anbefaler... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå