goggen Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Har flere pc'er i et lokalt nettverk - de kjører alle Windows XP. En av pc'ene er ofte ikke å finne på nettverket når jeg skal hente filer gjennom diverse mediaspillere (mediaspillerne finner de andre pc'ene). Noen ide om hvorfor akkurat den ene pc'en forvinner? Har dobbeltsjekket at harddisker er delt på nettverket, og gått igjennom innstillinger i P uten å finne noen feil. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 branmur? en av pc'ne har samme ip som den som faller ut. Lenke til kommentar
HammerBro Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Den pcen som detter ut kan ha en såkalt statisk ip, dvs at den har en fast ip adresse som alltid er den samme. En dynamisk ip adresse derimot endrer seg til den første tilgjenglige ip adressen på nettverket (f.eks 192.168.1.2). Det kan være at den pcen som detter ut (statisk) har 192.168.1.2 og når en annen pc (dynamisk?) kobler seg opp mot samme ip adresse blir det kræsj. Lenke til kommentar
goggen Skrevet 4. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2009 (endret) Når jeg logger inn på router så har alle klienter tilkoblet (alle er DHCP) forskjellige ip-adresser. Og det popper vel uansett opp en melding i xp om det oppstår ip-konflikt? En annen ting, er at internett fungerer 100% på denne pc'en selv om den detter ut av det lokale, så det er nok begrenset hva problemet er - bare jeg finner ut av det.. Endret 4. januar 2009 av goggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå