Dupl3xxx Skrevet 3. januar 2009 Del Skrevet 3. januar 2009 Gjelder en Acer Ferrari 1100 BIOS hadde et passord, som jeg prøvde å ta vekk. jeg gikk inn i bios, inn på secureti, og skrev inn det gammle passordet, og da jeg fikk beskjed om å skrive inn nytt passord, trykket jeg bare på [enter], samme når jeg skulle gjenta passordet. På skjermen stod det "Password clear". Jeg starter pc'n på nytt, og får beskjed om å skrive inn passordet..? Gammle passordet funker ikke, og heller ikke å trykke på enter. kommer ikke inn i windows, ei heller inn i bios. Hva må jeg gjøre for å kunne bruke pc'n min igjen? Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 4. januar 2009 Del Skrevet 4. januar 2009 Ring Acer support, tipper de har en løsning. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 (endret) Hvis du tar sjansen på å åpne laptopen, (dette gjelder en Ferrari 1000, men regner med det er det samme for en Ferrari 1100) kan du fjerne passord slik: To reset the bios password 1.) open the laptop 2.) Remove the laptop battery 3.) on th main board is another battery remove that as well 4.) hit the power button(it will be a switch which the button pushes) 5 times 5.) replace board battery 6.) reassemble 7.) THAT JUST RESET YOUR BIOS AND BIOS PASSWORD, enter setup and load optamised defaults and your set Eller du kan se her: http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.shtml Endret 5. januar 2009 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå