Gå til innhold

Firmatelefon, SGH-i780, S740 eller E71?

Anbefalte innlegg

Trenger en firmatelefon, og det står mellom Samsung SGH-i780, HTC S740 eller Nokia E71.

Trenger en telefon som er god til e-post, "push e-post" og har fulltastatur.

Skal heller ikke koste mer enn 4000kr.

Heller mest mot HTC'en og Nokiaen.

HTC fordi tastaturet kan slides ut og er større, telefonen er midre og penere å se på.

Nokiaen fordi jeg allerede har en N79, og det blir lettere med kabler og er godt kjent med menyen.

Samsungen ligger på lista pga touchskjerm og bra reviews de fleste steder.

Et annet problem jeg har med valget er at jeg ikke har klart å finne noen gode programmer for å følge med på aksje og valuta kurser for Series 60, men finner mange bra for Windows mobile, det er også en annen grunn for å velge HTC'en.

Noen som har noen innspill om hvilken jeg bør velge, eller holde meg unna?

Multimedia, gps osv er helt uinteressant for meg.

Endret av Stuhu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en HTC Tytn II til salgs...;) Hatt den i et par mnd...og jeg må si jeg er overimponert over den tekonolgien som er inne i den lille krabaten...:p Herlig mobil å skrive på, både på skjerm og på tastaturet...;) Den er akkurat ikke treg heller...:)

Nokia har som regel god kvalitet (hver eneste Nokia mobil jeg har hatt, så har de hatt røff behandling, blitt vasket i maskin etc. Lever enda...;) ) Men om den er direkte kjapp veit jeg ikke, den som nevnes...:) Har selv en Nokia 6290 som kjører samme systemet som E71 gjør, men min er noe av det kjappeste du får av Nokia med S60 OS...men ikke direkte utpreget e-post mobil...HTC Tytn II (HTC serien i hvertfall) er en veldig god e-post mobil...har ikke hørt annet enn skryt på funksjonsfronten, men får litt negativ omtale pga utseende...men hva betyr utseende når du er ute etter en mobil med visse specs?!! :p

Samsung har jeg aldri vært borti og vil helst ikke uttale meg noe om det...;)

Lenke til kommentar

Må nok ha meg en ny mobil pga noe fradrag.

Men er nok som du sier, Hadde Sony Ericsson K750 og K800i før N79, og den eneste funksjonen jeg fikk testet best med dem var garantien.

Nokiaen derimot har vært perfekt (selv om det bare har vært 2mnd).

Måtte derimot returnere begge SE'ene iløpet av de 2 første ukene jeg hadde dem.

Får ta meg en tur til en butikk som har alle tre mobilene og teste dem ut i RL.

Lenke til kommentar

Hei!

Kan ikke kommentere HTC, men har hatt både Samsung i780 og Nokia E71.

Samsung i780 er en svært god telefon, med all tenkelig funksjonalitet. Dessverre faller den helt igjennom på batterilevetiden. Batteriet er så dårlig at det bør diskvalifisere telefonen i din videre vurdering.

Nokia E71 har jeg nå brukt som jobbtelefon (og privat) i ca. 4 mnd. Med bakgrunn i erfaring fra mange ulike forretningstelefoner tidligere, vil jeg si Nokia E71 er den beste jeg har hatt så langt. Hvis du lærer deg alle shortcuts med tastaturet, er Nokia E71 en ekstremt effektiv telefon. (Se http://thesymbianblog.com/2009/01/02/must-...ks-for-the-e71/ )Det er praktisk talt ikke noe lag i OS'et. Batteriet er svært bra.

Telefonen fungerer spesielt godt mht kalender, oppgaver etc. Enkelt og raskt å bruke.

Når det gjelder push-mail fungerer dette også bra, men trekker naturligvis noe mer strøm.

Når det gjelder finansapplikasjoner er windows mobile og iphone overlegen symbian dessverre. Det finnes dog programmer dersom du søker på f.eks www.handango.com

Alternativ laster du bare ned Opera Mini, og sjekker kurser på wap.dn.no, finance.yahoo.com, eller andre websider. Opera Mini gir deg minst like rask tilgang til informasjon som dedikerte applikasjoner. Men, skulle gjerne hatt tilsvarende som Bloomberg til iPhone på Symbian...

Skulle jeg trekke frem noe jeg ikke liker, så må det være fraværet av html-funksjonalitet på epost-løsningene. Meldingssystemet ser noe foreldet ut, men det er rykter om at html vil være neste steg for Nokia Messaging-programmet (se http://email.nokia.com/account/home.action)

Som aktiv bruker av tastatur på telefonen, har jeg aldri likt tastatur som må skyves ut. Hadde HTC TyTn II noen dager, men fungerte overhodet ikke for meg.

Ønsker du, som meg, tastatur på fremsiden av telefonen, er det min formening at du per idag ikke finner noe bedre alternativ enn Nokia E71.

Christian

Endret av isotina2000
Lenke til kommentar

Takk for et veldig detaljert og bra svar!

Må si meg veldig enig, etter å ha lært å bruke S60 menyene, så finner jeg frem til ting veldig fort, og har det aller meste jeg trenger (av programvare) ferdig installert i mobilen.

Samsungen er herved strøket av lista.

Skulle dog gjerne likt å høre fra noen som har hatt erfaring med S740.

Men jeg må si jeg heller mer mot E71 akkurat nå.

Lenke til kommentar

Må si meg veldig enig, etter å ha lært å bruke S60 menyene, så finner jeg frem til ting veldig fort, og har det aller meste jeg trenger (av programvare) ferdig installert i mobilen.

S740 har omtrent samme oppsett som Tytn II, så jeg vil at det ikke er så store forskjellene der...;) Annet enn at S740 har vanlig mobil-tastatur foran på mobilen...;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt S740 en ukes tid og det er en veldig god telefon! WM uten touch fungerte overraskende godt. Veldig enkelt å sette opp mail og gode tastaturer for å nevne noe.

Det som ble skrevet om batterikapasiteten til i780 er overhodet ikke tilfelle med alle. En kamerat av meg hadde den et års tid og den varte i mange dager med en del bruk.

Jeg tror jeg hadde valgt E71 av disse, iallefall siden jeg har prøvd S740. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt S740 en ukes tid og det er en veldig god telefon! WM uten touch fungerte overraskende godt. Veldig enkelt å sette opp mail og gode tastaturer for å nevne noe.

Det som ble skrevet om batterikapasiteten til i780 er overhodet ikke tilfelle med alle. En kamerat av meg hadde den et års tid og den varte i mange dager med en del bruk.

Jeg tror jeg hadde valgt E71 av disse, iallefall siden jeg har prøvd S740. ;)

HTC sine menyoppsett er noe avanserte i begynnelsen, må jeg selv innrømme...på min Nokia brukte jeg et par timer å sette meg inn i HELE mobilen, men når jeg gikk over til HTC Tytn II brukte jeg nok en ukes tid til å venne meg til og få oversikt over mesteparten av mobilens virkemåte...;) Men en ultimat e-post mobil er det, fullspekket med funksjoner og "dill-dall"...

E71 vil jeg tro blir det enkleste valget for deg siden du allerede har satt deg inn i Nokia OS...:)

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg prøvd S740, men jeg har hatt S710 siden den kom på markedet. Jeg var veldig fornøyd med denne telefonen og likte veldig godt det at man både hadde et vanlig mobiltastatur og et qwerty-tastatur.

Siden Windows er mer omfattende enn S60, så tar det nok litt lenger tid å sette seg inn i alt. Men har man først satt seg inn i mulighetene så sitter man på et veldig kraftig arbeidsverktøy. At den har en fullverdig meldingsapplikasjon som Outlook gjør selvsagt ikke saken værre heller. Oppsett av e-postkontoer og slikt er veldig enkelt. I tillegg finnes det jo et hav av applikasjoner man kan installere slik at man får tilpasset telefonen slik man ønsker å ha den.

Jeg har prøvd E71 og likte denne veldig godt, men dersom valget hadde stått mellom disse to hadde jeg nok valgt S740 pga design. Jeg syns E71 ble litt for bred mtp at den har liggende skjerm. På S740 kan man jo bruke begge deler. :)

Lenke til kommentar

ikke prøvd noen av telefonene men tror du blir fornøyd med både S740 og Nokia E71, så er spørsmålet hvilken skal du velge still def selv 3 spørsmål

1. vil jeg ha Qwerty tastatur foran på en mobil med de ulemper det fører med seg(brede)

eller vil du ha en mobil med Qwerty tastatur på siden og vanelig tastatur foran.

2. Vil du sette deg inn it et nytt os( som tar litt tid å sette seg inn i) å i mine øyne ha flere muligheter eller vil du ha samme os som på N79(der også har dy mye muligheter)

3. hvilken synes du har best design?(mindre viktig)

still deg de spørsmålene så er valget ganske enkelt(om mobil valg kan bli enkelt:P)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg tar denne opp igjen ettersom jeg er i eksakt samme situasjon. Har strøket Samsung av lista og skal velge mellom E71 og S740. Hva falt du ned på, hvorfor og hva er erfaring så langt?

For meg er det avgjørende at synkronisering med exchange-server og oppsett av flere e-postkontoer og oppgavemoduler i Outlook fungerer godt. Er dette mulig med E71? Eller bør jeg velge S740 på grunn av funksjonaliteten. Heller nemlig mot Nokia på grunn av batterikapasitet, tastatur på front, utforming og det at jeg alltid har hatt Nokiatelefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...